Citat:
Ursprungligen postat av
god.child
Riktigt kul för Ferrer att spöa terriern
Hoppas han tvålar dit jokern av bara farten. Vad tror fb om ferrers chanser till att nån gång få vinna en GS?
Väldigt små, här är varför.
Han klarar inte att slå de bästa spelarna i rad över fem set.
Som jag ser det så finns det bara en möjlighet för Ferrer att vinna en grand slam och det är om följande händer.
En eller två av de stora spelarna inte deltar i turneringen och att en tvingas ge upp i turneringen eller av någon märklig anledning spelar otroligt dåligt.
Dock så ska jag säga att
om detta inträffar, vilket det givetvis kan göra i teorin, han behöver ju teoretiskt sett inte möta någon spelare som är rankad högre än sig själv för att vinna en grand slam (kolla på Bartoli på damsidan t.ex) som sagt
om denna möjlighet dyker upp för honom då tror jag definitivt att han kommer att ta den chansen. Jag tror till och med att han har det som en målsättning. Dvs att "slita och slita och till sist så kanske jag får en chans".
Dock så är chansen otroligt liten att detta faktiskt kommer att inträffa. Anledningen till det är att han är bland de äldre spelarna på touren. Djokovic, Murray och Nadal är alla yngre än honom och för att detta ska hända så måste det hända inom de närmaste åren. Chansen till det är väldigt liten om man kollar på hur tennisen har sett ut de senaste åren. Sen har vi även Del Potro också som är bättre än Ferrer om han är i form.
I matcher i bäst av tre set så kan han rå på alla. Jag tror till och med att han har en rimlig chans att slå Djokovic idag (tror dock inte han gör det) han är i ungefär samma läge som Davydenko var när han var som bäst. I grand slam räcker han inte riktigt till men i andra turneringar så är möjligheterna större.
Jag tror Djokovic tar hem resten av titlarna denna säsong. Då räknar jag inte med DC, där är det mer ovisst, Tipsarevic har inte varit bra alls så det kan mycket väl bli förlust där.
Faktum är att jag tycker man såg ganska tydligt att Djokovic var på gång i USO-finalen även om han inte vann så spelade han otroligt mycket bättre tennis än på väldigt länge.
Citat:
Ursprungligen postat av
god.child
Framtiden får utvisa.
Hursom vore det fint om Ferrer fick kröna karriären med en slam.

Om det är Roland Garros så känns det okej för mig. Men om han skulle vinna någon av de andra tre så skulle det vara ett jävla underbetyg för tennisen. Det skulle kännas så jävla tråkigt och det skulle på något sätt vara slutmålet för det projektet som kostymnissarna har drivit de senaste åren, dvs att göra tennisen långsam.
Nej fyfan, jag hoppas verkligen aldrig att en begränsad spelare som Ferrer vinner en slam på HC eller gräs. Det ska inte gå med den serven och de slagen han besitter.
Grus är dock en annan sak, där skulle det kännas ganska logiskt om han vann och allt skulle vara på sin plats.