Citat:
Ursprungligen postat av
Omarstrollin
Såg definitivt ut som vänster höft. Men det är väl 50lax in på kontot för att stappla runt istället för w.o så man förstår beslutet.
Tsitsipas ligger förmodligen dubbelvikt av skratt vid tanken att stappla runt för 50 lax som Micke får göra.
Själv kommer han idag att stappla runt på banan i Riyadh och bli utklassad av Sinner i förstaomgången av Six Kings Slam. Men för besväret och förnedringen så kommer han inkassera
15.000 lax!!
Smaka på den, 15.000 lax, alltså 15 miljoner SEK, bara för att komma till spel i världens mest penningstinna tennisturnering. Tsitsipas förlust senare idag är alltså värd 300 ggr mer än Mickes.
Såhär fördelas prispengarna(Amerikanska dollar) i Six Kings Slam som alltså börjar idag:
Vinstsumma (vinnare): $6 miljoner USD
Total prispott: $13,5 miljoner USD
Startavgift (alla deltagare): $1,5 miljoner USD
Det är bara 6 spelare som går in i turneringen, vilket namnet antyder. Djokovic och Alcaraz har "bye" i första omgången och är direktkvalificerade för respektive semifinal imorgon.
Medan Fritz-Zverev och Sinner-Tsitsipas spelar förstaomgångar idag om respektive plats i semifinalerna.
Någon som tänker se spektaklet? Är det bara Netflix som sänder eller?