Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-23, 03:56
Medlem
En kompis till mig flyttade precis till Irland med sin flickvän. Han har gjort lumpen och är/var nog en rätt nationalistisk svensk. Han har bott här med sin irländska flickvän, men tills sist så flyttade han.. och lustigt nog så var det hans påfund. Anledning han gav mig. "Sverige finns inte mer".

Vi drack friskt och diskuterade det hela, och han sa helt enkelt, att han inte skulle kunna tänka sig att kämpa för vad sverige har blivit. Känns väl lite fegt att fara istället för att kämpa, men här är tankarna bakom.

1. Välfärdstaten: Den har hackats långsamt i bitar, och är i princip död/döende. Den kan inte överleva den överdrivna belastningen okontrollerad massinvandring.

2. En rätt fullständing kollaps i tilltro för landets styre. Nu talar jag om alla partier, oberoende om vem som är i regeringen. De korrekta och flitiga arbetet som gjorts i generationer för att stoppa rasism har tyvärr skapat en sidoeffekt som är en mental block, där vissa frågor ej ens får nämnas.

3. Kultur: Ja visst kan man uppleva svensk kultur i små fickor, ute på landet och i en del småstäder men i stora delar av sverige så kunde jag lika bra vara nere på nån marknad i mellanöstern. Jag har inte några rasistiska åsikter, men är det ändå inte lite kul, att i vissa städer kan jag möta 22 personer innan jag ser en "etnisk svensk?"

Jag understryker svensk kultur, inte nödvändigtvis svensk etnicitet. Det finns gott om bruna och svarta svenskar. Men det känns mer och mer som att det finns väldigt stora grupper av invandrare som glatt skiter i både lagar, svenska värderingar och att på något sätt integrera sig i samhället.

Vad är planen för den misslyckande invandrarpolitiken? Ingen. Inte ett ord sägs om att stävja invandringsflödet till sverige. Så detta kommer bara att bli värre, och värre.

Med en mindre invandringen så är jag säker på att varje liten neger kan bli en rejäl svensk. Smäller man upp portarna och låter 50000 bo i samma jävla småstad, utan jobb och ger dem bidrag.. ja det låter som en bra lösning.

4. Identitet. Okej det här går lite över i kultur, men låt mig försöka klargöra det.

Vi har stora block (och de växer) med 'svenskar' som ej delar svenska värderingar . De respekterar egentligen inte heller svenska lagar, eller ordning och rättsväsende. Något som verkligen har gjort min kompis så arg att han knappt kan tala är invandrares angrepp mot ambulans/räddningstjänst t.ex. eftersom han själv är brandman.

Måste även hålla med här, rätta mig gärna.. men mig veterligen. Varken rasistgäng, bråkiga raggare (när de fanns :P), mc-gäng.. ingen av dem har jag nånsin sett, eller hört talas om att de har angripit ambulans/brandkår. För att sporta med det så måste man vara fullkomligt icke-svensk.

Det finns absolut ingenting som verkar kunna stoppa att detta bara växer och växer. (SD kommer nog aldrig kunna bli stora nog för att utgöra en verklig föränding.) Så i slutändan så kommer seder och bruk från invandrare nästla sig in i "svenskheten". I långa loppet är jag, utan att skämta; orolig för etniska konfliker i stuk med balkan. (ja, skratta ni bara; men jag ser ur ett långtids perspektiv)

Själv ger det mig en god anledning att leva bara det möjligheten finns att jag kan se PK iter komma tripsande längs vägen i en påtvingad slöja om 30 år.

Han, precis som jag är inte facister; vi hade tilltro till det demokratiska systemet. Problemet är att ett visst samhällsklimat av politisk korrekthet, blandad med media som hårt håller på den politiska korrektheten och okvalificerat stöd för en ståndpunkt urholkar hela processen.

Det som jag själv funderade på var ju det "Om en invasion/allvarligt krisläge hotade Sverige, skulle jag vilja kämpa för vad Sverige blivit, och vad Sverige kommer bli?" Tyvärr måste jag säga; nej.

Vad finns kvar av Sverige? Ja landskapet förstås, men även om ryssen/muhammed tar över så far jag säkert behålla min sommarstuga ändå. Landskapet är inte det som gör att man älskar sitt land i min mening. Och sen språket förstås.

Språket och Landskapet, tyvärr är inte det ett land.

Sorry om jag skrev överdrivet långt, är litte smålullig och ville skriva av mig.
Senast redigerad av goralux 2008-05-23 kl. 04:05.
Citera
2008-05-23, 04:09
Bannlyst
Väldigt bra skrivet! Nej Sverige är inte Sverige. Kan det bli en etnisk konflikt? Javisst kan det bli det. Politikerna förstör Sverige och invandrarna blir syndabockarna.

Får ta och söka asyl igen.
Citera
2008-05-23, 05:45
Medlem
MoLoKs avatar
Väl skrivet och jag håller med. Sverige finns snart inte mer och det är våra makthavare som låtit det försvinna (precis som du säger är alla från Ny Demokrati till Vänsterpartier medverkande till det). För 25 år sen tog massinvandringen fart. Om den forsätter i samma takt så är etniska svenskar i minoritet om 40 år. Detta är enkel matematik. Jag tillhör den sista svenska generationen.

Vad menar jag med Svenskhet? För mig står det för att låta sig styras av förnuft och vetenskap. Att kunna vara ett litet skitland som trots sin glesa befolkning är absolut världsledande när det gäller teknik och att föra mänskligheten framåt. Det är att tillhöra ett folk med en väldigt spännande historia och fantastiska traditioner. Traditioner vi lyckades behålla samtidigt som vi närapå avskaffade ojämställdhet beroende av kön, ålder, ursprung, klass. Vi är ett land som har ett av de mest utvecklade miljötänken på denna jord. Vi var väldigt nära att bryta igenom totalt inom dessa områden. Tyvärr drabbades våra makthavare av hybris och trodde vi skulle kunna fortsätta detta arbete lika smidigt och samtidigt rädda alla människor över hela världen som ville räddas. Det var den sista pusselbiten. Det sket sig där och då. Så kommer vår historia skrivas.

Det Sverige behöver är en ny folkrörelse. Det är dags för det. En utan rasistiska undertoner. En som säger: Det vi gjort är gott, men nu räcker det.

Endast en sak kan rädda det Sverige står för. Totalt stopp för all invandring förutom ca 1000 kvotflyktingar som FN ålägger oss att ta emot varje år. De som är här ska såklart stanna. De är svenskar nu. I vår iver att hjälpa dem höll vi på att förskjuta oss själva. Vi vet det. Invandrarna vet det innerst inne. Vi är ett gott folk. Den invandring vi tillåtit hade goda intentioner och mycket gott har kommit ur den. Men nu räcker det. Om vi inte gör något nu så är det över.
Citera
2008-05-23, 05:54
Medlem
MoLoKs avatar
Tänkte bara lägga till en sak om varför jag anser att ett totalstopp för invandring bör införas:

* Det är fåfängt att tro att vi kan räta ut en befolkningspyramid med invandring. Vi måste istället anpassa vårt samhälle efter att folk lever längre. Att som vissa föreslå att Sverige ska ha en befolkning på 60 miljoner som vissa gör är ekologiskt självmord sett ur ett globalt perspektiv.

* Endast då kan vi ha en chans att ta tag i de ghetton som skapats av massinvandringen. Med stopp för fortsatt invandring så kommer Rosengård och Södertälje snart att vara ute ur bidragsträsket. Lätt inom 20 år säger jag. Och när de 20 åren förflutit så kommer segregationen att vara nästan borta. Inte bara invandrare som är politiker eller jobbar inom media kommer längre att bo inom tullarna i Stockholm.
Citera
2008-05-23, 09:09
Medlem
Instämmer helt.

Det finns många trevliga ställen i Europa och jag kommer själv flytta.
Det enda positiva med EU anslutningen...att man kan ta sig lättare härifrån .
Ja Sverige är så pass fördärvat nu att bollen ej längre går att stoppa.
Det är fullkomligt förjävligt.
På samma sätt som man måste inse att när ett förhållande är slut måste man släppa och gå vidare, på samma sätt måste man nu till slut inse att det är kört för Gamla Sverige.

Sverige var ett unikt land en gång i tiden.
Citera
2008-05-23, 13:16
Medlem
Mankishs avatar
Där ser man. Här har ni en annan som planerar på att flytta ur detta vedervärdiga land, som en gång i tiden var så fint och präktigt.

Det finns inget bättre på denna jord än en svensk midsommar med släkt/vänner. Vilket blir ett minne blott snart.
Citera
2008-05-23, 14:58
Medlem
Synd för din kompis att Irland i mycket rask takt är på väg rakt ner i den mångkulturella och mångetniska toaletten. På senare år har det fullständigt forsat in kulturberikare till Irland och regimen gör allt för att ösa in så mycket HIV- och TBC-negrer det bara går. Även Sinn Fein och IRA stödjer glatt den pågående rasliga och kulturella förstörelsen av Irland och brukar våld och hot mot de irländare som värnar sitt folks överlevnad och framtid.
Citera
2008-05-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Tänkte bara lägga till en sak om varför jag anser att ett totalstopp för invandring bör införas:

* Det är fåfängt att tro att vi kan räta ut en befolkningspyramid med invandring. Vi måste istället anpassa vårt samhälle efter att folk lever längre. Att som vissa föreslå att Sverige ska ha en befolkning på 60 miljoner som vissa gör är ekologiskt självmord sett ur ett globalt perspektiv.

* Endast då kan vi ha en chans att ta tag i de ghetton som skapats av massinvandringen. Med stopp för fortsatt invandring så kommer Rosengård och Södertälje snart att vara ute ur bidragsträsket. Lätt inom 20 år säger jag. Och när de 20 åren förflutit så kommer segregationen att vara nästan borta. Inte bara invandrare som är politiker eller jobbar inom media kommer längre att bo inom tullarna i Stockholm.

Även om invandringsn stoppas helt på måndag så kommer problemen inte försvinna. De icke-vita som redan finns här (inklusive en del balkanfolk) måste helt enkelt bort från svenskt territorium om Sverige skall kunna bli ett bra land för svenskar igen. Invandringsstopp och generell repatriering av utomeuropeiska folkslag och svartmuskigt folk från Europas sämre delar är absolut nödvändigt. Integration och assimilation är etniskt självmord. Bladning med araber och negrer kommer att innebära en kraftig försämring av den svenska genpoolen, det svenska utseendet, den svenska intelligensen och den svenska mentaliteten. Detta kommer nog inte hända utan istället kommer ett hårt skiktat och segregerat klassamhälle att framträda där de olika klasserna får färg, mestadels vita i toppen och sen en fallande skala av brunt med negrer och andra mörka på botten av samhället. Precis så är det redan i alla kraftigt rasblandade och "mångkulturella" länder som Brasilien, Sydafrika, Colombia, Mexiko, Indien, osv. Detta är det "bästa" scenariot, det sämsta är våldsamma etniska konflikter och att svenskar och andra vita utsätts för omfattande förföljelser och på sikt folkmord och fysisk utrotning.
Citera
2008-05-23, 15:50
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Även om invandringsn stoppas helt på måndag så kommer problemen inte försvinna. De icke-vita som redan finns här (inklusive en del balkanfolk) måste helt enkelt bort från svenskt territorium om Sverige skall kunna bli ett bra land för svenskar igen. Invandringsstopp och generell repatriering av utomeuropeiska folkslag och svartmuskigt folk från Europas sämre delar är absolut nödvändigt. Integration och assimilation är etniskt självmord. Bladning med araber och negrer kommer att innebära en kraftig försämring av den svenska genpoolen, det svenska utseendet, den svenska intelligensen och den svenska mentaliteten. Detta kommer nog inte hända utan istället kommer ett hårt skiktat och segregerat klassamhälle att framträda där de olika klasserna får färg, mestadels vita i toppen och sen en fallande skala av brunt med negrer och andra mörka på botten av samhället. Precis så är det redan i alla kraftigt rasblandade och "mångkulturella" länder som Brasilien, Sydafrika, Colombia, Mexiko, Indien, osv. Detta är det "bästa" scenariot, det sämsta är våldsamma etniska konflikter och att svenskar och andra vita utsätts för omfattande förföljelser och på sikt folkmord och fysisk utrotning.

Det är där du och jag skiljer oss åt. Jag håller absolut inte med om att vi ska skicka tillbaka de som vi redan tagit emot eller att de är mindre värda på något sätt.

Däremot så säger jag att om vi inte slutar ta emot invandrare nu så är det kört om 40 år. Om vi inte slutar nu så finns Sverige inte om 100 år. Jag menar bokstavligen.

Tyvärr är det åsikter som dina som hörs högt och allt annat försvinner i bruset av dem. Därför anser jag dig vara medskyldig till att inget händer. Dina åsikter tvingar vanligt folk till tystnad, då de inte vill förknippas med det du säger.

Citera
2008-05-23, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Det är där du och jag skiljer oss åt. Jag håller absolut inte med om att vi ska skicka tillbaka de som vi redan tagit emot eller att de är mindre värda på något sätt.

Däremot så säger jag att om vi inte slutar ta emot invandrare nu så är det kört om 40 år. Om vi inte slutar nu så finns Sverige inte om 100 år. Jag menar bokstavligen.

Tyvärr är det åsikter som dina som hörs högt och allt annat försvinner i bruset av dem. Därför anser jag dig vara medskyldig till att inget händer. Dina åsikter tvingar vanligt folk till tystnad, då de inte vill förknippas med det du säger.

Rent nonsens. Det är systemet som bär ansvaret för att inget görs och inget hörs. Du har också fel om framtiden. All historisk och nutida erfarenhet från omvärlden visar att mångkultur och storskalig rasblandning leder till katastrof, särskilt för de vita som drabbas. De som släppts in har alla släppts in mot det svenska folkets vilja, de var lika oönskade och ovälkomna som en främmande och fientlig ockupationsarmé. Folket har aldrig fått rösta om saken eller påverka utvecklingen. Det svenska folket ville inte, och vill fortfarande inte, släppa in hundratusentals araber och negrer i Sverige. Det var ett misstag och ett brott att de släpptes in och svenskar har inga som helst skyldigheter mot dessa främlingar som levt gott på det svenska folkets arbete i några decennier.

Även om invandringen stoppas så finns det idag kanske två miljoner utomnordiska människor i Sverige, kanske t.o.m. fler än så. Om vi blandas med dessa så förintas helt enkelt det svenska folket, vi upphör att existera som biologisk grupp. Även om inte det händer så är den främmande gruppen mycket yngre och förökar sig mycket mer än svenskarna, de vita nordeuropéerna. Andelen icke-svenskar i befolkningen kommer öka rejält även om invandringen stoppas helt och svenskar kommer på sikt att bli en minoriotet i sitt eget land. Sverige kommer ha en majoritet av icke-vita människor och situationen för svenskar och deras barn i ett land med en majoritet bestående av araber, afrikaner och asiater kommer inte vara så trevlig. Det är helt oacceptabelt att våra barn kan bli en minoritet under en icke-vit majoritet. Främlingarna måste helt enkelt bort på något sätt.

Det råder inte direkt någon brist på araber, negrer och kineser i världen, det finns redan alldeles för många i deras egna delar av världen. Att vi då skall förstöra det relativa fåtal vita nordeuropeiska människor som finns kvar i världen genom blandning med dessa folkslag är ju helt vansinnigt. Generell repatriering, upphävande av medborgarskap och liknande är helt nödvändigt. Dock kommer det tyvärr inte hända, och inget annat vettigt kommer heller att ske inom en snar framtid, så vi går mot en oundviklig katastrof. Det handlar numera bara om när det händer, inte om det händer. Vad är Sverige enligt dig? Vad är det som skall försvinna om 100 år? Sverige är redan till stor del förstört och det är tämligen ointressant om ett gäng med araber, negrer och mulatter om 100 år firar midsommar och pratar svenska om det inte finns kvar några svenskar, eller hur?
Citera
2008-05-23, 16:21
Medlem
ledungs avatar
Ja, igentligen, vem vill stanna i detta land? Man skäms ju... Men klandra dina föräldrar, grannar, vänner, ja hela svenska folket. Det är där makten har legat ovavsett vad andra har sagt och tyckt, om det så har varit politiker eller journalister. Är man så jävla flat och feg att man inte vågar stå upp och säga sitt utan sålar sig till massan som en flock får, så förtjänar man inte bättre.

Och du som säger att "De som är här ska få stanna"...

Varför?

Om de kommit hit på lösa och falska grunder har de ingen rätt att vistas i Sverige. I alla länder där fred råder går det att skicka tillbaka folk. Viljan, lagändringar och aktion är det enda som krävs...

Men när blir detta verklighet???

Min gissning är aldrig.

Tur att man valt en bransch med stora möjligheter till jobb utomlands.
Citera
2008-05-23, 16:51
Medlem
MoLoKs avatar
Era förslag på lösning, att utvisa hundratusentals människor, är helt ogenomförbart tror jag. Därför är era lösningar faktiskt en del av problemet. Som en propp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in