Expressen nämner att två personer anmälts försvunna i området orminge de senaste åren (som sedan inte påträffats) en av dem är rimligtvis den tråden handlar om och den andra som åsyftas undrar jag om inte det är en 35 åring som försvann samma år...
Jaha vad klantigt av mig, 35 - åringen och 32 - åringen är samma person bara att media presenterat honom med olika åldrar och jag tänkte aldrig på att kolla datumen artiklarna publicerats men gjorde det nu
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Skulle vara konstigt om inte en av kropparna är Thomas....
Nu har man tydligen hittat en till kropp. Mycket märklig artikel. Ingressen talar om två kroppar, medan själva artikeln är den samma som i onsdags.
Citat:
Ett lik hittades av ett privat dykarlag som dök vid ett vrak vid Danmarks holme väster om Saltsjö-Boo under lördagen. På ungeför samma plats påträffades en annan kropp i onsdags..
Den första upptäckten kopplade polisen till ett försvinnande i Saltsjö-Boo för tre år sedan, men har förbryllats över att man nu hittat ytterligare en kropp.
- Det är troligt att det handlar om den försvunna mannen men nu har vi hittat två kroppar, säger Bernt Maloin.
Jag startade en tråd om detta även i Veckans brott.
Inte Ruzicka alltså. Kan den andra kroppen vara Ruzicka? I så fall rör det sig om två personer som oberoende av varandra faller i vattnet och sjunker till botten ett tiotal meter från varandra? Spontant tycker jag inte att det känns så där fasligt troligt.
Inte Ruzicka alltså. Kan den andra kroppen vara Ruzicka? I så fall rör det sig om två personer som oberoende av varandra faller i vattnet och sjunker till botten ett tiotal meter från varandra? Spontant tycker jag inte att det känns så där fasligt troligt.
Lita inte på tidningarna.. Mig veterligen har ingen person från Nacka försvunnit under ett julbord de senaste 10 åren..Kan mycket väl vara Thomas
Ställer mig tveksam till att uppgiften om "julbord" är helt uppdiktad av tidningen. Dessutom så har ju polisen sagt att det är ett par personer som försvunnit i trakten. Den ena är ju Ruzicka, men vem kan den andra vara? Jag kan mycket väl tänka mig att det julbord det talas om var vid den restaurang som är i närheten av Danmarks Holme.
Som vanligt motstridiga uppgifter. DN skriver att polisen tror att den kropp som påträffades i onsdags var kvarlevorna efter en man som försvann efter ett julbord. Till Aftonbladet.se säger polisen (inte öppet men mellan raderna) att de tror att det skulle kunna var Ruzicka.
Citat:
En av våra teorier är att det skulle kunna vara en person från Orminge som försvann för några år sedan. Mannen klev av en buss och sågs aldrig igen, säger Bernt Malion.
Identifieringen av den kropp som påträffades i onsdags kommer enligt samma artikel att inledas på måndag. Hur lång tid kan det tänkas ta? Till slutet av nästa vecka kanske?
Som vanligt motstridiga uppgifter. DN skriver att polisen tror att den kropp som påträffades i onsdags var kvarlevorna efter en man som försvann efter ett julbord. Till Aftonbladet.se säger polisen (inte öppet men mellan raderna) att de tror att det skulle kunna var Ruzicka.
Identifieringen av den kropp som påträffades i onsdags kommer enligt samma artikel att inledas på måndag. Hur lång tid kan det tänkas ta? Till slutet av nästa vecka kanske?
Låter verkligen högintressant. Får hoppas att informationen om vem/vilka det är kommer ut snabbt.