Resultat: Källström Svensson eller båda?
Källström
37,35%
62 röster
Svensson
19,88%
33 röster
Båda ska spela
42,77%
71 röster
2008-05-26, 18:13
Medlem
-Salo-s avatar
Röstade båda.

Skulle kunna ändra mig om Linderoth visar upp en strålande form och Svensson visar upp en svacka. AS har imponerat som balansspelare och har ett helt annat passningsspel än AL. Källstöm vill jag ha med, cause I'm a believer. Någon gång måste det ju för faan lossna i landslaget också. Han är ju duktig överallt annars.
Nä, Svensson och Källström får det bli. Linderoth kan vi byta in sista halvtimmen och ta ut den av Anders och Kim som varit sämt/är tröttast.
Citera
2008-05-26, 18:15
Medlem
Brottardockans avatar
Svensson! Sverige har inte kompetensen att driva upp bollen mitt i planen, utan vår chans är att vi skickar ut bollen på kanten och sen därifrån spelar oss till målchanser. Därför ser jag gärna två lite offensivare yttermittfältare, som kan spara lite kraft defensivt, och två defensivare innermittfältare som inte går bort sig konstant(vilket Kim tyvärr gör). Om inte Linderoth kan medverka så beror det på motståndet om Sidled eller Källström ska ha hans plats, tycker jag.
Citera
2008-05-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fusilier
Jag röstade båda, enbart dock ifall Linderoth är skadad, ifall Linderoth är på plan och frisk så vill jag se Källström. Ingen jä**a Daniel Andersson iaf
Håller med fullt ut.
Citera
2008-05-26, 19:32
Medlem
Shuyins avatar
Jag skulle i och för sig vilja se från vänster Ljungberg - Källström - Larsson - Wilhelmsson. Men det lär inte gå i lås, jag vet att Sebastian trivs bäst på kanten, men det vore kul och se det mittfältet. När man tänker på det så skulle man också kunna byta ut Sebastian mot Henrik i det här fallet.

Men om man ska gå på de som brukar spela centralt så är Svensson och Källström en bra kombination för tillfället. Eftersom vi omöjligtvis vet Linderoths fysiska status så kan man i dagsläget inte välja något annat.
Citera
2008-05-26, 19:40
Medlem
Meanmachines avatar
Svensson given, känns inte som det finns någon självklar parhäst till honom.
Citera
2008-05-26, 19:40
Medlem
Ni som tycker att Kim har fått för många chanser och aldrig presterar; Ska man köra på Allbäck som alltid presterar i landslaget istället för Zlatan på topp som gör en bra landskamp på 10? Jävla dumheter. Typiskt landet lagom att vilja ha in en hög lägstanivå istället för en hög högstanivå. Spela med de som har mest fotboll i sig.
Citera
2008-05-26, 19:41
Medlem
the head honchos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag skulle i och för sig vilja se från vänster Ljungberg - Källström - Larsson - Wilhelmsson. Men det lär inte gå i lås, jag vet att Sebastian trivs bäst på kanten, men det vore kul och se det mittfältet. När man tänker på det så skulle man också kunna byta ut Sebastian mot Henrik i det här fallet.

Men om man ska gå på de som brukar spela centralt så är Svensson och Källström en bra kombination för tillfället. Eftersom vi omöjligtvis vet Linderoths fysiska status så kan man i dagsläget inte välja något annat.
Jag håller med. Klockrent mittfält. Men i mitt tycket så skulle det vara trevligt ifall mittfältet bestod av 4 utav följande alternativ.
Källström
Ljungberg
"Bröderna" Larsson
Chippen
Elmander

Zlatan Elmander/Henke på topp.
Citera
2008-05-26, 19:50
Medlem
Trillskes avatar
Svensson. Kanske är sista mästerskapet han är pigg, men detta EM är han en stor nyckel för laget. Får hålla tummarna för att han hittar storformen en sista gång.

Nog för att han fortfarande presterar stabilt och bra framförallt defensivt, och är vär den platsen bara för det, men jag saknar offensiven och tekniken han visade för några år sedan. Han var Jävligt grym - och underskattad - för 4-5 år sedan. "Den där frispaken mot argentina (2002)" som Svensson-hatare brukar uttrycka det, var knappt relevant i det sammanhanget.

Källström får väl också vara med och leka, men enbart för att vi inte har så många bra alternativ.

Citat:
Ni som tycker att Kim har fått för många chanser och aldrig presterar; Ska man köra på Allbäck som alltid presterar i landslaget istället för Zlatan på topp som gör en bra landskamp på 10? Jävla dumheter. Typiskt landet lagom att vilja ha in en hög lägstanivå istället för en hög högstanivå. Spela med de som har mest fotboll i sig
Mycket, mycket dålig jämförelse. Källström är inte en världsstjärna och har inte en världsstjärnas högstanivå. Han har kämpat in sig hyfsat i Lyon vilket är tappert gjort, och bra för att vara just svensk, men vi snackar inte om någon riktig stjärna här.
Senast redigerad av Trillske 2008-05-26 kl. 19:53.
Citera
2008-05-26, 19:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Ni som tycker att Kim har fått för många chanser och aldrig presterar; Ska man köra på Allbäck som alltid presterar i landslaget istället för Zlatan på topp som gör en bra landskamp på 10? Jävla dumheter. Typiskt landet lagom att vilja ha in en hög lägstanivå istället för en hög högstanivå. Spela med de som har mest fotboll i sig.

Å andra sidan är det en hög lägstanivå som gjort att Sverige överhuvudtaget är någonting att räkna med i fotbollsvärlden.

/feldgrau
Citera
2008-05-26, 19:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Det är knappast en anledning att ta in Kim bara för att inte zlatan inte spelar lika bra som i sitt klubblag.

Nog ett av dom dummar argumenten jag hört på länge, däremot så är det i sak en bra exempel.

Du borde ta en tråd om detta.
Men det svåra att vi inte har någon typisk Zlatan vs. xxxx situation som vi har med Anders vs. Kim.
Citera
2008-05-26, 19:53
Medlem
Hjärndött att föredra Källström före Svensson. Svensson bevisar gång
på gång att han är en man för startelvan medan när Källström får
förtroendet att spela sviker han allt för ofta.
Citera
2008-05-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Å andra sidan är det en hög lägstanivå som gjort att Sverige överhuvudtaget är någonting att räkna med i fotbollsvärlden.

/feldgrau
Räkna med vad? Kvartsfinalförluster? Nu tror jag ändå det går åt arslet för Sverige i EM men jag kan inte vara ensam om att inte palla med hedersamma kvartsfinalförluster mot bra lag. Spela med det laget som "kan" (!) prestera bäst och våga vinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in