2011-08-17, 18:21
Medlem
Där vann Mardy Fish väntat mot Nikolai Davydenko. Jag saknar Davy i hans superform, då var han otroligt kul att se spela.

Synd det där med Robin. Det kommer så förbannat olägligt. Han spelade sin absoluta bästa tennis på väldigt länge i Båstad och körde över både Ferrer och Berdych. US Open blir ju tråkigare utan Robin...
Citera
2011-08-17, 19:42
Medlem
camejos avatar
Varför är Federer och Djokovic på samma halva? Borde inte Djokovic vara på samma halva som Murray nu när han är världsetta?
Citera
2011-08-17, 20:30
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Varför är Federer och Djokovic på samma halva? Borde inte Djokovic vara på samma halva som Murray nu när han är världsetta?

Nej det lottas vad jag vet.
Citera
2011-08-17, 20:41
Medlem
Wozniacki ut direkt igen mot en okänd wildcard spelare. Kommer hon att göra en Safina tror ni? Dvs att vara världsetta ett bra tag utan att vinna en grand slam för att sedan rasa ihop totalt.

Verkar lite skumt att förlora två första omgångar i rad när man är världsetta och inte mot några märkvärdiga spelare heller. Är hon skadad borde hon väl inte spela?

Angående Roddick så borde han ta och kamma till den lilla frysiren han har under kepsen. Har varit mycket grinig de senaste säsongerna, nästan varje gång han börjar gnälla så förlorar han matcherna också. Man tycker att en så rutinerad spelare borde veta bättre. Minns en match mot Tipsarevic för nåt år sedan där han bar sig åt som en omogen 13-åring mot en linjedomare, stryk fick han den matchen också.
Senast redigerad av terribilis 2011-08-17 kl. 20:43.
Citera
2011-08-17, 20:41
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funke
Nej det lottas vad jag vet.

När jag tittar på lottningar från Mastersturneringar tidigare i år ser jag att du har rätt. Av nån anledning Hade jag fått för mig att tvåan och trean automatiskt låg på samma halva.
Citera
2011-08-17, 21:34
Medlem
Hlavens avatar
Känner på mig att Söderling som bäst kan sluta 8a i år innan slutspelen..

är sjukt orättvisst då han är bättre än Ferrer och Berdych, dock är han sämre än Tsonga , Del Potro , Fish ..

Då han vann i Paris tappar han nog minst 840p där då det inte finns en chans i hela världen att han vinner där igen.. sen minus 90 för Cincinatti där han inte ens är med ..

I US OPEN har han 360 att försvara vilket är okej det kanske han klarar och sen tappar han 200 för slutspelet också.. så han har mycket att tappa där i rankingen

men vi säger runt 1000 pöang tappar han rätt säkert och då hamnar han ungefär på en 8 de plats om vi antar att Fish , Tsonga , Monfils plockar lite bättre än förra året då alla dessa hade dåliga år förrutom Fish som gör sitt bästa år i karriären ( jag tror han kan bli ännu bättre faktiskt , är dock kass på grus den lille rackaren )
Citera
2011-08-17, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hlaven

är sjukt orättvisst då han är bättre än Ferrer och Berdych, dock är han sämre än Tsonga , Del Potro , Fish ..

Då han vann i Paris tappar han nog minst 840p där då det inte finns en chans i hela världen att han vinner där igen.. sen minus 90 för Cincinatti där han inte ens är med ..

I US OPEN har han 360 att försvara vilket är okej det kanske han klarar och sen tappar han 200 för slutspelet också.. så han har mycket att tappa där i rankingen

men vi säger runt 1000 pöang tappar han rätt säkert och då hamnar han ungefär på en 8 de plats om vi antar att Fish , Tsonga , Monfils plockar lite bättre än förra året då alla dessa hade dåliga år förrutom Fish som gör sitt bästa år i karriären ( jag tror han kan bli ännu bättre faktiskt , är dock kass på grus den lille rackaren )

Finns ingen anledning att vara så negativ. Det finns stora chanser för Söderling att försvara sin titel i Paris. Allt hänger på att han inte blir borta för länge. Underlaget i den hallen passar Söderling perfekt. Tsonga och Berdych har också vunnit där, Llodra var i semi förra året. Alltså det gynnar offensivt spel, precis det spel Söderling spelar.

Söderling leker med Tsonga, Berdych, Fish. Monfils och Ferrer när allt stämmer för honom. Ingen av dessa spelare har en suck mot en Söderling i sin rätta form.
Citera
2011-08-17, 22:16
Medlem
Hlavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Finns ingen anledning att vara så negativ. Det finns stora chanser för Söderling att försvara sin titel i Paris. Allt hänger på att han inte blir borta för länge. Underlaget i den hallen passar Söderling perfekt. Tsonga och Berdych har också vunnit där, Llodra var i semi förra året. Alltså det gynnar offensivt spel, precis det spel Söderling spelar.

Söderling leker med Tsonga, Berdych, Fish. Monfils och Ferrer när allt stämmer för honom. Ingen av dessa spelare har en suck mot en Söderling i sin rätta form.

Lycka till att han klår Nadal , Murray , Djoko eller Feddan .. de är ju alla supersugna nu att ta titlar
Citera
2011-08-17, 23:18
Medlem
Citat:
Lycka till att han klår Nadal , Murray , Djoko eller Feddan .. de är ju alla supersugna nu att ta titlar

Varför skulle han inte, han behöver ju inte slå alla de spelarna.

Du får det att verka som att Söderling är en blåbärsspelare. Han har slagit alla de spelarna förut och kan göra det igen, speciellt inomhus i den hallen där han vunnit.

Paris är sista turneringen, så är inte säkert alla är så "sugna" på att spela. De som kommer vara mest sugna är de som inte är kvalificerade till slutspelet. Tror knappast Djokovic kommer vara mer sugen på att ta titlar där än någon annan, inte mer än vanligt, det inkluderar även Söderling. Han kan slå alla spelare i världen om han har en bra dag, speciellt när miljön är rätt, vilket den är där.

Att Söderling skulle vinna en masters utomhus är dock mindre troligt. Inomhus där vind aldrig kan störa hans uppkast så är han mycket bättre och helt solklart bland de fem bästa i världen.
Citera
2011-08-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Wozniacki ut direkt igen mot en okänd wildcard spelare. Kommer hon att göra en Safina tror ni? Dvs att vara världsetta ett bra tag utan att vinna en grand slam för att sedan rasa ihop totalt.

Verkar lite skumt att förlora två första omgångar i rad när man är världsetta och inte mot några märkvärdiga spelare heller. Är hon skadad borde hon väl inte spela?

Angående Roddick så borde han ta och kamma till den lilla frysiren han har under kepsen. Har varit mycket grinig de senaste säsongerna, nästan varje gång han börjar gnälla så förlorar han matcherna också. Man tycker att en så rutinerad spelare borde veta bättre. Minns en match mot Tipsarevic för nåt år sedan där han bar sig åt som en omogen 13-åring mot en linjedomare, stryk fick han den matchen också.
Märkligt är det att Tipsarevic inte har en enda titel i singel på ATP-touren han har större spel än så.
Wozniacki, nån som tror hon är på smällen måhända?
Safina hon vann en dubbel iår iallafall, större spel tycker jag än Wozniacki....
Citera
2011-08-18, 00:41
Medlem
Citat:

Soda lär ju inte prioritera Stockholm direkt, nej, han är nog körd för att gå till masters även om han spurtar bra.
Citera
2011-08-18, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mordarschnigeln
Där vann Mardy Fish väntat mot Nikolai Davydenko. Jag saknar Davy i hans superform, då var han otroligt kul att se spela.

Synd det där med Robin. Det kommer så förbannat olägligt. Han spelade sin absoluta bästa tennis på väldigt länge i Båstad och körde över både Ferrer och Berdych. US Open blir ju tråkigare utan Robin...
Davydenko har inte spelat på topp efter knäskadan, nej, jag ser inte en återgång till toppformen igen.
EDIT: mycket svenskt nu på banan, Johanna har börjat bra i sin dubbel, emot sin gamle skräckmotståndare Elena Makarova. Sofia emot Petkovic skall precis börja.
På herrsidan har Siljeström/Brunström vunnit två matcher i en challenger på grus, kul att ett svenskt dubbelpar finns som spelar på touren iallafall, dom ligger 80-90 (inte som par utan inviduellt) så det är svårt att ta sig in i dom större atpturneringarna då dubbel saknar kval.
Senast redigerad av Alessandro 2011-08-18 kl. 00:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in