Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Väldigt mycket som talar för att Tsonga vinner över Djokovic imorgon, hemmaplan och Djokovics dåliga form/axelskada dom största faktorerna.
Samtidigt kan Tsonga göra en plattmatch och förlora i två raka. Skulle han inte vara så ojämn skulle jag spela på honom att vinna imorgon.
Monaco kommer vara för star struck för att hota Federer, Murray slår Berdych ganska lätt och Ferrer nöter ner Isner i två set.
Skulle Tsonga varit jämnare så skulle han varit favorit. Hos Expekt ger Djokovic 85 och Tsonga 90, det säger rätt mycket om hur dålig form Djokovic är i.
Jag tror Tsonga vinner, han servar så jävla bra, kommer blir för svårt för Djokovic att komma tillbaka om han tappar ett servgame, tappar han ett set så skulle det inte förvåna mig om han ger upp.
Isner tror jag kan slå Ferrer också, är upplagt för lite småskrällar idag tycker jag. Tror både Tsonga och Isner vinner om de spelar på toppen av sin förmåga.
Monaco tror jag kommer vara chanslös mot Federer och Berdych tror jag har en riktigt bra chans att småskrälla också, han har plusstatistik på Murray...