2011-11-10, 22:32
Medlem
camejos avatar
Väldigt mycket som talar för att Tsonga vinner över Djokovic imorgon, hemmaplan och Djokovics dåliga form/axelskada dom största faktorerna.

Samtidigt kan Tsonga göra en plattmatch och förlora i två raka. Skulle han inte vara så ojämn skulle jag spela på honom att vinna imorgon.

Monaco kommer vara för star struck för att hota Federer, Murray slår Berdych ganska lätt och Ferrer nöter ner Isner i två set.
Citera
2011-11-11, 02:35
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Väldigt mycket som talar för att Tsonga vinner över Djokovic imorgon, hemmaplan och Djokovics dåliga form/axelskada dom största faktorerna.

Samtidigt kan Tsonga göra en plattmatch och förlora i två raka. Skulle han inte vara så ojämn skulle jag spela på honom att vinna imorgon.

Monaco kommer vara för star struck för att hota Federer, Murray slår Berdych ganska lätt och Ferrer nöter ner Isner i två set.

bra analys. fish gav upp mot monaco. någon som vet hur pass allvarligt de gäller? skada?

hur som helst är startfältet för london nu komplett. men allt kmr i princip handla om top 4 spelarna.

hade söderling och delpotro varit i sin "vanliga" form och friska...då hade vi fått ett intressant slutspel med 6 ovissa spelara. jag ser att ingen av dessa efter murray och fed kan hota. eventuellt berdych om han spelar som han periodvis gjorde i cincinnati iår
Citera
2011-11-11, 11:14
Medlem
Citat:

Skulle Tsonga varit jämnare så skulle han varit favorit. Hos Expekt ger Djokovic 85 och Tsonga 90, det säger rätt mycket om hur dålig form Djokovic är i.

Jag tror Tsonga vinner, han servar så jävla bra, kommer blir för svårt för Djokovic att komma tillbaka om han tappar ett servgame, tappar han ett set så skulle det inte förvåna mig om han ger upp.

Isner tror jag kan slå Ferrer också, är upplagt för lite småskrällar idag tycker jag. Tror både Tsonga och Isner vinner om de spelar på toppen av sin förmåga.

Monaco tror jag kommer vara chanslös mot Federer och Berdych tror jag har en riktigt bra chans att småskrälla också, han har plusstatistik på Murray...
Senast redigerad av terribilis 2011-11-11 kl. 11:18.
Citera
2011-11-11, 11:31
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
bra analys. fish gav upp mot monaco. någon som vet hur pass allvarligt de gäller? skada?

hur som helst är startfältet för london nu komplett. men allt kmr i princip handla om top 4 spelarna.

hade söderling och delpotro varit i sin "vanliga" form och friska...då hade vi fått ett intressant slutspel med 6 ovissa spelara. jag ser att ingen av dessa efter murray och fed kan hota. eventuellt berdych om han spelar som han periodvis gjorde i cincinnati iår

Lårskada, oklart om hur allvarlig.

Djokovic har kastat in handduken förresten:

Citat:
Dear fans and friends, sadly i have to inform you that i have withdrawn from the further tournament. I have pushed myself to the limit by playing, and after the match yesterday my shoulder got worse. For this reason, i have to put my health first and withdraw even though my urges as a professional player are making me want to play until the last drop of energy. I am very sorry for all of you who bought tickets and wanted to come to watch me play. My season has been long and tiring, i played all of my matches at my highest level, and now my body is aching for recovery. Hoping for your understanding and support,
Love
Nole
Citera
2011-11-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89

Tsonga kan definitivt slå alla topp4-spelarna. Men tveksamt om han kan göra det flera gånger i rad och vinna hela turneringen, men vi ska komma ihåg att Davydenko vann turneringen för två år sedan och det var nog inte många som inte var ryska medborgare som trodde på det. Och då är ändå Davydenko en spelare som lever mer på sin motståndare, Tsonga är en spelare som lever på sig själv, har han en sån dag där allt stämmer så slår han vem som helst.

Nu när det är osäkert om Djokovic ens kommer till start så kan det nog bli intressant, tror både Berych och Tsonga har en god chans om Djokovic skulle utebli. Tror även att Fish kan slå Federer och Murray, Nadal har han redan slagit i år, jag tror nog det kan bli spännande. Men jag håller nog Murray och Nadal som favoriter till att vinna, Federer som närmaste utmanare. Ska bli intressant att se hur det går för Murray nu mot Berdych, Federer ska bara vinna mot Monaco.
Citera
2011-11-11, 14:03
Medlem
camejos avatar
Jag tror Novak kommer starta i London för att se om det håller precis som han gjorde i Basel och Paris. Det värsta som kan hända är att han inte kan spela och får hoppa av och i bästa fall vinner han. Sen vila till Januari, om han nu inte ska spela uppvisningsmatcher mot Nadal i December som Federer och Nadal gjorde förra året.
Citera
2011-11-11, 20:54
Medlem
Citat:
Jag tror Novak kommer starta i London för att se om det håller precis som han gjorde i Basel och Paris. Det värsta som kan hända är att han inte kan spela och får hoppa av och i bästa fall vinner han. Sen vila till Januari, om han nu inte ska spela uppvisningsmatcher mot Nadal i December som Federer och Nadal gjorde förra året.

Haha Djokovic kommer nog att starta alla turneringar han kan starta, han fick drygt 10 miljoner kr för att starta i Paris!
Citera
2011-11-11, 21:42
Medlem
Pretenders avatar
Isner till sin första masters SF, och på vilket smakfullt sätt han stängde matchen sen. Fyra massiva bombnedslag, ingen gummiarm där inte!
Citera
2011-11-11, 21:44
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Skulle Tsonga varit jämnare så skulle han varit favorit. Hos Expekt ger Djokovic 85 och Tsonga 90, det säger rätt mycket om hur dålig form Djokovic är i.

Jag tror Tsonga vinner, han servar så jävla bra, kommer blir för svårt för Djokovic att komma tillbaka om han tappar ett servgame, tappar han ett set så skulle det inte förvåna mig om han ger upp.

Isner tror jag kan slå Ferrer också, är upplagt för lite småskrällar idag tycker jag. Tror både Tsonga och Isner vinner om de spelar på toppen av sin förmåga.

Monaco tror jag kommer vara chanslös mot Federer och Berdych tror jag har en riktigt bra chans att småskrälla också, han har plusstatistik på Murray...

Du skulle ha spelat på dessa kvartar
Citera
2011-11-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Isner till sin första masters SF, och på vilket smakfullt sätt han stängde matchen sen. Fyra massiva bombnedslag, ingen gummiarm där inte!

Isner har imponerat i år, har tagit sig tillbaka efter att ha tappat på rankingen ganska mycket, nu är han där han ska vara. Kanske en man för nästa år. Tror det finns topp10 kapacitet i honom. Kan Pim Pim bli en topp10-spelare så borde Isner också kunna det med den monsterserv han har. Han har vunnit världens längsta match så nerver i avgörande lägen är något han borde kunna hålla under styr.

Citat:
Du skulle ha spelat på dessa kvartar

Vem har sagt att jag inte gjorde det?

Nej, spel håller jag mig borta ifrån, det är bäst så, har aldrig rätt när jag satsar ändå, förutom idag då
Citera
2011-11-11, 23:17
Medlem
camejos avatar
Mästaren tog sin 800:e seger på atp-touren idag förresten
Citera
2011-11-12, 00:52
Medlem
Citat:
Mästaren tog sin 800:e seger på atp-touren idag förresten

Undrar om han har motivationen att försöka slå Connors rekord, han kan klara det om han spelar lika länge som Connors gjorde. Om jag inte är helt fel ute så spelas det mycket mer turneringar i dagens tennis än vad det gjorde större delen av Connors karriär så möjligheten finns för Federer om han vill slå det rekordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in