2025-01-18, 11:30
Medlem
Månsans avatar
Storartat av Monfils i natt. Han såg totalt slut ut i tredje, det här går aldrig tänkte jag och somnade in. Rejält förvånad när jag vaknade och såg resultatet. Shelton i 4e rundan kan Monfils också klara av.
Citera
2025-01-18, 11:35
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Storartat av Monfils i natt. Han såg totalt slut ut i tredje, det här går aldrig tänkte jag och somnade in. Rejält förvånad när jag vaknade och såg resultatet. Shelton i 4e rundan kan Monfils också klara av.

Hans tjej Svitolina tog ut Jasmine Paolini nyss. Monfils är verkligen on a roll sedan vinsten i Auckland. Kan klart se honom i kvarten. Shelton är svår men han visade världen att han fortfarande är farlig med den där vinsten mot Fritz - Såg hela matchen och det var värt sömnlösheten
Citera
2025-01-18, 11:37
Medlem
Månsans avatar
Den äckliga publiken buar intensivt när Collins presenteras. Värdelöst beteende.
Citera
2025-01-18, 13:20
Avslutad
Citat:
Den äckliga publiken buar intensivt när Collins presenteras. Värdelöst beteende.

Jag såg inte matchen men jag gissar att den efterblivna publiken även buade när hon lämnade?
Citera
2025-01-18, 13:46
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
ATP touren startade 1990, innan dess var det grand prix touren och WTC touren, plus ett par andra tourer.

Ken Rosewall vann Hongkong open 1976 som 42 åring genom att i finalen besegra Nastase då rankad världstrea.

Helt rätt!

Men, nu var det väl så att den gamla organisationen född 1972/1973 (Open Era) vävdes in i den nya organisationen, ATP, som bildades 1990.
ATP har ju sen dess bytt namn flera gånger om jag minns rätt.

Tittar man på dom historiska arkiven så är ju alla resultat och prispengar mm. Gemensamma, märkt PIF ATP - man började ju inte från noll.

Dessutom, rankinglistan som började publiceras 1973, varje vecka sedan dess, fortsatte ju på samma stafettpinne som PIF lämnade 1990.

Detta är vad jag minns.
Citera
2025-01-19, 09:09
Medlem
Jag vill se mer av Tien. Han verkar vara en listig räv.
Citera
2025-01-19, 09:24
Avslutad
Sabalenka övertygar med en 6-1 6-2 över det ryska stjärnskottet Andreeva.

En tilltänkt semi mellan Sabalenka och Gauff men vi får hoppas att Badosa plockar och grillar Gauff i kvarten.
Citera
2025-01-19, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Sabalenka övertygar med en 6-1 6-2 över det ryska stjärnskottet Andreeva.

En tilltänkt semi mellan Sabalenka och Gauff men vi får hoppas att Badosa plockar och grillar Gauff i kvarten.

Min favorit är alltid fröken Coco (och Paolini), men, har en känsla av att bollträffen och aggressiviteten har försämrats sedan perioden WTA-finalen och Nations Cup för ett antal veckor sedan.

Badosa kan säkerligen bli slutet för Gauff för denna turnering…

Sabalenka ser stark ut och kommer mosa Swiatek i finalen nästa söndag, tror jag…
Citera
2025-01-19, 13:21
Avslutad
Alcaraz - Djokovic i kvarten då natten mot Tisdag

Kommer bli en spännande match som med största sannolikhet går till 5 set
Citera
2025-01-20, 03:19
Medlem
Månsans avatar
Toppen, Ukraina mosar Ryssland (Svitolina sopar banan med Kudermetova). Inget tack för god match heller, den kassa rysskärringen bara dröp av och försvann från plan.
Citera
2025-01-20, 03:28
Medlem
Vinner Holger Rune över dopade Jannik Sinner, då hövlar söker jag danskt medborgarskap!

Matchen börjar strax.
Citera
2025-01-20, 03:32
Medlem
Citat:
Toppen, Ukraina mosar Ryssland (Svitolina sopar banan med Kudermetova). Inget tack för god match heller, den kassa rysskärringen bara dröp av och försvann från plan.

Ha!
Så trevligt att bli av med ryssar i tävlingen!

Inte många kvar nu?

Ut med fuskKazaken (ryska) Rybakina oxå!!

Hörde att Medvedev fick en miljon i böter efter han slog sönder en kamera häromdagen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in