2011-08-24, 19:29
Medlem
Uses avatar
Jag förvarade min alkohol på två olika ställen, antingen i min mopedsadel eller i ett till huset närbeläget dike bakom en stor sten(konstigt nog blev det aldrig stulet). Att gömma alkoholen under alla hemmafester var av stor prioritet eftersom att festerna ofta innefattade hysteriska mängder människor varav ett fåtal man kände. Problemet som uppstod var att ibland på fyllan lyckades man gömma det så bra på festen att man själv inte längre hittade det nästa gång man eftersökte en öl.
Citera
2011-08-24, 19:30
Medlem
Bara töntar gömmer sin alkohol.
Citera
2011-08-24, 20:18
Medlem
Uses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgeriver

Självklart, eftersom att alla föräldrar egentligen accepterar att deras tonårsbarn dricker alkohol.
Citera
2011-08-24, 20:51
Medlem
Disco-Mannens avatar
Uppe på vinden bland allt bråte
Citera
2011-08-25, 09:27
Medlem
antikryptisks avatar
Jag hade aldrig min hemma, utan hade den hos en äldre kompis, så jag slapp allt besvär med att gömma!
Citera
2011-08-25, 11:52
Medlem
Gömde allt i replokalen.
Enda nackdelen med det var att man fick gömma det en gång till väl i replokalen då folk såg det som att det var fritt fram att ta för sig om det stod en platta öl på ett bord där.
Citera
2011-08-25, 13:01
Medlem
Internetanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorgeriver
Alla förutom dom med föräldrar som är wt, alkolister eller pundare gömmer alkoholen.
Citera
2011-08-25, 15:54
Medlem
S.Hawkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetanonym
Alla förutom dom med föräldrar som är wt, alkolister eller pundare gömmer alkoholen.

Inte säkert det är sant, men vad menas med "unga"? 14? Isåfall förstår jag om man gömmer. Men om man är 17 år skall man kunna prata med sina föräldrar om det. I början fick jag min alkohol levererad till fester, för att sedan kunna plocka min alkohol av min far. Det handlar om förtroende.
Citera
2011-08-25, 15:59
Medlem
När spriten var hämtad (oftast ett flak med pilsner) så drog vi ut i skogen med mopederna.
I en glänta så hade vi grävt en grop och stöttat upp hålet med lite pinnar. Över hålet la vi tillbaka gräsbiten. Helt omöjligt att hitta om man inte klev direkt på taket.

Det blev alltid en tur till denna glänta innan varje fest.
Citera
2011-08-25, 19:24
Medlem
Internetanonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Hawking
Inte säkert det är sant, men vad menas med "unga"? 14? Isåfall förstår jag om man gömmer. Men om man är 17 år skall man kunna prata med sina föräldrar om det. I början fick jag min alkohol levererad till fester, för att sedan kunna plocka min alkohol av min far. Det handlar om förtroende.
snackar om folk runt 13-17
Citera
2011-08-26, 07:20
Medlem
SkoterBengts avatar
Ja nog fan gömde man sin alkohol i dom yngre tonåren, vid dom första fyllorna.
Sen när päronen fick nys om att man va ute å drack bärs å brännvin på helgerna så vart det annat.
Då kunde man i princip ta hem skiten och ställa i kylskåpet.

Dock hade man en del mysko ställen att gömma drickat på.
En gång gömde jag det i en burke typ en halv kilometer ut i skogen.. Då rörde det sig om en låda smuggelbärs. Och då var det typ vår, och ganska kallt på morgonen fortfarande. Så dagen då det skulle förtäras så hade hälften av drickat frusit sönder..
Sen en annan gång så gömde jag det i ett soprum. Var väl ingen som brydde sig i att de stod en flaska med genomskinligt innehåll i ett hörn där.
Annars var det mest i nån ryggsäck i nå hörn hemma.. i en garderob eller så.
Citera
2011-08-26, 07:23
Bannlyst
Min fader var riktigt sträng med alkoholen, kom och kollade i mitt rum ständigt osv. Så jag hade inget annat val än att stoppa upp små flaskor med whiskey i när han var hemma, i röven Gjorde ont i början men man vänjde sig ganska snabbt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in