2010-08-21, 20:20
Bannlyst
Är det regn delay eller nåt?
Citera
2010-08-21, 22:11
Medlem
GREKEN1980s avatar
Yep hoppas det tar slut snart sa de kan fortsatta.
Citera
2010-08-22, 00:39
Medlem
moviemovies avatar
Fish slår ut kompisen Roddick och tar sig sensationellt till final i Cincinnati. Inte speciellt sensationellt med tanke på hur pass bra han lirat fram tills nu, men ingen hade väl räknat med Fish i finalen?

Tror och hoppas på en riktigt bra och spännande match mellan Federer och Baghdatis. Federer borde kunna dra nytta av att han fick en lite lättare match mot Davydenko (även om han krånglade till det för sig med break i andra osv), som för övrigt var hans första hela match denna turnering.

Baghdatis fick slita hårt mot Nadal och det bör märkas av lite idag. Vi får se hur det blir!
Citera
2010-08-22, 01:21
Medlem
Benganiolos avatar
Tänkte på det... är Baghdatis sponsrad av Cypern på nåt sätt eller är han bara oerhört nationalistisk? Pannband och tröjan är alltid märkt med ö-kartan av Cypern.
Citera
2010-08-22, 01:23
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Men jag tror personligen att den dagen Federer lägger av kommer det bli flera olika GS-vinnare och inte bara Nadal. Nadal har bara vunnit mot Federer, Puerta, Söderling och Berdych i sina GS-finaler, till skillnad mot Federer som har haft över 10 olika motståndare. Det säger en hel del.

Jag tror också vi har att vänta en framtid där tennisen får flera olika GS-vinnare och världsettor. Kan dröja länge innan vi får en lika dominant duo som Federer och Nadal. I takt med att konkurrensen blir hårdare blir det tuffare för spelare till stor dominans. Vi kan inom ett par år få en liknande situation som herrtennisen såg ut för 10 år sen då Sampras-Agassi epoken började lida mot sitt slut. Spelare som Hewitt utnyttjade situationen och kunde nå framgång.

Damtennisen befinner sig för övrigt i ett generationsskifte för stunden då alla väntar på morgondagens nästa stjärna. Serena Williams missar förresten US Open. Kan det vara början till slutet på hennes andra storhetstid i karriären? Hoppas och tror andra står redo att ta över.
Citera
2010-08-22, 01:51
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Jag tror också vi har att vänta en framtid där tennisen får flera olika GS-vinnare och världsettor. Kan dröja länge innan vi får en lika dominant duo som Federer och Nadal. I takt med att konkurrensen blir hårdare blir det tuffare för spelare till stor dominans. Vi kan inom ett par år få en liknande situation som herrtennisen såg ut för 10 år sen då Sampras-Agassi epoken började lida mot sitt slut. Spelare som Hewitt utnyttjade situationen och kunde nå framgång.

Damtennisen befinner sig för övrigt i ett generationsskifte för stunden då alla väntar på morgondagens nästa stjärna. Serena Williams missar förresten US Open. Kan det vara början till slutet på hennes andra storhetstid i karriären? Hoppas och tror andra står redo att ta över.

mm håller med att famriden efter federer/nadal kan bli en epok med många olika GS vinnare. åren 1998-2003 fanns de ingen klar världsetta (kanske hewitt som var åtminstone rätt stabil)

de är nu oxå klart att JM del potro kmr inte kunna spela USO...tanken var annars att han skulle göra comeback till turneringen...men skadan har inte läkt klart...... snacka om att USO blir lite konstig iår...

Lottningen sker på Torsdag kl 12 ES-time (kl 18 i sverige)
Citera
2010-08-22, 02:12
Medlem
Castlevanias avatar
Federers backhand blandar och ger. Modigt att han fortsätter slå den trots alla UE. Då den sitter ser den så elegant och vacker ut, saknar motstycke. Baggen ska ha all heder för sin insats hittills i turneringen. Få se om Federer lägger in en extra växel nu i andra set. Han vill väl inte förlora mot Baggen för andra gången i år? Cyprioten ser trött ut.
Citera
2010-08-22, 02:33
Medlem
moviemovies avatar
Federer spelade faktiskt riktigt bra idag. Kändes aldrig som om han var under stor press. Vinner han imorgon bör han väl ändå ses som en favorit inför US-Open. Del Potro tappar alltså 2.000 poäng och halkar ner en bit på rankningen. Kan bli intressant inför AO med Del Potro mot någon på topp10 tidigt.

Det är intressant hur ofta Nadal får stryk av spelare som Federer sedan enkelt avfärdar. Det var lite det jag var inne på med att det kommer bli olika GS-vinnare när Federer lägger av.

De flesta anser att Nadal har ganska lätt för Federer. Men hade Nadal istället ställs mot någon annan i någon av alla deras finaler så hade han nog inte vunnit lika mycket. Detta är som sagt inte första gången som Nadal får stryk av en spelare som Federer sedan vinner enkelt mot.

Tänk om detta nu varit US-Open och Federer vunnit mot Baghdatis i sin semifinal och sedan förlorat mot Nadal i finalen. Hade då istället Baghdatis varit i final hade kanske Nadal förlorat då. Kanske en ganska löjlig tanke, men jag tycker att den är värd att tänka på.
Senast redigerad av moviemovie 2010-08-22 kl. 02:36.
Citera
2010-08-22, 02:35
Medlem
Någon som såg Roddick-Fish efter regnpausen? Hur 17 kunde Roddick förlora med 1-6 i sista?
Han drog väl inte på sig ngn skada?
Citera
2010-08-22, 06:05
Bannlyst
Folk hemma i stugorna tror ju för att en spelare som har bättre inbördes möten mot den andre så är den spelaren bättre.
Citera
2010-08-22, 11:36
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Fish slår ut kompisen Roddick och tar sig sensationellt till final i Cincinnati. Inte speciellt sensationellt med tanke på hur pass bra han lirat fram tills nu, men ingen hade väl räknat med Fish i finalen?

Om jag inte missminner mig var det någon här som varnade för Fish inför årets US Open.
Citera
2010-08-22, 11:53
Bannlyst
Känns som Roddick underpresterar för mycket, om man har vunnit US Open om ens fyllda 21 så tycker jag han borde ha spelat jämnare under karriären, har förlorat mot för många har jag trott sämre motståndare. James Blake har ju också tappat mer, allt i princip, trodde han var bättre och/eller mer talangfull än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in