2011-11-08, 11:52
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Hade du skrivit samma sak om det hade gällt Roggan?

Känner Novak att han har minsta lilla möjlighet att spela Paris är det hans jävla rätt att vänta så länge han kan.
Han ska inte behöva tänka på nån pengatörstande LL

Ja det hade jag gjort. Jag hade tänkt inkludera Murray men jag såg att han spelade dubbel igår.
Citera
2011-11-08, 16:44
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Som jag sa, Rotterdam har 500-status för att den har mycket mer prispengar än de svenska turneringarna.

Jag änskar att AO skulle spelas på gräs igen, jag tycker HC-säsongen är för lång.

ja men arenamässigt måste det väl finnas en del begränsningar? man kan ju inte ha en liten arena med mkt cash..eller? potentiellt kan alltså alla atp tävlingar vara 1000 tävlingar bara de får tillräckligt med pris pengar? låter lite absurd imo
Citera
2011-11-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
ja men arenamässigt måste det väl finnas en del begränsningar? man kan ju inte ha en liten arena med mkt cash..eller? potentiellt kan alltså alla atp tävlingar vara 1000 tävlingar bara de får tillräckligt med pris pengar? låter lite absurd imo

Nej, nu ska vi inte dra förhastade slutsatser.

Om man har mer prispengar så ökar möjligheten att ens turnering ökar i status, det betyder inte att den gör det, bara att chansen ökar. Du kan inte ha för lite prispengar och få 1000-status. Sponsorer kan hjälpa till också så det hänger inte bara på hur stor arenan är. Men det är ju också en faktor som ökar chansen, större arena, större möjligheter att få högre status. Men jag tror pengarna är mer avgörande om man redan har en hygglig arena som tar ett par tusen. Har man inte en arena så tror jag ingen sponsor skulle vilja lägga några pengar heller. Det kostar pengar att bygga arenor, man kan bygga arenor om man har pengar. Allt handlar om pengar, tyvärr är det så. Folk skiter fullständigt i om ett land har fina traditioner eller inte så länge de inte har tillräckligt med pengar och resurser så kommer de aldrig få något statuslyft.
Citera
2011-11-09, 15:26
Bannlyst
Tycks gå bra för Djoko, var nog bara lite småskavanker.
Citera
2011-11-09, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukukukusjkin
Tycks gå bra för Djoko, var nog bara lite småskavanker.

Såg du matchen, hur ser han ut spelmässigt?

Jag tycker han var riktigt risig i Basel jämfört med hur han har varit tidigare i år. Dodig har inte varit i bra form den senaste tiden, man ska nog inte dra för stora växlar av att han vinner över honom. Troicki i nästa runda ska han vinna mot, gör han inte det så är han fortfarande skadad. Sedan har han Tsonga, Monfils/Ferrer. Det är då vi får se hur pass bra han är.
Citera
2011-11-09, 17:05
Medlem
camejos avatar
Mannarinos uppkast är värre än Ivanovics.

Enkla resor för de toppseedade idag.
Citera
2011-11-09, 18:18
Medlem
Jag tror på Federer i denna turnering, han har ladrig vunnit den så han kommer göra allt han kan för att vinna den. Kanske bara har två bra chanser kvar att vinna denna turnering.

Hoppas på final mellan honom och Monfils, de möttes i semi förra året i en rätt så bra match.
Citera
2011-11-09, 23:16
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag tror på Federer i denna turnering, han har ladrig vunnit den så han kommer göra allt han kan för att vinna den. Kanske bara har två bra chanser kvar att vinna denna turnering.

Hoppas på final mellan honom och Monfils, de möttes i semi förra året i en rätt så bra match.

Murray såg väldigt bra ut idag, fick tillbaka allt och gjorde väldigt få misstag. Förhoppningsvis får vi se en semi mellan dom.
Citera
2011-11-10, 00:16
Bannlyst
felpost sorry
Senast redigerad av kukukukusjkin 2011-11-10 kl. 00:29.
Citera
2011-11-10, 09:49
Medlem
Monfils ut direkt mot Lopez, tuff andra runda det. Känns som att både dem kunde gå till final nu när Djokovic inte är i sin bästa form. Lopez kan nog bli farlig, möter Isner nu, blir nog en riktig servmatch med andra ord

Simon verkar inte alls trivas i Paris, ut direkt igen, förra året åkte han också direkt efter förlust mot en sjuk Söderling Den matchen skulle han ha vunnit om han hade tagit vara på sitt break, tror Södelring hade gett upp då faktiskt.
Citera
2011-11-10, 13:24
Medlem
camejos avatar
Väldigt svårt för Novak att hålla sin serve med dessa skavanker, får inga gratispoäng på förstaserven. Han lär inte bl att räkna med i denna turnering även om han skulle lyckas vända detta.
Citera
2011-11-10, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Väldigt svårt för Novak att hålla sin serve med dessa skavanker, får inga gratispoäng på förstaserven. Han lär inte bl att räkna med i denna turnering även om han skulle lyckas vända detta.

Nej och det är ganska väntat, klarar han sig förbi Troicki nu så tror jag det blir stopp i nästa runda. Frågan är om han ens blir att räkna med i slutspelet för det börjar ju snart och där är ju motståndet ännu tuffare...

Deltagarlistan är i alla fall spikad nu när Berdych slog Tipsarevic. Tsonga, Fish och Berdych tar de sista platserna. Vem vet Djokovics olycka kanske blir Tipsarevics lycka, han är ju första reserv.

Söderling kommer vara rankad #17 i världen detta år om inte Gasquet, Lopez eller Troicki spelar riktigt bra nu i Paris, risken finns väl att Lopez gör det, så en artonde plats är i alla fall säkrad skulle jag tippa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in