2025-10-15, 11:25
  #34165
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Den gamle

Vem är dom?
Citera
2025-10-15, 11:26
  #34166
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tsitsipas ligger förmodligen dubbelvikt av skratt vid tanken att stappla runt för 50 lax som Micke får göra.

Själv kommer han idag att stappla runt på banan i Riyadh och bli utklassad av Sinner i förstaomgången av Six Kings Slam. Men för besväret och förnedringen så kommer han inkassera 15.000 lax!!

Smaka på den, 15.000 lax, alltså 15 miljoner SEK, bara för att komma till spel i världens mest penningstinna tennisturnering. Tsitsipas förlust senare idag är alltså värd 300 ggr mer än Mickes.

Såhär fördelas prispengarna(Amerikanska dollar) i Six Kings Slam som alltså börjar idag:

Vinstsumma (vinnare): $6 miljoner USD
Total prispott: $13,5 miljoner USD
Startavgift (alla deltagare): $1,5 miljoner USD


Det är bara 6 spelare som går in i turneringen, vilket namnet antyder. Djokovic och Alcaraz har "bye" i första omgången och är direktkvalificerade för respektive semifinal imorgon.

Medan Fritz-Zverev och Sinner-Tsitsipas spelar förstaomgångar idag om respektive plats i semifinalerna.

Någon som tänker se spektaklet? Är det bara Netflix som sänder eller?


Finns inget som heter 15 k lax idiot. Säg 15 miljoner om det är 15 miljoner det gäller.

Citera
2025-10-15, 11:44
  #34167
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Finns inget som heter 15 k lax idiot. Säg 15 miljoner om det är 15 miljoner det gäller.



Uttrycket valdes för komparativa och humoristiska effekter. Det skjuter över huvudet på dig, men det är inget att bli upprörd över.

Borg-Shapovalov utgör kvällsmatchen på centre Court idag, vad tror vi om den, SVT24 sänder väl?
Citera
2025-10-15, 11:46
  #34168
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Uttrycket valdes för komparativa och humoristiska effekter. Det skjuter över huvudet på dig, men det är inget att bli upprörd över.

Borg-Shapovalov utgör kvällsmatchen på centre Court idag, vad tror vi om den, SVT24 sänder väl?

Nix SVT 2 sänder.
Citera
2025-10-15, 11:47
  #34169
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Nix SVT 2 sänder.

ok, fint!
Citera
2025-10-15, 17:16
  #34170
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Uttrycket valdes för komparativa och humoristiska effekter. Det skjuter över huvudet på dig, men det är inget att bli upprörd över.

Borg-Shapovalov utgör kvällsmatchen på centre Court idag, vad tror vi om den, SVT24 sänder väl?

Hur många bollar vinner Borg jr ikväll?
23?
Vänster-Denis lär vinna med 6-2 6-1 eller liknande…
Citera
2025-10-15, 17:19
  #34171
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tsitsipas ligger förmodligen dubbelvikt av skratt vid tanken att stappla runt för 50 lax som Micke får göra.

Själv kommer han idag att stappla runt på banan i Riyadh och bli utklassad av Sinner i förstaomgången av Six Kings Slam. Men för besväret och förnedringen så kommer han inkassera 15.000 lax!!

Smaka på den, 15.000 lax, alltså 15 miljoner SEK, bara för att komma till spel i världens mest penningstinna tennisturnering. Tsitsipas förlust senare idag är alltså värd 300 ggr mer än Mickes.

Såhär fördelas prispengarna(Amerikanska dollar) i Six Kings Slam som alltså börjar idag:

Vinstsumma (vinnare): $6 miljoner USD
Total prispott: $13,5 miljoner USD
Startavgift (alla deltagare): $1,5 miljoner USD


Det är bara 6 spelare som går in i turneringen, vilket namnet antyder. Djokovic och Alcaraz har "bye" i första omgången och är direktkvalificerade för respektive semifinal imorgon.

Medan Fritz-Zverev och Sinner-Tsitsipas spelar förstaomgångar idag om respektive plats i semifinalerna.

Någon som tänker se spektaklet? Är det bara Netflix som sänder eller?

Hur tänkte du nu angående Steffe Tsitsipas och 15 mille SEK?
Anmälningsavgiften är ju 15 miljoner SEK, så Steffe lär gå back när hotell och personal skall betalas/avlönas…
Alcaraz vinner detta enkelt!
Citera
2025-10-15, 21:16
  #34172
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vad har hänt med Mikael Ymer? Fullständigt värdelös mot brorsan.

Man kan tycka att Mikael Ymer är en idiot, en obalanserad omogen människa, men, ingen kan ta ifrån honom att han är Sveriges bästa tennisspelare sedan Robin Söderling…

Dessutom, jag har, och säkerligen andra här på Flashback, presenterat Mikael Ymers fantastiska H2H mot världseliten, både nuvarande och den gamla generationen.

Nedan är en presentation av Mikael Ymers inbördes möten med många kända tennisgrabbar (Ymers siffror först):

Mikael Ymer - H2H

Jannik Sinner 2-3
Taylor Fritz 1-0
Frances Tiafoe 2-1
Carlos Alcaraz 2-0
Tommy Paul 1-1
Ugo Humbert 1-0
Herbert Hurkacz 1-2
Gal Monfils 2-0
Alexander Bublik 1-1
Quentin Halys 1-0
Adrian Mannarino 1-1
Richard Gasquet 3-1
Sebastian Korda 1-0
Daniel Altmeier 1-0
Jan Lennard Struff 2-0
Botic van de Zandschulp 1-1
Mackenzie McDonald 1-1
Max Purcell 1-0
Alejandro Davidovich Fokina 1-1
Damir Džumhur 1-0
Andy Murray 1-0
Jo-Wilfried Tsonga 1-0
Roberto Carballés Baena 2-0
Benjamin Bonzi 1-0
Corentin Moutet 1-0
Alejandro Tabilo 2-0
Citera
2025-10-15, 21:30
  #34173
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Vem är dom?

"Novak Djocovid" = Den Gamle.
Citera
2025-10-15, 22:09
  #34174
Medlem
GretaForPresidents avatar
Såg Mirijam Björklund-Shapolov på läktaren - jäklar vad mager hon såg ut?
Ätstörningar?

Lite synd att hon redan lagt racketet på hyllan…
Citera
2025-10-15, 22:42
  #34175
Medlem
Månsans avatar
Kanonmatch av Borg! Den höga felprocenten som bortblåst. Väl fungerande forehand.
Citera
2025-10-15, 22:51
  #34176
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kanonmatch av Borg! Den höga felprocenten som bortblåst. Väl fungerande forehand.

Shapovalov är en mental dvärg. Visar dåligt kroppsspråk så fort det blir lite tajt. Typiskt att han servade bort sista gamet i andra set genom att inleda med två raka dubbelfel. Grym tennisspelare annars.

Men kul detta, nu håller vi tummarna att Borg kommer vidare till 3:e omgången med en stor skalp i bagaget.
__________________
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-10-15 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in