Resultat: Källström Svensson eller båda?
Källström
37,35%
62 röster
Svensson
19,88%
33 röster
Båda ska spela
42,77%
71 röster
2008-05-26, 15:59
Medlem
Med risken att bli flamead:

Låt Sebastian Larsson spela med linderoth i mitten istället, ingen av dom är något vidare tycker jag
Citera
2008-05-26, 17:04
Medlem
Svensson helt klart! Har Kim slagit en passning rätt i landslaget? Tycker att det visat sig gång på gång att Kim inte passar in i landslaget. Kan inte hantera pressen? Slår ju bort så otroligt många passningar! Tycker inte att Kim har gjort en enda godkänd landskamp, medans Svensson väldigt sällan gör en dålig match.
Citera
2008-05-26, 17:17
Medlem
Nahibos avatar
Källström. varför?
om han kommer igång så är han helt enkelt bättre, och vi kan inte gå och fega med svensson bara för att han är ett säkert kort.
den bästa måste spela, och kim är bättre än anders.
Citera
2008-05-26, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
Källström. varför?
om han kommer igång så är han helt enkelt bättre, och vi kan inte gå och fega med svensson bara för att han är ett säkert kort.
den bästa måste spela, och kim är bättre än anders.

Ditt resonemang är lite "låt oss spela med Maradona i årets EM för vi alla vet ju vad han har gjort"
Citera
2008-05-26, 17:26
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bLyGE_kEntA
Ditt resonemang är lite "låt oss spela med Maradona i årets EM för vi alla vet ju vad han har gjort"

njae, maradona skulle nog inte vara någon hit i em.. speciellt inte då det skulle vara lite skumt om argentina var med..
menade mer att källström är en bättre fotbollsspelare, om vi får igång honom i landslaget så är han över svenssons nivå.
samtidigt så kan man alltid byta ut kim om man märker att han inte är med i matchen (som han inte brukar vara..)
Citera
2008-05-26, 17:28
Medlem
Wittgensteins avatar
Man kan gott ha båda på planen samtidigt. Gärna på bekostnad av dinosaurien Alexandersson.
Senast redigerad av Wittgenstein 2008-05-26 kl. 17:32.
Citera
2008-05-26, 17:35
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Båda ska spela men Kim måste rycka upp sig i landslaget
Citera
2008-05-26, 17:53
Medlem
Mahous avatar
Som vi har kunnat se x antal gånger kommer ju inte Kim till sin rätt i landslaget, vad det nu beror på. Fel roll, fel omgivning, nervositet, vill för mycket eller vad det kan vara.

Anders levererar i landslaget, men det känns som att han passar allt bättre längre ned i banan. Om nu inte Linderoth kan spela har jag inget problem med bägge på plan samtidigt.

Känns som att Sverige har ett litet moment 22 på den där positionen och att det alltid är killen på bänken som är lösningen. Spelar Anders vill många ha in Kim för att "han är bättre". Kim startar nästa match, fungerar inte och då vill många ha Anders som "det säkra kortet".
Citera
2008-05-26, 17:58
Medlem
mr beefcakes avatar
ser hellre att lagerbeck slänger in larsson på mittfältet han är nog den enda i truppen som kan leverera de passningar som slatten e van vid.

så jag säger nej till svensson till förmån för larsson

ps är det bara jag som tycker att anders springer som om han har blivit påsatt av blackzilla
Citera
2008-05-26, 18:01
Medlem
WeeMans avatar
Bägge mot Ryssland & Grekland, Svensson + Linderoth, alt Svensson+Seb Larsson mot Spanien.

De funkade bra ihop mot Brasilien
Citera
2008-05-26, 18:03
Medlem
Pepsthecats avatar
Om det är ett så uppenbart val, varför kommer den här frågan upp hela tiden? Det står hela tiden i tidningen att Kim gör bra ifrån sig, är det så?
Citera
2008-05-26, 18:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Kim Källström, vill ha spetskompetens.
Tyvärr så ger han inte oss det i landslaget.

Och ni som fortfarande säger att måste ge Kim chansen, har ni inte tittat på fotboll dom senaste åren och sett chanserna han fått och inte tagit?

Inte som Anders när han fick chansen, han tog den fullt ut och avgjorde matchen.
Vilket han flertal ggr till har gjort, idag är väl det 89:e matcher för honom i landslaget.

Kim's chans nu ligger i att det händer Lindroth eller Anders nått, eller att han gör grymma inhopp.
Annars tror jag hans enda chans är när Anders slutar i landslaget.

Jag ska fundera på vad jag ska rösta på, lutar lite på bägge på planen.
Men får se hur Lindroth ser ut ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in