2012-08-15, 15:25
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Kohlschreiber är utslagen. Young har nu 2-20 i matcher i år och ligger 80e plats på rankingen!
Nej, genomsnittspoäng hade varit bättre än dagens system.

Genomsnittspoäng? Hur funkar det?

Young har en 4e omg i USO att försvara och en finalplats i Bangkok. Han kommer mao att vara utanför topp 150 redan om en månad.
Citera
2012-08-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Genomsnittspoäng? Hur funkar det?

Young har en 4e omg i USO att försvara och en finalplats i Bangkok. Han kommer mao att vara utanför topp 150 redan om en månad.
På 1980-talet hade man det, man tog en genomsnittspoäng per turnering. Dvs spelade du 25 turneringar och hade 2500 poäng, så var genomsnittet 100, det grundade din ranking.
EDIT, Nadal ställer inte upp i US Open.
Citera
2012-08-16, 21:38
Medlem
Alltså.. snubben som kommenterade U.Radwanska - S.Williams och som även nu är på V.Williams - S.Errani på Eurosport.
Han är för dålig ... kan vara bland det absolut sämsta jag hört inom sportkommenterandet.

Han har ingen koll. alls.
Förstår inte hur han har detta jobb.
Han säger aldrig sitt namn heller... han kanske skäms.
Citera
2012-08-17, 00:26
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Alltså.. snubben som kommenterade U.Radwanska - S.Williams och som även nu är på V.Williams - S.Errani på Eurosport.
Han är för dålig ... kan vara bland det absolut sämsta jag hört inom sportkommenterandet.

Han har ingen koll. alls.
Förstår inte hur han har detta jobb.
Han säger aldrig sitt namn heller... han kanske skäms.

Hur många kommentatorer alternerar på Eurosport egentligen? Vissa är ju så dåliga att man längtar efter Strandlund-Tomsvik. Skönt att herrturneringen går på Canal Plus, där får man Jonas Berg iaf.

Han som du tog upp nu är verkligen usel, för att inte tala om gotlänningen som kommenterar ibland och inte kan uttrycka sig i korrekt svenska. "Andre sörv"

Arg jag med!
Citera
2012-08-17, 01:16
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Hur många kommentatorer alternerar på Eurosport egentligen? Vissa är ju så dåliga att man längtar efter Strandlund-Tomsvik. Skönt att herrturneringen går på Canal Plus, där får man Jonas Berg iaf.

Han som du tog upp nu är verkligen usel, för att inte tala om gotlänningen som kommenterar ibland och inte kan uttrycka sig i korrekt svenska. "Andre sörv"

Arg jag med!

Det är så man saknar trion i Strandlund-Tomsvik, Folke och Norberg (Omän Rolf Norberg kommenterar allt mindre numera. På väg bort?)

Eurosport har anställt massa nya med blandad kvalitet. Petter Pettersson, Niclas Rodhborn (gotlänningen), Robert Åkesson (den förvirrade), Magnus Alsterback (bäst omän lite väl surrig). Sen ska det finnas en till Rolf vars efternamn jag ej känner till.

Få se hur länge ES får ha kvar AO, RG och USO. Känns som det bara är en tidsfråga innan nån med större plånbok lägger vantarna på de stora turneringarna. Wimbledon har de sedan länge tappat.
Citera
2012-08-17, 12:14
Medlem
camejos avatar
Djokovic måste vinna Cinci och Federer förlora antingen sin kvart eller sin semifinal för att ta tillbaka förstaplatsen. Federer har enklast väg till final och borde dessutom vara betydligt fräschare än Djokovic.

Federer har Fish - Wawrinka/Raonic och Djokovic Cilic - Del Potro/Chardy.

Federer bör klara av att behålla förstaplatsen till USO.
Citera
2012-08-17, 22:43
Medlem
Nadal lider av något som kallas "Hoffas syndrome" i knät.
Siktar på Davis cup i september som återkomst.
Citera
2012-08-18, 19:21
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det är så man saknar trion i Strandlund-Tomsvik, Folke och Norberg (Omän Rolf Norberg kommenterar allt mindre numera. På väg bort?)

Eurosport har anställt massa nya med blandad kvalitet. Petter Pettersson, Niclas Rodhborn (gotlänningen), Robert Åkesson (den förvirrade), Magnus Alsterback (bäst omän lite väl surrig). Sen ska det finnas en till Rolf vars efternamn jag ej känner till.

Petter Pettersson, har han jobbat på Stockholm Open tidigare?
Citera
2012-08-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Nadal lider av något som kallas "Hoffas syndrome" i knät.
Siktar på Davis cup i september som återkomst.
Hoffmans syndrome inget annat....
Citera
2012-08-19, 02:00
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Petter Pettersson, har han jobbat på Stockholm Open tidigare?

Det vet jag inget om.

Federer lyckades behålla första platsen inför USO. Revansch för Djokovic imorrn ?
Citera
2012-08-19, 19:02
Medlem
kompjuters avatar
6-0 till Federer i första....det hade jag aldrig väntat mig!
Citera
2012-08-19, 19:19
Medlem
Jeeepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
6-0 till Federer i första....det hade jag aldrig väntat mig!

Fyfan.Gled precis in på matchen. Hur såg första ut, spelade Djoko oförskämt lojt och dåligt eller var Federer helt fantastiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in