Citat:
Ursprungligen postat av angelus91
Jag skrev såhär på en annan tråd och förmodar att ni håller med mig.
Frågan är ändå inte om priset borde gå till den som lyft sporten mest i sitt land och samtidigt presterat enormt. Man kan ju inte säga att Helena har lyft skidskyttet här eftersom vi alltid gillat det. Zlatan har ju självklart lyft fotbollen väldigt mycket men fotboll har alltid varit stor här. Den riktiga vinnaren borde varit Robin Söderling som verkligen har satt svensk tennis på kartan igen både innanför vårt rike och utanför. Presterat och dessutom varit ett bra ansikte utåt. Ska man sen börja snacka om mest fysiskt krävande sport så skulle jag vilja hävda att tennisen vinner där med. 40 veckor av 52 är de ute i hela världen och spelar matcher, tränar stenhårt mentalt och fysiskt.
Helena Jonsson har haft ett fantastiskt år, men Robin Söderling har väckt en nations intresse för sin sport igen. Det borde räckt!
Är förövrigt ny här på FB och har inte lärt mig så mycket hur man använder sig av forumet här men, älskar tennis så lär hålla mig runt dessa områden en hel del

Mycket bra skrivet, och jag håller med. Däremot har juryn säkert andra kriterier, men det
borde vara som du beskriver. Känns ju mest intressant, även om gränsdragningen blir svårt här med.
Det krävs nog en titel i någon av de allra största turneringarna för att en tennisspelare skall kunna vara med och hota på riktigt om jerringpriset. Någon som kommer ihåg hur snacket gick kring Tomas Johansson när denna vann AO?
(Vill bara klargöra att jag skiter i priset, vilket jag även tror de aktiva till stor del gör. Däremot tror jag det skulle ge svenska tennis lite extra skjuts)