2010-11-15, 00:16
Medlem
Alla vet ju att Canal+ tar över sändningarna från alla ATP tävlingar från och med 2011-2013. Men för de som inte har lust att pröjsa 260 kr i månaden för C+Sport så finns ju tennistv.com ! Trodde inte man kunde skaffa alla ATP tävlingar på nätet för endast 65 dollar för 1 år. Blir runt 450 kr så det är ju taget för min del, alla dagar i veckan

Förövrigt, HEJA SÖDERLING! =)

EDIT: Kanske verkar dum som inte sett detta tidigare, sorry for that. Men blev överlycklig av att veta att nu kan jag kolla på tennis nästa år billigt=)
Senast redigerad av angelus91 2010-11-15 kl. 00:27.
Citera
2010-11-15, 00:40
Medlem
Benganiolos avatar
Fortfarande sur över att tennisen flyttades till tv10 från viasat sport och nu ska allt över till canal+?!

Hur är kvaliten på tennistv då, testat? Jag brukar köra med bet365-stream och tycker det fungerar helt ok med lite pill. Dock hade jag kunnat överväga ett abonnemang nästa år, får se.
Citera
2010-11-15, 03:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
OJOJOJ. Han blir världsfyra istället för femma. Visst är det kul men man behöver ju inte precis ta på sig fin kostymen för det. Det jag jag glädjer mig mest åt är att Murray isf skulle åka ner.

Sen kommer han ALDRIG bli världsetta. En förbannat bra spelare, men ingen som är värd att bära den platsen.

Har sagt det tidigare men jag som enveten optimist hoppas det bästa för den just nu ende toppsvensken på rankingen, själv lägger jag inget värde i om man är "värd" att bli rankad 1a eller andra positioner för den delen heller. Han får absolut överträffa Nadal för mig. Mcenroe har jag upplevt som den enda direkte bråkmakarn eller värstingen i Tennis.
Förstår inte detta jävla hackande på Murray heller. Vill inte vara för brysk, men detta är ju Flashback.
Själv är jag helt klart helst en sån som inte vill hacka på andra.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-11-15 kl. 03:53.
Citera
2010-11-15, 13:31
Medlem
Kongo_89s avatar
eller så ser ni på Bet 365 stream...gratis och fler matcher än vad tv10 erbjuder.
riktigt bra kommentatorer oxå
Citera
2010-11-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Har sagt det tidigare men jag som enveten optimist hoppas det bästa för den just nu ende toppsvensken på rankingen, själv lägger jag inget värde i om man är "värd" att bli rankad 1a eller andra positioner för den delen heller. Han får absolut överträffa Nadal för mig. Mcenroe har jag upplevt som den enda direkte bråkmakarn eller värstingen i Tennis.
Förstår inte detta jävla hackande på Murray heller. Vill inte vara för brysk, men detta är ju Flashback.
Själv är jag helt klart helst en sån som inte vill hacka på andra.
Klart Brad Gilbert som har byggt upp Murrays spel var inte heller omtyckt, hans bok "win ugly" säger det mesta.
F.ö tycker jag du är en snäll pojke, fortsätt med det...
Citera
2010-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Förstår inte detta jävla hackande på Murray heller. Vill inte vara för brysk, men detta är ju Flashback. Själv är jag helt klart helst en sån som inte vill hacka på andra.

Nu har Robin ganska goda förutsättningar inför 2011, oavsett hur det går i London så har han möjligheten att med bara hyffsade resultat under vårsäsongen klamra sig kvar i top 4-5. Nadal kan ingen spelare rå på förrens tidigast efter FÖ och troligast inte förrän efter Wimbledon. Men skulle Robin gå långt i AÖ och sedan vinna en masters under våren så kan han ta sig upp och nosa på andraplatsen vilket bortsett från Norman ingen Svensk tennisspelare gjort sedan Stefan Edbergs dagar.

Angående Murray så är det upp till var och en att göra sig en egen bedömning av hur han är som tennisspelare, personligen så föraktar jag honom. Anledningen till det är delvis att han sabbat en hel del tennis bett för mig, han är en förjävla bra tennisspelare tyvärr. Men det som gör mig mest förbannad är att han är så otroligt osportslig.

Många tennisspelare kan man störa sig på men då handlar det oftast om spelarnas rutiner, ticks, upprepningar, det här kan jag dock tolerera eftersom det handlar om spelarens koncentration vilket i slutändan ger bättre tennismatcher och då kan jag köpa att Djokovic studsar bollen 357 gånger vid varje serve.

Men när det kommer till just Andy Murray är det inte fråga om någon koncentration utan istället systematisk och planerad spelförstörelse. Han använder sig mycket omfattande av diverse metoder för att psyka ihjäl sina motståndare, helst och alltid i motståndarens serve men även under spelpauserna.
Senast redigerad av Gincan 2010-11-15 kl. 17:40.
Citera
2010-11-15, 17:48
Medlem
Markmags avatar
Lite sent på de, men fan va skoj för Söderling. Såg alla hans matcher, utom finalen. Han gjorde en riktigt bra turnering och var helt klart förtjänt av denna seger.
Citera
2010-11-15, 18:03
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Men när det kommer till just Andy Murray är det inte fråga om någon koncentration utan istället systematisk och planerad spelförstörelse. Han använder sig mycket omfattande av diverse metoder för att psyka ihjäl sina motståndare, helst och alltid i motståndarens serve men även under spelpauserna.

Jag tror snarare det handlar om brist på motivation och dålig speltaktik. Det brukar pratas om Murrays taktiska förmåga och framförallt defensiva kvaliteter. Men han har i alltför många matcher valt fel väg. Passivitet är ett stort problem för honom. Han och Monfils har en tendens att spela på tok för defensivt. Då det går emot Murray visar han upp ett lojt och ointresserat intryck. Hans kroppspråk skvallrar om att han inte tycker det är roligt med tennis. Jag tror det har att göra med hans tidigare motivationsproblem som även numera gör sig tillkänna under matcherna. I betting-sammanhang är han ett farligt spelobjekt då han är favorit.

Jag gillar inte heller Murray. Håller med Boris Becker i hans åsikter i den här artikeln:

http://www.eurosport.se/tennis/becker-vax-upp-murray_sto2537313/story.shtml

"Boris Becker tycker fortfarande att skotten beter sig som ett barn och att han borde klippa banden till sin mamma. "Han är inte tillräckligt mogen för att vinna en Grand Slam"

För övrigt har jag inte sett den spelförstörelse i den omfattning du beskriver. Sport är även ett psyk-krig. Om nån tar illa upp och blir hämnad i sin prestation för att Murray säger nåt retfullt, är det ett tecken på ett dåligt psyke. Det ska istället tända spelaren att spela ännu bättre. Som då Hewitt var som bäst och störde motståndarna med sina Come On! och skrik. Murray är en flugskit i att störa motståndaren jämfört med Jimmy Connors.
Senast redigerad av Castlevania 2010-11-15 kl. 18:06.
Citera
2010-11-15, 21:39
Medlem
Brakkans avatar
Någon som vet något om lottningen i ATP WTF?
Delar de upp startfältet utifrån rankingen? Typ 1-3-5-7 i grupp ett och 2-4-6-8 i grupp två?
Citera
2010-11-15, 21:57
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
Alla vet ju att Canal+ tar över sändningarna från alla ATP tävlingar från och med 2011-2013. Men för de som inte har lust att pröjsa 260 kr i månaden för C+Sport så finns ju tennistv.com ! Trodde inte man kunde skaffa alla ATP tävlingar på nätet för endast 65 dollar för 1 år. Blir runt 450 kr så det är ju taget för min del, alla dagar i veckan

Någon som har koll på hur kvalitén är på denna sidan. Det enda jag hittar på sidan är "High quality" och det kan som alla vet betyda vad som helst. Jag hittade ett litet klippa på en snygg boll från finalen i Paris och det var inte direkt imponerande kvalitet. Gick nätt och jämt att se spelarnamnen i resultatrutan.
Citera
2010-11-15, 22:05
Medlem
Kongo_89s avatar
lottningen till WTF går av stapeln imorgon kl 11.30 i London (12.30 här i swe)

söderling har ändå lite att försvara från våren 2011... men de är AO han måste verkligen lägga på fokus efter WTF.
men efter AO har han ju rotterdam (500p) och sen 2 semifinaler från IW och miami (720p) sen 300p från final i barcelona.
där har murray inte mkt att försvara. ja egentligen väldigt lite från AO-wimbledon skulle jag säga.

så vi kan inte säga att söderling har lite att försvara.
Citera
2010-11-15, 22:11
Medlem
Benganiolos avatar
Söderling medverkar visst i Helenius hörna som sänds torsdag 21:20, kul!
Han är väl dock inte känd för att vara den roligaste killen touren skådat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in