Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
fast då tror jag du surfat in på fel forum. Kanske enbart hänga på nordisk.nu?
Ursäkta men nu ska jag gå och skända en midsommarstång

Ursäkta mig, men hur i hela Kamprad skändar man en midsommarstång?
För det första är det ju en fornnordisk fruktsamhetssymbol som genom att man ändare till ett kors. Men från början var det en rak stång som "pålade" marken för att befrukta den i mening att skörden skulle bli god. Tidigare satt pungkulorna (det är vad kransarna är) direkt på stången. Men vid kristendomens införande gjorde man fallosstången korsformad, fast pungkulorna blev kvar. Så just nu är vi nordiska svenskar det enda folket som dansar applakat runt ett pungkuleförsett kors som pippar marken. Hur fan skändar man detta? Humpa det räcker liksom inte. Enda sättet att skända midsommarstången måste vara att sitta nykter i ett hörn och tänka kyska tankar om rakade skallar eller något.
Vad gäller förslaget håller jag med en tidigare talare om att det är det dummaste jag hört i hela mitt liv.
Om detta är vad nationalisterna drömmer om så är det bara att inse att vi svenskar har blivit dvärgar som glider på den räkmacka våra giganter till förfäder skapade. Att vara svensk var en gång att arbeta 12 timmar om dagen utan ledigt till den dag de dog utslitna. Män och kvinnor slet som djur för att skapa vårt fädernesland, ett land där tydligen dagens dvärgar vill att man ska hålla käft.