2008-05-23, 19:54
Medlem
Tja, ja v aoch köpte en vga kabel i dag för att koppla ihop datorn med tv så jag kan se på filmer som spelas upp i datorn på tvn. Datorn och TVn är ihopkopplade med VGA-->VGA. Men jag får ingen bild på TVn :S

När jag sätter på PC INPUT kanalen står det först att den söker och sen att inget hittades. Bilden är bara blå.

Det är en samsung TV och en hp dator.
Och jag använder NVIDA där jag försöker göra inställningar.

Skulle vara MYCKET tacksam om någon kan hjälpa! Ska jag använda ett annat program eller har jag gjort något fel i inställningarna? (Jag har den inställd på clone)

Mvh // PLUTO!
Citera
2008-05-23, 20:02
Medlem
cammos avatar
Testa att sänka uplösningen på datorn.
Citera
2008-05-23, 20:18
Medlem
tack för svaret.

Men jag har provat att köra på den lägsta upplösningen men det fungerar inte.
Citera
2008-05-23, 21:16
Medlem
jag har hittat vad som kan vara problemet.

När man ska setup för tv eller computer får man välja vilken ihopkoppling man använder i första steget. Jag använder VGA--> VGA men detta alternativ finns inte. Det finns DVI S-Video Composite och componen. Kan det vara så att det inte fungerar med VGA med mitt grafikkort?

Och i sådana fall fins det något program jag kan ladda ner som rättar till detta delemma?
Citera
2008-05-23, 21:30
Medlem
Gravity2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluto.
jag har hittat vad som kan vara problemet.

När man ska setup för tv eller computer får man välja vilken ihopkoppling man använder i första steget. Jag använder VGA--> VGA men detta alternativ finns inte. Det finns DVI S-Video Composite och componen. Kan det vara så att det inte fungerar med VGA med mitt grafikkort?

Och i sådana fall fins det något program jag kan ladda ner som rättar till detta delemma?
Kan du koppla ihop datorn och TVn med en VGA->VGA-kabel så ska det gå att få bild.
Prova att aktivera TVn i datorn, bör gå att göra i bildskärmsinställningar. Antar att du gjort detta, men värt att prova i alla fall.
Citera
2008-05-24, 01:46
Medlem
carbsons avatar
jag har exakt samma besvär...samsung tv...hp dator...löste de förut på nått sätt..men nu har jag formaterat o får inte de att funka..kan bara utöka skrivbordet dit, men när jag stänger locket så blir de blåskärm igen...har testat massor...ska försöka en del imon..löser jag det hör jag av mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in