Citat:
Ursprungligen postat av
Krillekrok77
Stora är de naturligtvis men om man som Fed, Rafa och Djoko har år där man har chans att ta alla GS så är träningsupplägget helt fokuserat på det och Masters bara en del i den förberedelsen, de kanske mer eller mindre tankar matcher där om de får en känning av något medans en sämre spelare skulle kämpa till döden om den titeln.
Jag delar din uppfattning om att all fokus för dessa spelare ligger på grand slams. Men att säga att masters-turneringar bara är en del av förberedelser till grand slams är inte korrekt tror jag. Sen är det nog mycket individuellt det där också. Det finns nog många spelare som skulle "tanka" så som du uttrycker det i t.ex Roland Garros för att inte riskera något inför Wimbledon. Saken är den att det inte blir riktigt om man bara utgår från vissa spelares eller sin egen synpunkt.
Jag tycker sista stycket du skrev är ganska så lustigt
Citat:
Ursprungligen postat av
Krillekrok77
de kanske mer eller mindre tankar matcher där om de får en känning av något medans en sämre spelare skulle kämpa till döden om den titeln.
Om det nu är på det sättet så är det egentligen något som gör turneringen STOR. Om 4-5 spelare hellre vilar spelar mindre roll. Om 100-tals, eller 1000-tals spelare vill vinna en turnering till varje pris så är det just definitionen på en stor turnering
Jag tror mer att det är faktumet att de största spelarna redan har så många titlar som gör att det kan "tanka" lättare än de flesta andra. Men när de faktiskt inte har vunnit en specifik titel så tror jag att de ger lite extra för att försöka vinna den.
Generellt sett så är storspelarna på tok för bortskämda och får på tok för mycket räkmackor. Jag hoppas verkligen att de tar bort fripass förbi förstarundor.