2010-08-21, 09:46
Medlem
GREKEN1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pretender
Gott att Roddick är tillbaka, bara för en vecka sedan läste jag att han kunde vara allvarligt sjuk. Tillbaka bland top-10 nästa vecka, om jag inte räknat fel.

Yep he is back where he belongs.
Citera
2010-08-21, 09:53
Bannlyst
På papperet är det här ju som upplagt för Federer, men finns en hel del spelare som har spelat bra i veckan. Spelar Federer lika bra som igår, så är det klart. Men det brukar ju komma lite mer dippar nuförtiden. Så lika säker som förr kan man inte vara, men han borde vara extra motiverad nu när alla som han brukar ha svårt mot åkt ur.

Vore förövrigt kul om Roddick fick vinna turneringen, men Federer har poäng att försvara så det får helst inte hända.

Å snart är det US open igen, man kan väl inte direkt sätta någon annan än Federer som liten favorit. Kul att allt är som det ska vara igen. Förutom att Nadal har första platsen.
Citera
2010-08-21, 11:57
Medlem
GREKEN1980s avatar
Federer kommer aldrig bli etta igen.

Nadal ar vardig forsta plasten.
Citera
2010-08-21, 17:19
Medlem
Trevligt att se Baghdatis tillbaka, han var en personlig favorit för ett par år sedan men sen försvann han och nu tycks han vara på väg tillbaka

Citat:
Ursprungligen postat av GREKEN1980

Självklart kan Federer bli etta igen men det kommer krävas att han höjer sig rejält utanför GS turneringarna. Nästa år är Del Potro tillbaka (förhoppningsvis) och Djokovic har förhopningsvis fått ordning på torpet vilket ger honom ytterligare 2 spelare att tampas med om förstaplatsen.
Citera
2010-08-21, 17:33
Bannlyst
Citat:

Han har i princip ingenting att försvara nästa år förutom Australian open. Kan bli svårt för Nadal att både försvara Franska och Wimbledon.

Ja man förtjänar alltid sin ranking, det går ju inte direkt fuska till sig den.

Men Federer har minst sagt goda möjligheter att ta tillbaka den.
Citera
2010-08-21, 17:39
Medlem
GREKEN1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Han har i princip ingenting att försvara nästa år förutom Australian open. Kan bli svårt för Nadal att både försvara Franska och Wimbledon.

Ja man förtjänar alltid sin ranking, det går ju inte direkt fuska till sig den.

Men Federer har minst sagt goda möjligheter att ta tillbaka den.

Jag sager inte att Federer inte har en chans men jag tror personligen inte han kommer bli etta igen.

Djokovic spelar for ojamt for att bli etta.
Citera
2010-08-21, 17:46
Bannlyst
Citat:
Jag sager inte att Federer inte har en chans men jag tror personligen inte han kommer bli etta igen.

Näe, och jag sa att han har chans, en god sådan Sa jag någonting om att du sa att han inte hade en chans? =)
Citera
2010-08-21, 17:49
Bannlyst
Ibland undrar jag hur fan Djokovic kan vara på top 3. Kanske är lite partisk, för jag har aldrig tyckt om honom.
Citera
2010-08-21, 17:53
Bannlyst
Vem vet om Federer kan vinna "Wimby" eller Roland Garros igen. Kan inte säga att jag håller på en dominant. Men jag vill se honom i final i Cincy där Roddick ska klämma honom.
Senast redigerad av kukukukusjkin 2010-08-21 kl. 18:17.
Citera
2010-08-21, 18:49
Medlem
moviemovies avatar
Citat:

När man säger något borde man gärna också backa upp det uttalandet. Varför kan inte Federer bli etta igen?

Jag har några argument:
Han kommer inte ge förrän han slår Sampras rekord i mest antal veckor som världsetta.
Nu till våren har han inte mycket att försvara alls. Vinner han AO eller går långt så har han nästan inget av värde att försvara sen. Han åkte ut tidigt i både Miami och Indian Wells. I grusturneringarna åkte han också ut relativt tidigt i de flesta. Det vara bara i Madrid han kom till final om jag inte minns fel.

Fram till Wimledon nästa år har Federer 3435 poäng att försvara. (2960 av dessa poäng är från AO (2000) Wimledon (360) och Madrid (600).

Nadal har å andra sidan 3 st Masters att försvara inom loppet av en månad. Han kom till semifinal i både Miami och Indian Wells. Han vann RG och Wimbledon.

Fram till Wimledon nästa år har Nadal 8275 poäng att försvara.

Så Federer har väldigt goda chanser att bli etta igen. Djokovic och Murray är allt för ojämna för de ska ha en chans att utmana under en längre tid. Samma med Del Potro.

Det ska bli kul och se hur nästa säsong utvecklar sig.
Senast redigerad av moviemovie 2010-08-21 kl. 18:51.
Citera
2010-08-21, 19:07
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moviemovie
Så Federer har väldigt goda chanser att bli etta igen. Djokovic och Murray är allt för ojämna för de ska ha en chans att utmana under en längre tid. Samma med Del Potro.

Tid är väl nåt som Murray och Djokern har gott om. Fortfarande unga och under utveckling. Federer å andra sidan är 29 år och har redan peakat. Hans tid börjar rinna ut. Federer är på väg ner omän långsamt. Del Potro må vara ojämn men hans största svaghet tycks vara skador. Kan han hålla sig skadefri under en längre period ska det bli mycket kul att följa den regerande US Open vinnaren. Förhoppningsvis kan han bli mer jämn också.
Citera
2010-08-21, 19:26
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Tid är väl nåt som Murray och Djokern har gott om. Fortfarande unga och under utveckling. Federer å andra sidan är 29 år och har redan peakat. Hans tid börjar rinna ut. Federer är på väg ner omän långsamt. Del Potro må vara ojämn men hans största svaghet tycks vara skador. Kan han hålla sig skadefri under en längre period ska det bli mycket kul att följa den regerande US Open vinnaren. Förhoppningsvis kan han bli mer jämn också.

Syftade mer på att det är för ojämna under en längre tid (säsong). T.ex om Djokovic vinner AO så har han ofta svårt att fortsätta gå långt i turneringar resten av året. Han har svårt att vara bra under en längre tid. Samma sak med Murray. När han gick till final i AO trodde nog många att han skulle bli en spelare att räkna med under denna säsong. Men det blev inte riktigt som man tänkte sig.

Federer är väl till stor del orsaken till detta tillsammans med Nadal. Djokovic och Murray stöter på dessa spelare hela tiden i slutet av turneringar. Det krävs något utöver det vanliga för att lyckas vinna (Murray i Toronto detta år).

Men jag tror personligen att den dagen Federer lägger av kommer det bli flera olika GS-vinnare och inte bara Nadal. Nadal har bara vunnit mot Federer, Puerta, Söderling och Berdych i sina GS-finaler, till skillnad mot Federer som har haft över 10 olika motståndare. Det säger en hel del.
Senast redigerad av moviemovie 2010-08-21 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in