2008-05-26, 15:20
Moderator
^Eazs avatar
bodde så långt från stan, så oftast hade jag spriten ordnad i stan, som jag sedan hämtade upp.

Annars förvarade (och sålde från) sprit i mitt skolskåp i gymnasiet.

Fanns för det mesta 2-5 liter (Vid högtidshelger så lånade jag även kompis skåp och då brukade det finnas 10-15 liter tillgängligt).

De gånger jag var tvungen att förvara sprit, så gjorde jag det i något av husen föräldrarna har på gården.
Citera
2008-05-26, 18:17
Medlem
jeddes avatar
jag ställde på hyllan mitt framför ögonen, ser så fort man öppnar dörren till rummet. ingen som reagerat nämnvärt iallafall.
Citera
2008-05-26, 18:48
Medlem
Jag ska vara riktigt tråkig nu;
Började inte dricka förrens jag var 16-17 typ och då så fanns det inget behov av att gömma spriten för föräldrarna.
Citera
2008-05-26, 20:49
Medlem
_Ahlen_s avatar
Hade två förvaringsplatser i gymnasiet. Den första var i min garderob, bakom en byrå som var vriden 90 grader endast för detta ändamål, så att man fick plats bakom. När jag började förvara större mängder blev det även ett till förråd i källaren. Längst in i pannrummet, som knappt besöktes alls av någon i familjen, fanns en liten, liten dörr, som ledde in till ett litet rum där själva oljepannan fanns. Det rummet har nog bara besökts av mina föräldrar precis efter att vi flyttade till det huset, eftersom de ville kolla vad det var. Efter det är det nog bara jag som har besökt det, så det var onekligen en bra förvaringsplats.

När jag skulle smuggla ut spriten, brukade jag försöka smita ner till garaget någon timme innan, och gömma min väska i en garderob där. Sen gick jag utevägen in i garaget och hämtade väskan på väg till dit jag skulle. Det hände dock någon gång att de blev misstänksamma, minns speciellt en gång när jag hade köpt en tvåliters colaflaska att grogga med, men den officiella anledningen var ju att "jag skulle ha något att dricka". På väg ut undrade min mamma var jag hade flaskan, som jag ju så tvunget behövde cykla iväg och köpa. "Eeh, i garaget..." var tyvärr det enda jag fick fram.
Citera
2008-05-26, 21:22
Medlem
mortlachs avatar
Jag gömde spriten i min baskagge (hade trummor hemma på den tiden), det var ju knappast så att morsan kom på idén att städa där inne. En gång försökte vi göra mäsk, men dunken (som också stod i bastrumman naturligtvis) svällde och började pysa så det luktade jäst äpple i hela rummet. Detta avhjälptes genom att jag rollade hela rummet med en deostick varpå morsan tyckte att det "luktade bordell" och undrade vad jag höll på med.
Vid utsmuggling använde jag en Fjällräven kånken. Öl köpte jag på burk för att slippa skrammlet och vin/spritflaskor åkte ner i varsin tubsocka modell större. Jag har för mig att väskan rymde ungefär 8 burkar staplade på varandra och två flaskor kir stående brevid.
Citera
2008-05-26, 21:28
Medlem
Märkpennas avatar
Konstigt nog så hade jag ett skrivbord där avståndet från golvet till botten på nedersta skrivbordslådan var så att en 33cl burk eller en liggande flaska fick plats med lite frispel uppåt. Givetvis var allt dolt och nedersta lådan bestyckades med löstagbar falskbotten. Fungerade ypperligt fram till 18-årsdagen då allt åkte upp i hyllan istället.

Numera har lillebror nummer två ärvt det skrivbordet. Kanske borde inspektera gömman nästa gång jag är hem till familjen.
Senast redigerad av Märkpenna 2008-05-26 kl. 21:32.
Citera
2008-05-26, 21:38
Medlem
Späks avatar
Flera olika ställen.. Jag hade stulit en soptunna modell källsortering (ni vet en sådan på hjul, med lock, ja en sådan man använder än idag) och den var fylld utav skräp. Någonstans i mitten låg det ibland ett gäng spritflaskor.

När man var riktigt ung och hade varit i Danmark och smugglat en liten Long John förbi tullarna (självklart med hjärtat i halsgropen) så grävde jag ner den bara sådär 40 cm vid en lekpark ganska nära huset.

Bodde i ett källarrum, rummet hade fönster som vette mot en betongfördjupning i altanen, där låg en hel del gamla löv som det gick bra att gömma flaskor/burkar under. Självklart var fördjupningen övertäckt från altanen.

Till sist hamnade flaskjävlarna bara under sofforna, palla liksom..
Citera
2008-05-26, 21:50
Medlem
Min alkohol gömde jag i en låst byrålåda på rummet. Nycklen var gömd i ett kassaskrin vars nyckel naturligtvis också var gömd! Säkra före det osäkra i 15-års åldern.

Det var ett äventyr i sig att gömma och smuggla så att föräldrarna inte skulle få reda på något! En gång fick jag och mina kompisar för oss att vi skulle dricka på ett lan så var och en smugglade med sig det man fick tag i. Jag upptäckte att man kunde öppna upp min gamla stationära DELL så där lindade jag in mina häxblandningar i tröjor eller liknande för att förrhindra klirret!

Min kompis brukade gömma spritflaskor i skorsstenen på hans lekstuga

Vilka tider det var!
Citera
2008-05-26, 21:59
Medlem
martiness avatar
Hehe brukade gömma stashet ute i ett förråd vi hade. När man skulle iväg på fest så vare bara att gå ut och sen i i förrådet
Citera
2008-05-26, 22:08
Medlem
KraftSheriffens avatar
Gömde ölen i plastpåsar i skogen bakom busshållplatsen. Det brukade vara en del iglar på burkarna och flaskorna.

Lokala sommarpuben hade en vänlig dörr att forcera så där kunde man plocka ut ganska mycket och sedan gömma i skogen runtomkring.

Under sängen har man gömt också och då fick man vänta in bra tillfällen då föräldrarna var upptagna med något så man kunde traska ut fort som faen med suspekta påsar.

Kände en mysko kille som man var tvungen att halvsmyga med alkoholen hos då han bodde hemma och då var vi mer än myndiga och killen är ett år äldre mig.
Senast redigerad av KraftSheriffen 2008-05-26 kl. 22:18.
Citera
2008-05-26, 23:03
Medlem
Tobias123s avatar
Jag gömde mitt under sängen bakom en massa med lådor, uppe i ventiler, dock inte så bra med tanke på att när man e full så glömmer man att stänga korken riktigt och då luktar det inte speciellt gott hemma
Citera
2008-05-26, 23:25
Medlem
Gitarrfodralet fungerade utmärkt! Sen kunde man antingen plocka med sig obemärkt eller säga att man ska ut och lira lite ; -)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in