2008-11-12, 18:17
Medlem
Midnights avatar
Expressen nämner att två personer anmälts försvunna i området orminge de senaste åren (som sedan inte påträffats) en av dem är rimligtvis den tråden handlar om och den andra som åsyftas undrar jag om inte det är en 35 åring som försvann samma år...

Nån av dem är det nog iaf som nu påträffats...

Expressens artikel (står inte mycket): http://stockholm.expressen.se/nyheter/1.1367027/dod-kropp-hittad-pa-13-meters-djup
Citera
2008-11-12, 19:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Mycket intressant, hur ligger den här fyndplatsen i förhållande till Thomas färdväg?

Kroppen påträffades vid Danmarks Holme, vilket ligger i närheten av slutet till Skarpövägen. Ruzicka klev av just vid hållplats Skarpövägen. Det är dock en ganska lång väg, och jag har hittat några uppgifter om var busshållplatsen ska vara. Troligen i närheten av Ormingeringen? I så fall är det omkring en och en halv till två kilometer till fyndplatsen. Vägen går genom ett skogsområde och slutar vid en liten hamn, som alltså ligger vid Danmarks Holme.
Senast redigerad av Troian 2008-11-12 kl. 19:31.
Citera
2008-11-12, 19:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Står i en annan artikel att man inte kunnat se varifrån samtalet ringdes: "Knappt en timme efter att han stigit av på fel busshållplats ringde någon från hans telefon men det har inte gått att spåra varifrån samtalet gjordes."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article280029.ab

Att i redigt berusat tillstånd bege sig hela Skarpövägen, närmare två kilometer, kan nog ta närmare om inte en timme så i alla fall 45 minuter.
Citera
2008-11-12, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Kroppen påträffades vid Danmarks Holme, vilket ligger i närheten av slutet till Skarpövägen. Ruzicka klev av just vid hållplats Skarpövägen. Det är dock en ganska lång väg, och jag har hittat några uppgifter om var busshållplatsen ska vara. Troligen i närheten av Ormingeringen? I så fall är det omkring en och en halv till två kilometer till fyndplatsen. Vägen går genom ett skogsområde och slutar vid en liten hamn, som alltså ligger vid Danmarks Holme.

Tack för infon Troian, det är med andra ord inte alls otroligt att det faktiskt kan vara Thomas som hittats nu.
Citera
2008-11-12, 21:27
Medlem
Ja det kan ju mycket väl vara Thomas som hittats. Hur han hamnade där (om det nu är han) kan man ju bara spekulera i. Kanske fick han för sig att gå ner till restaurang telegraf som ligger precis där för att ta någon öl till men istället trillat i vattnet. Det kan ju också förklara samtalet till kompisen, han kanske ringde för att kolla om han ville komma dit och ta ett glas med honom. Jag minns inte riktigt klockslagen för hans bussfärd, avstigning från bussen vid skarpövägen och telefonsamtalet, men det kanske passar bra i tiden?
Citera
2008-11-12, 22:23
Medlem
Ja det känns som det måste vara Thomas (Hoppas).Om det är det undrar man ju hur fan han hamnade där, men det lär vi väl aldrig få veta. Intressant att det ligger en krog där, hade jag ingen aning om. Konstigt att ingen nämnt det. Känns väl inte helt otroligt om han i fyllan kom på att han skulle dit en sväng, upptäckte att det var stängt, skulle pissa och trillade i. Ser fram emot mer nyheter om detta.
Citera
2008-11-13, 00:54
Medlem
Låg det inte is på vattnet då han försvann? Det var ju väldigt kallt då minns jag!? Hur skall han då ha ramlat i? Genom isen kanske?
Jag hoppas på att fallet löser sig, de anhöriga har rätt att få veta vad som hänt honom. Jag tror också det skulle kännas bättre för dem om det var en olycka eller naturlig död, snarare än att han blev dödad av någon. Men efter så många år i vattnet undrar jag om det verkligen är han, det borde inte vara en hel kropp längre efter alla dessa år, om han har legat i vattnet så länge. Platsen lutar dock åt det, väldigt nära där Thomas sägs ha gått av bussen.
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-11-13 kl. 00:56.
Citera
2008-11-13, 01:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Låg det inte is på vattnet då han försvann? Det var ju väldigt kallt då minns jag!? Hur skall han då ha ramlat i? Genom isen kanske?
Jag hoppas på att fallet löser sig, de anhöriga har rätt att få veta vad som hänt honom. Jag tror också det skulle kännas bättre för dem om det var en olycka eller naturlig död, snarare än att han blev dödad av någon. Men efter så många år i vattnet undrar jag om det verkligen är han, det borde inte vara en hel kropp längre efter alla dessa år, om han har legat i vattnet så länge. Platsen lutar dock åt det, väldigt nära där Thomas sägs ha gått av bussen.

I början av april, brukar det verkligen vara is på sjön då? Dessutom verkar det som att det vid Danmarks Holme finns någon form av hamn, man kanske kan tänka sig att isbrytare gjort öppet vatten där?
Citera
2008-11-13, 01:59
Medlem
Jag vet inte om det var is på sjön, (annars hade jag inte frågat) men det var jävligt kallt då han försvann och jag minns att det var så kallt att han hade frusit ihjäl utomhus. (om han somnat e tc) Många mindre hamnar fryser till, det finns ofta ingen anledning att ha dem öppna. Troligtvis har Thomas börjat promenera hem, kanske gått vilse (krogen var nog knappast öppen då, (säsongen hade väl knappst börjat för den krogen)
Thomas ställer sig vid kajkanten och skall pinka och ramlar i, (om det nu var öppet vatten-annars hade man väl sett hålet i isen då man letade efter honom) som så många andra också gjort. Konstigt bara att han inte hittades då det gjordes dykningar efter honom tycker jag.
Och vem är den andre som har försvunnit efter ett krogbesök i Orminge undrar jag? Polisen säger sig ju ha två saknade..
Senast redigerad av Sthms Tjejen 2008-11-13 kl. 02:01.
Citera
2008-11-13, 02:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthms Tjejen
Och vem är den andre som har försvunnit efter ett krogbesök i Orminge undrar jag? Polisen säger sig ju ha två saknade..

Ingen aning. Googlat lite men det enda som dyker upp är Ruzicka. Kanske kan vara något äldre fall? Antar förresten att det även skulle kunna vara någon från Lidingö, eller nån som ramlat av en båt (typ Finlandsfärga).

Men, mycket talar ju för att det rör sig om Ruzicka.
Citera
2008-11-13, 15:58
Medlem
TotenEngels avatar
Ja om det nu e han så var det som jag skrev några inlägg bak... Han gick mot telegrafen och har druttat i där.. Vi får väl se om det e Thomas som hihttats...
Citera
2008-11-14, 03:01
Medlem
Det känns som en rimlig förklaring på hans försvinnande, eftersom han aldrig hittats,-om det nu är han.
Jag undrar bara hur intakt en kropp är i vattnet efter 4.5 år? Finns det så mycket kvar alls?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in