Resultat: Källström Svensson eller båda?
Källström
37,35%
62 röster
Svensson
19,88%
33 röster
Båda ska spela
42,77%
71 röster
2008-05-26, 20:10
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Räkna med vad? Kvartsfinalförluster? Nu tror jag ändå det går åt arslet för Sverige i EM men jag kan inte vara ensam om att inte palla med hedersamma kvartsfinalförluster mot bra lag. Spela med det laget som "kan" (!) prestera bäst och våga vinna.
Mm, men jag tror det är fler än jag som inte räknar Källström till skaran som "kan prestera bäst". Visst är han en joker, men inte på det bra sättet.
Citera
2008-05-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Mm, men jag tror det är fler än jag som inte räknar Källström till skaran som "kan prestera bäst". Visst är han en joker, men inte på det bra sättet.
Det är synd att inte svenskar kollar på Ligue 1 och ser hur bra han är.
Citera
2008-05-26, 20:26
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Håller med dig, att han håller hög klass när han spelar i Lyon men tyvärr är det bara att konstatera att i landslaget är han bara en ambitiös odåga.
Citera
2008-05-26, 20:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det spelar väl ingen roll hur bra han där, när han inte kan visa det i landslaget för det är landslaget vi pratar om.
Citera
2008-05-26, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det spelar väl ingen roll hur bra han där, när han inte kan visa det i landslaget för det är landslaget vi pratar om.
Det är ju det som spelar roll. Jag menar ju att det laget som har potential/kapacitet/möjlighet att spela bäst ska spela.
Citera
2008-05-26, 20:57
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Det är ju det som spelar roll. Jag menar ju att det laget som har potential/kapacitet/möjlighet att spela bäst ska spela.
Den filosofin har ju inte riktigt Lars/Roland. Landslaget idag bygger väl mycket på att de som "passar in bra" och är "bra för gruppen" får vara med i truppen. Därför får herrar som Niclas Alexandersson och Daniel Andersson hänga med på ett mästerskap till, samtidigt som Rasmus Lindgren och Marcus Berg får stanna hemma.

Den här mentaliteten att det ska vara lagom och balanserat har som sagt gett oss möjlighet att spela i flera mästerskap och det har gett avancemang från flera gruppspel, men inte längre.

För att återgå till topic är det trist att Kim har så mycket kunnande men inte får ut det han kan i landslaget. Han kan bevisligen spela på en mycket hög nivå i Lyon, men i blågult ser det inte ut att vara samma kille.
Citera
2008-05-26, 21:01
Medlem
Quimbys avatar
Källström är en viktig kugge i ett av europas bästa lag, Svensson kickar boll i ett mellanlag i europas sämsta liga.

Enough said!
Citera
2008-05-26, 21:35
Medlem
skinner5000s avatar
Källström är säkert bra i Frankrike, själv har jag ingen koll, däremot så är han aldrig duktig i landslaget och därför bör Svensson spela som nästan alltid gör en i alla fall OK instats och ibland spelar riktigt bra, vilket Källström i princip aldrig gör. Att Källström sedan spelar i ett bättre lag spelar ingen roll i sammanhanget.
Citera
2008-05-26, 21:40
Medlem
Treehorns avatar
Klart båda ska spela, dom är dessutom ungefär lika bra, hade Taco haft lite mer vilja att spela i en bra liga hade han gjort det, han är lite töntig men han är faktiskt väldigt underskattad här på FB från skillnad till Kim som är motsatsen.
Citera
2008-05-26, 21:41
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quimby
Källström är en viktig kugge i ett av europas bästa lag, Svensson kickar boll i ett mellanlag i europas sämsta liga.

Enough said!
Det verkar som att det skulle vara tvärtom när man ser hur de presterar i landslaget där Kim beter sig som en vilsen blind höna.
Citera
2008-05-26, 21:49
Medlem
Cabrons avatar
Frågan känns rätt 2006. Ingen av dem ska spela från start.

Henke, Seb, Wilhelmsson, Linderoth. Med ljungberg som alternativ till Seb och Wilhelmsson.
Citera
2008-05-26, 21:53
Medlem
someuses avatar
Båda. Kassera Linderoth.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in