2010-07-15, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
http://www.expressen.se/sport/tennis/1.2064782/dc-hjaltarna-slar-tillbaka-mot-norman

Vad anser ni tennisnördar i den här frågan?

Har Norman rätt att Robin borde kliva åt sidan och släppa fram junisarna?

Eller ska han vara kvar som den förebild han är?

Att gå ner en division och låta dom yngre spela tycker jag är en bra idé
Har lite delade meningar, både bra och dåligt. Håller dock med om att det ger lite dåliga signaler Finns väl inget B-VM i just fotboll men skulle Sverige gå ner och spela det för att vi inte kommer vinna några mästerskap? Rätt dåligt resonemang jag vet Men för intresset för tennis i Sverige tror jag dock att det kommer vara dåligt, davids cup matcherna är rätt bra underhållning. Är vi så pass bra så att vi kan hålla oss kvar i elitdivisionen i D-cup, så tycker jag vi ska göra det. Det går ju såklart inte utan Söderling.

Men jag skulle inte precis gråta om det blev som norman önskar, är rätt likgiltig.
Citera
2010-07-15, 15:21
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vore roligt att se en grusmatch mellan Borg och Mcenroe i Båstad

så att Borg får betala igen med samma mynt de hårda underlagen är ju lite omilda och gynnar de med bra serv i mycket högre mån
Citera
2010-07-15, 15:37
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Har lite delade meningar, både bra och dåligt. Håller dock med om att det ger lite dåliga signaler Finns väl inget B-VM i just fotboll men skulle Sverige gå ner och spela det för att vi inte kommer vinna några mästerskap? Rätt dåligt resonemang jag vet Men för intresset för tennis i Sverige tror jag dock att det kommer vara dåligt, davids cup matcherna är rätt bra underhållning. Är vi så pass bra så att vi kan hålla oss kvar i elitdivisionen i D-cup, så tycker jag vi ska göra det. Det går ju såklart inte utan Söderling.

Men jag skulle inte precis gråta om det blev som norman önskar, är rätt likgiltig.

Samma här, jag vet inte vilka som har rätt och jag vet inte heller vilka som har fel. Ingen kanske? Jag tycker det är lika bra att gå ner en division och låta Lindell, Berta osv. spela. Då kan Robin satsa fullt ut på sina egna turneringar och få välbehövlig vila när det är DC-spel. Men samtidigt när man är i högsta så ska man väl försöka hålla sig kvar, och självklart ställa upp med bästa möjliga lag!

Fan det är ingen lätt fråga!
Citera
2010-07-15, 16:04
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
kul imitation av johan porsborn xD

edit glömde posta länken jag menade va en "kul imitation"....

http://www.youtube.com/watch?v=X7zkpAlrOu0
Citera
2010-07-15, 16:52
Medlem
Pretenders avatar
Någon som vet vad som hänt med tennishaven.com? Sidan har varit nere i snart en vecka.
Citera
2010-07-15, 17:29
Medlem
freeriderXIIs avatar
Söderling har ökat sin rörlighet under våren och sommaren Norman, fystränaren och Robin Söderling har gjort ett bra jobb
Citera
2010-07-15, 21:13
Medlem
Var och tittade i Båstad i veckan. Kul att se på nära håll. Blev mest förvånad över hur tydligt man hör och ser felträffar IRL jämfört med att se på TV. Och hur vanligt det är. Var få bolldueller längre än ett par slag som inte hade någon oren träff. Bollen såg också ut att "flyta" även när de spelade hård topspin, medan det ser ut som att den verkligen dyker på TV. Slice var ganska coolt att se också, riktigt flackt och bollen tvärdör verkligen på nedslag. Dessutom var det jäkligt svårt att "agera linjedomare" från läktaren. Visserligen sitter man längre ifrån än domarna, men shit vad snabbt det går och vad svårt det är att se om den tog eller inte. Man fattar att linjedomarna gör fel ibland. Bra att Hawkeye finns.
Citera
2010-07-15, 21:18
Medlem
Vem är experten (rakat huvud och brillor) som pratar med Peppe Eng på TV4sport just nu? Verkar aningen efterbliven.
Citera
2010-07-15, 21:29
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompaoor
Vem är experten (rakat huvud och brillor) som pratar med Peppe Eng på TV4sport just nu? Verkar aningen efterbliven.

johan porsborn....tennis fanatiker.

vad han gör exakt minns jag inte. är han inte presschef för sthlm open?
Citera
2010-07-15, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
johan porsborn....tennis fanatiker.

vad han gör exakt minns jag inte. är han inte presschef för sthlm open?

Tack. "Tennisfanatiker" verkar minst sagt vara en underdrift. Det räckte med att lyssna på honom ett par sekunder för att förstå att han har ett närmast perverst förhållande till tennis.
Citera
2010-07-15, 22:36
Medlem
Pretenders avatar
Tror hans vanliga yrke är hypnotisör. Scheisse vilken blick, kan inte titta bort.
Senast redigerad av Pretender 2010-07-15 kl. 22:39.
Citera
2010-07-16, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sean-Avery
Vore intressant att höra vilka du tycker är bra? Birger Folke månne?
nästan alla är riktigt usla. det största problemet är att väldigt ofta när dom försöker komma med något vettigt i form av typ någon analys blir det med usel logik eller löjligt simpelt. väldigt få verkar veta något nämnvärt om tennis eller hur det spelas. jag tar mig sällan långt utan att bli arg på dom.
fast dom du nämde och rosengren verkar väldigt populära, och det är ju det som spelar roll, att så många som möjligt tycker dom är så bra som möjligt.

många från wimbledons sändningarna är rätt okej, dom går att lyssna på. mcenroe tycker jag nog är bäst

vet någon hur söderlings schema ser ut? särskilt fram till rogers cup
Senast redigerad av edsf 2010-07-16 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in