2025-01-17, 23:29
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Dumheter, danskan har bollsinne, därför ska man gilla henne. Jämför med skrikhäxan, tråkig som fan, kan troligtvis inte fånga en enkel lyra i brännboll. Bollen glider förbi händerna och träffar henne i nyllet.

Tauson ser förvisso lite lätt utvecklingsstörd ut, rör sig sakta, är för det mesta lite sen på varje boll. Men vilken känsla när hon prickskjuter grundslagen sängs sidlinjerna. Serven är enastående. Hon utstrålar genuin bollkänsla.

Tack.
Då är jag inte ensam om att digga Clara Tauson!

Hon skulle kanske byta tränare på sikt nu när pengarna börjar skramla på lönekontot - januari 2025 har ju hittills blivit 3,5 miljoner SEK för Clara.

Grymma grundslag med bra bollträff samt en av dom bästa servarna på WTA-touren (som du nämnde).

Clara känns lite tung, men, det är ju många duktiga damspelare som har tonårshullet kvar långt upp i åldern - likaså Sabalenka som inte har någon getingmidja.
Men det var väl Serena Williams som visade att man kunde vara ”volymiös” och samtidigt duktig på tennis.
Citera
2025-01-17, 23:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Tack.
Då är jag inte ensam om att digga Clara Tauson!

Hon skulle kanske byta tränare på sikt nu när pengarna börjar skramla på lönekontot - januari 2025 har ju hittills blivit 3,5 miljoner SEK för Clara.

Grymma grundslag med bra bollträff samt en av dom bästa servarna på WTA-touren (som du nämnde).

Clara känns lite tung, men, det är ju många duktiga damspelare som har tonårshullet kvar långt upp i åldern - likaså Sabalenka som inte har någon getingmidja.
Men det var väl Serena Williams som visade att man kunde vara ”volymiös” och samtidigt duktig på tennis.

Serena kunde springa till skillnad från Tungson.
Senast redigerad av billigost 2025-01-18 kl. 00:02.
Citera
2025-01-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Serena kunde springa till skillnad från Tungson.

Bullshit som vanligt från dig!

Har du verkligen sett en full match som Clara Tauson spelat?

Hennes stora kropp ser långsam ut jämfört med mindre spelare.

Clara har andra brister att jobba på före ökad snabbhet.
Citera
2025-01-18, 00:36
Avslutad
Citat:
Bullshit som vanligt från dig!

Har du verkligen sett en full match som Clara Tauson spelat?

Hennes stora kropp ser långsam ut jämfört med mindre spelare.

Clara har andra brister att jobba på före ökad snabbhet.

Jag var ju tvungen att titta på degklumpen eftersom jag följer amazonen Sabalenkas väg mot bucklan.

Vad för brister?
Citera
2025-01-18, 00:43
Medlem
Citat:
Jag var ju tvungen att titta på degklumpen eftersom jag följer amazonen Sabalenkas väg mot bucklan.

Vad för brister?

Du är ju tennisexpert, så du borde verkligen se bristerna själv.
Citera
2025-01-18, 00:46
Avslutad
Citat:
Du är ju tennisexpert, så du borde verkligen se bristerna själv.

Jag tror det mesta löser sig om bantar 10 kg och börjar spela som Sabalenka.
Citera
2025-01-18, 01:07
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Kul att du nämnde Sharapova, den spelare som tjänade mest av alla genom endorsements under 11 år i rad!
Hm, grymt argument. Finns ju möjligen andra skäl att gilla en tennisspelare förutom hur mycket reklamstålar dom drar in.
Citera
2025-01-18, 02:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hm, grymt argument. Finns ju möjligen andra skäl att gilla en tennisspelare förutom hur mycket reklamstålar dom drar in.

Hennes sponsor, reklam och appearance-intäkter är såklart bevis på att hon var den mest populära spelaren.
Citera
2025-01-18, 02:26
Medlem
Citat:
Jäklar vilken match det blev mellan fransmännen Giovanni Mpetshi Perricard och Gal Monfils - turneringens äldsta spelare, 38 år, mot 21-årige 203cm storservaren som är en av framtidsnamnen.

Här visade Gal Monfils att elegans och smartness kan besegra powertennis från en pigg ungdom!
Monfils vann detta efter fem set.

Kuriosa ifall ni inte visste - Gal Monfils blev historisk förra veckan när han vann ATP-turneringen i Auckland - den äldsta personen att vinna en ATP-turnering sedan ATP startade 1973!

Rekordet innan var Roger Federer som var 88 dagar yngre än Monfils…

ATP touren startade 1990, innan dess var det grand prix touren och WTC touren, plus ett par andra tourer.

Ken Rosewall vann Hongkong open 1976 som 42 åring genom att i finalen besegra Nastase då rankad världstrea.
Citera
2025-01-18, 08:29
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Swiatek verkar vara i gott slag, 6-1, 6-0 mot Emma Raducanu. Otroligt att bara släppa ett game på en hel match i tredjeroundan av en GS. Hatarna på nätet kallar matchen för exhibition: Celebrity vs. Professional player!

Michelsen, de Minaur, Monfils(!!), Sonego och Tien är vidare till åttondelsfinal på herrsidan. Sinner och Runes matcher återstår att spelas på övre halvan.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2025-01-18 kl. 09:07.
Citera
2025-01-18, 08:45
Medlem
Tröttsam han är, Moutet. Antingen kan man spela och då spelar man. Eller så bryter man. Så synd att de inte hann in med båren när han åmade sig som mest. Det hade varit komiskt.
Citera
2025-01-18, 09:48
Medlem
AntiSociaL.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Tröttsam han är, Moutet. Antingen kan man spela och då spelar man. Eller så bryter man. Så synd att de inte hann in med båren när han åmade sig som mest. Det hade varit komiskt.

Ja Moutet är verkligen karaktär. Jag såg den här matchen och tror inte jag skrattat så mycket åt en tennismatch youtube.com/watch?v=krl_8oYA_HA

Han får vatten på sig, beställer in kaffe, returnerar med foten, hotar att slänga racket mot domaren osv. Haha

Synd då han verkligen kan spela topptennis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in