Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Har sagt det tidigare men jag som enveten optimist hoppas det bästa för den just nu ende toppsvensken på rankingen, själv lägger jag inget värde i om man är "värd" att bli rankad 1a eller andra positioner för den delen heller. Han får absolut överträffa Nadal för mig. Mcenroe har jag upplevt som den enda direkte bråkmakarn eller värstingen i Tennis.
Förstår inte detta jävla hackande på Murray heller. Vill inte vara för brysk, men detta är ju Flashback. Själv är jag helt klart helst en sån som inte vill hacka på andra.
Nu har Robin ganska goda förutsättningar inför 2011, oavsett hur det går i London så har han möjligheten att med bara hyffsade resultat under vårsäsongen klamra sig kvar i top 4-5. Nadal kan ingen spelare rå på förrens tidigast efter FÖ och troligast inte förrän efter Wimbledon. Men skulle Robin gå långt i AÖ och sedan vinna en masters under våren så kan han ta sig upp och nosa på andraplatsen vilket bortsett från Norman ingen Svensk tennisspelare gjort sedan Stefan Edbergs dagar.
Angående Murray så är det upp till var och en att göra sig en egen bedömning av hur han är som tennisspelare, personligen så föraktar jag honom. Anledningen till det är delvis att han sabbat en hel del tennis bett för mig, han är en förjävla bra tennisspelare tyvärr. Men det som gör mig mest förbannad är att han är så otroligt osportslig.
Många tennisspelare kan man störa sig på men då handlar det oftast om spelarnas rutiner, ticks, upprepningar, det här kan jag dock tolerera eftersom det handlar om spelarens koncentration vilket i slutändan ger bättre tennismatcher och då kan jag köpa att Djokovic studsar bollen 357 gånger vid varje serve.
Men när det kommer till just Andy Murray är det inte fråga om någon koncentration utan istället systematisk och planerad spelförstörelse. Han använder sig mycket omfattande av diverse metoder för att psyka ihjäl sina motståndare, helst och alltid i motståndarens serve men även under spelpauserna.