Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-24, 19:26
  #1
Medlem
prees avatar
Hej nu vet jag inte om detta är det forumet som detta ska ligga i men jag chansar. Jag undrar om vi (som inte har haft nationella ännu) ska ha samma nationella matte B prov som dom som redan har haft det? Skulle vara tacksam för snabba svar. Tack// Pree
Citera
2008-05-24, 20:30
  #2
Medlem
Bubba_med_ks avatar
Skulle chansa på att detta delforumet är bättre http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=54 men men.

Jag hoppas verkligen att de inte är så dumma att de kör med samma prov vid olika tillfällen. Har de inte en databas med uppgifter som de kan plocka ifrån?

/Bubben
Citera
2008-05-24, 20:34
  #3
Medlem
billybombs avatar
nä matten har jag för mig att alla gör samma fast dom brukar ha tillgång till olika versioner som skolan får bestämma vilken dom ska köra med.

Matte brukar alla skolor uteslutet köra med nationella prov som sluttenta och därför som skolverket (eller vilka som nu än tar fram provet) då har tagit fram ett prov som alla kan välja att ha som sluttenta. På andra kurser så som t.ex. fysik är det inte lika självklart att alla kör med ett stort slutprov, så där erbjuds de en uppgiftsbank där de kan välja och braka mellan.
Citera
2008-05-24, 21:04
  #4
Medlem
prees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billybomb
nä matten har jag för mig att alla gör samma fast dom brukar ha tillgång till olika versioner som skolan får bestämma vilken dom ska köra med.

Matte brukar alla skolor uteslutet köra med nationella prov som sluttenta och därför som skolverket (eller vilka som nu än tar fram provet) då har tagit fram ett prov som alla kan välja att ha som sluttenta. På andra kurser så som t.ex. fysik är det inte lika självklart att alla kör med ett stort slutprov, så där erbjuds de en uppgiftsbank där de kan välja och braka mellan.

Så du säger att jag kommer ha samma prov? Hur säker ät du på din sak? Tack // Pree
Citera
2008-05-25, 00:13
  #5
Medlem
Y=kx+m

Kan du den formeln och litte andra basics så klarar du provet oavsett om det är samma eller inte. Jag låg på ig/g- och vände det till starkt vg på en veckas slit.
Citera
2008-05-25, 00:14
  #6
Avstängd
Jack Blacks avatar
Kolla på:

http://www.forn.se/nationella
Citera
2008-05-25, 01:08
  #7
Medlem
prees avatar
jag undrar mer om vi kommer ha samma prov.. Jag har inte tid att slita en vecka heller för del delen, måste göra andra ämnen...
Citera
2008-05-25, 02:19
  #8
Medlem
estecos avatar
Ja, jag är 95% säker på att det är samma prov. Det var det iaf när jag gjorde matteprovet lite efter alla andra. Kommer ihåg detta eftersom jag i princip kunde alla frågor och svar innan jag ens fick provet. Mina vänner räddade mitt betyg

Sen tänkte jag bara påpeka att det är 18 års-gräns här på forumet. Jag bryr mig inte så länge inläggen håller klass men någon moderator kanske tittar hit.
Citera
2008-05-25, 02:22
  #9
Avstängd
Jack Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esteco
Ja, jag är 95% säker på att det är samma prov. Det var det iaf när jag gjorde matteprovet lite efter alla andra. Kommer ihåg detta eftersom jag i princip kunde alla frågor och svar innan jag ens fick provet. Mina vänner räddade mitt betyg

Sen tänkte jag bara påpeka att det är 18 års-gräns här på forumet. Jag bryr mig inte så länge inläggen håller klass men någon moderator kanske tittar hit.
Och vad fan svamlar du om??
Du kanske inte har tänkt så långt att det finns folk som går om kurser samt läser Matte B kursen i trean?

Verkar som att du bara ville påpeka om att du "är" 18 år?
__________________
Senast redigerad av Jack Black 2008-05-25 kl. 03:17.
Citera
2008-05-25, 03:12
  #10
Medlem
prees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esteco
Ja, jag är 95% säker på att det är samma prov. Det var det iaf när jag gjorde matteprovet lite efter alla andra. Kommer ihåg detta eftersom jag i princip kunde alla frågor och svar innan jag ens fick provet. Mina vänner räddade mitt betyg

Sen tänkte jag bara påpeka att det är 18 års-gräns här på forumet. Jag bryr mig inte så länge inläggen håller klass men någon moderator kanske tittar hit.


Jag är väl medveten om att det är 18 års gräns, och även om jag har matte B betyder det inte att jag är minderårig, eftersom det är lika möjligt att ha matte B som när man är 16 som det är om man är 20.
Citera
2008-05-25, 03:42
  #11
Medlem
Empresss avatar
Vi provar denna på; Fysik,Matematik och Teknologi..

Från Övrigt-sista utvägen ------> Fysik,Matematik och Teknologi..

/Modd
__________________
Senast redigerad av Empress 2008-05-25 kl. 03:45.
Citera
2008-05-25, 04:20
  #12
Avstängd
Jack Blacks avatar
För att svara på din fråga:
Räkna inte med det, dom kan mycket väl bytt ut hela provet eller några uppgifter.
men kolla på årets prov och använd det som övningsprov.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback