2008-05-23, 19:42
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Ovanstående regel är en regel som jag saknar på FB, tycker att den borde införas omgående.
Tror FB skulle ha mkt att vinna på att införa den regeln i sitt regelverk..
Hoppas på att få se den rp-listan omgående, eller är det att hoppas på för mkt..
Men tror att den regeln skulle skapa ett trevligare debattklimat här på FB, och man skulle slippa inlägg som jävla svenne, rasist m.m..
Precis! Den som angriper vår fina kultur borde stängas av. T.ex. borde kritik av Olof Rudbeck, forskare vid Uppsala Universitet under 1600-talet, som hävdade Atlantis låg i Sverige, närmare bestämt i Gamla Uppsala, belönas med en avstängning. Sveriges fina kultur bör bevaras och då finns inte plats för ifrågasättande och kritik av denna
Citera
2008-05-23, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
fast då tror jag du surfat in på fel forum. Kanske enbart hänga på nordisk.nu?
Ursäkta men nu ska jag gå och skända en midsommarstång

Ursäkta mig, men hur i hela Kamprad skändar man en midsommarstång?
För det första är det ju en fornnordisk fruktsamhetssymbol som genom att man ändare till ett kors. Men från början var det en rak stång som "pålade" marken för att befrukta den i mening att skörden skulle bli god. Tidigare satt pungkulorna (det är vad kransarna är) direkt på stången. Men vid kristendomens införande gjorde man fallosstången korsformad, fast pungkulorna blev kvar. Så just nu är vi nordiska svenskar det enda folket som dansar applakat runt ett pungkuleförsett kors som pippar marken. Hur fan skändar man detta? Humpa det räcker liksom inte. Enda sättet att skända midsommarstången måste vara att sitta nykter i ett hörn och tänka kyska tankar om rakade skallar eller något.

Vad gäller förslaget håller jag med en tidigare talare om att det är det dummaste jag hört i hela mitt liv.
Om detta är vad nationalisterna drömmer om så är det bara att inse att vi svenskar har blivit dvärgar som glider på den räkmacka våra giganter till förfäder skapade. Att vara svensk var en gång att arbeta 12 timmar om dagen utan ledigt till den dag de dog utslitna. Män och kvinnor slet som djur för att skapa vårt fädernesland, ett land där tydligen dagens dvärgar vill att man ska hålla käft.
Citera
2008-05-23, 19:56
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Men då är det ju smidigare med en sån här regel så man slipper svenskfientlig propaganda i var och varannan tråd..
Är det kritik mot Sverige av det här slaget du menar?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=680063

"jag håller med. Sverige finns snart inte mer och det är våra makthavare som låtit det försvinna"

"Det finns många trevliga ställen i Europa och jag kommer själv flytta.
Det enda positiva med EU anslutningen...att man kan ta sig lättare härifrån"

"Ja Sverige är så pass fördärvat nu att bollen ej längre går att stoppa.
Det är fullkomligt förjävligt"

"Där ser man. Här har ni en annan som planerar på att flytta ur detta vedervärdiga land, som en gång i tiden var så fint och präktigt."

"Sverige har förvandlats till en äcklig plats i jämnförelse mot vad det en gång varit"
Citera
2008-05-23, 20:04
Medlem
jerkuss avatar
Låter som en regel som skulle gå stick i stäv med alla andra flashbackregler. Inskränker yttrandefriheten, är subjektiv (när "kränker" man svenskheten, och när kritiserar man den?) och är ologisk.

Johnny, du står inte bara för en ideologi jag föraktar å det starkaste, utan även en människotyp. Jag har väldigt svårt att tänka mig en person jag skulle stå ut sämre med än du. Men inte ber jag om en regel mot dig? Ska ordet vara fritt så måste det få vara helt fritt.
Citera
2008-05-23, 20:06
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Är det kritik mot Sverige av det här slaget du menar?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=680063

"jag håller med. Sverige finns snart inte mer och det är våra makthavare som låtit det försvinna"

"Det finns många trevliga ställen i Europa och jag kommer själv flytta.
Det enda positiva med EU anslutningen...att man kan ta sig lättare härifrån"

"Ja Sverige är så pass fördärvat nu att bollen ej längre går att stoppa.
Det är fullkomligt förjävligt"

"Där ser man. Här har ni en annan som planerar på att flytta ur detta vedervärdiga land, som en gång i tiden var så fint och präktigt."

"Sverige har förvandlats till en äcklig plats i jämnförelse mot vad det en gång varit"
Nej är inte alls den typen av inlägg som jag åsyftar..
Tror nog dom flesta debattörer som inte är alltför pk förstår vilken typ av inlägg jag menar..
Citera
2008-05-23, 20:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nej är inte alls den typen av inlägg som jag åsyftar..
Tror nog dom flesta debattörer som inte är alltför pk förstår vilken typ av inlägg jag menar..
Men jag tycker att de främlingsfientliga ofta säger att Sverige är ett skitland och att de vill flytta härifrån till länder som inte tar emot invandrare etc. Det är väl ändå kritik mot Sverige som bör beivras?
Citera
2008-05-23, 20:15
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Men jag tycker att de främlingsfientliga ofta säger att Sverige är ett skitland och att de vill flytta härifrån till länder som inte tar emot invandrare etc. Det är väl ändå kritik mot Sverige som bör beivras?
Det du tar upp är kritik mot hur det här landet styrs och det måste man ju få framföra, eller vill du att vi ska ha det som i Nordkorea..
Citera
2008-05-23, 20:15
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Jag tror jag fattat nu. han vill ha en regel där man inte får säga emot dom främlingsfientliga. Om dom sen kastar skit på sverige eller inte är ointressant, bara man inte har en avvikande åsikt.
Citera
2008-05-23, 20:21
Bannlyst
Citat:
Det du tar upp är kritik mot hur det här landet styrs och det måste man ju få framföra, eller vill du att vi ska ha det som i Nordkorea..

Nej, men du vill ju ha ett land som Nordkorea. Du argumenterar ju för ett land där man bara får argumentera i de av nationens ledare uppställda riktlinjerna. Din lille nordkorean där
Citera
2008-05-23, 20:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Vadå! Att säga att man vill flytta till ett annat land istället för att stanna kvar och kämpa för sitt land borde väl i högsta grad omfattas av din regel? Ni vill ju att alla blattar ska stanna kvar i sina hemländer och kämpa, men själva tycker ni det är okej att bara dra så där!? Va! Vaa!
Citera
2008-05-23, 20:25
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag tror jag fattat nu. han vill ha en regel där man inte får säga emot dom främlingsfientliga. Om dom sen kastar skit på sverige eller inte är ointressant, bara man inte har en avvikande åsikt.
Då har du helt feltolkat vad jag vill med den här regeln, men var väl inte annat att vänta från dig..
Men som seriös debattör så blir man less all svenskfientlig ot som florerar i framför allt I/I, övertygad om att en sån här regel skulle underlätta för modsen i nämnda forum, därför är mitt förslag att man under en testperiod inför den i I/I..
Citera
2008-05-23, 20:28
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Vadå! Att säga att man vill flytta till ett annat land istället för att stanna kvar och kämpa för sitt land borde väl i högsta grad omfattas av din regel? Ni vill ju att alla blattar ska stanna kvar i sina hemländer och kämpa, men själva tycker ni det är okej att bara dra så där!? Va! Vaa!
Kan till viss del hålla med dig här, man måste kämpa för sitt land och sin kultur.
Och genom att tysta kritik mot Sverige och dess kultur så kan ju FB slå ett slag för Sverige och svenskheten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in