2010-01-18, 23:20
Medlem
Jag skrev såhär på en annan tråd och förmodar att ni håller med mig.

Frågan är ändå inte om priset borde gå till den som lyft sporten mest i sitt land och samtidigt presterat enormt. Man kan ju inte säga att Helena har lyft skidskyttet här eftersom vi alltid gillat det. Zlatan har ju självklart lyft fotbollen väldigt mycket men fotboll har alltid varit stor här. Den riktiga vinnaren borde varit Robin Söderling som verkligen har satt svensk tennis på kartan igen både innanför vårt rike och utanför. Presterat och dessutom varit ett bra ansikte utåt. Ska man sen börja snacka om mest fysiskt krävande sport så skulle jag vilja hävda att tennisen vinner där med. 40 veckor av 52 är de ute i hela världen och spelar matcher, tränar stenhårt mentalt och fysiskt.

Helena Jonsson har haft ett fantastiskt år, men Robin Söderling har väckt en nations intresse för sin sport igen. Det borde räckt!

Är förövrigt ny här på FB och har inte lärt mig så mycket hur man använder sig av forumet här men, älskar tennis så lär hålla mig runt dessa områden en hel del
Citera
2010-01-19, 01:37
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91

Frågan är ändå inte om priset borde gå till den som lyft sporten mest i sitt land och samtidigt presterat enormt. Man kan ju inte säga att Helena har lyft skidskyttet här eftersom vi alltid gillat det. Zlatan har ju självklart lyft fotbollen väldigt mycket men fotboll har alltid varit stor här. Den riktiga vinnaren borde varit Robin Söderling som verkligen har satt svensk tennis på kartan igen både innanför vårt rike och utanför. Presterat och dessutom varit ett bra ansikte utåt. Ska man sen börja snacka om mest fysiskt krävande sport så skulle jag vilja hävda att tennisen vinner där med. 40 veckor av 52 är de ute i hela världen och spelar matcher, tränar stenhårt mentalt och fysiskt.

Helena Jonsson har haft ett fantastiskt år, men Robin Söderling har väckt en nations intresse för sin sport igen. Det borde räckt!

Är förövrigt ny här på FB och har inte lärt mig så mycket hur man använder sig av forumet här men, älskar tennis så lär hålla mig runt dessa områden en hel del
Mycket bra skrivet, och jag håller med. Däremot har juryn säkert andra kriterier, men det borde vara som du beskriver. Känns ju mest intressant, även om gränsdragningen blir svårt här med.

Det krävs nog en titel i någon av de allra största turneringarna för att en tennisspelare skall kunna vara med och hota på riktigt om jerringpriset. Någon som kommer ihåg hur snacket gick kring Tomas Johansson när denna vann AO?

(Vill bara klargöra att jag skiter i priset, vilket jag även tror de aktiva till stor del gör. Däremot tror jag det skulle ge svenska tennis lite extra skjuts)
Citera
2010-01-19, 01:58
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irbe
Mycket bra skrivet, och jag håller med. Däremot har juryn säkert andra kriterier, men det borde vara som du beskriver. Känns ju mest intressant, även om gränsdragningen blir svårt här med.

Det krävs nog en titel i någon av de allra största turneringarna för att en tennisspelare skall kunna vara med och hota på riktigt om jerringpriset. Någon som kommer ihåg hur snacket gick kring Tomas Johansson när denna vann AO?

(Vill bara klargöra att jag skiter i priset, vilket jag även tror de aktiva till stor del gör. Däremot tror jag det skulle ge svenska tennis lite extra skjuts)

Juryn är svenska folket.

Anledningen till att Söderling inte vann är av just dom anledningar angelus skrev. Fotbollen är vår största sport och Zlatan är våran största stjärna, ganska uppenbart att han får många röster. Helena Jonsson utövar en sport (riktigt bra dessutom) som vill alltid har gillat och skidskytte är en jävligt rolig sport att följa. Dessutom är hon ju en övertrevlig tjej verkar det som.

Dock så höll jag också Söderling högst. Men trea är inte fy skam det heller.
Citera
2010-01-19, 02:12
Medlem
Irbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parton
Juryn är svenska folket.
Självklart. Tänkte fel såhär på kvällskvisten...
Citera
2010-01-21, 00:00
Medlem
fishattacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angelus91

Kunde inte sagt det bättre själv.

Vi har aldrig tidigare haft så många nya juniorer som har viljat prova på att spela tennis i vår klubb som nu. En slump? Även fast det är många andra faktorer som påverkar har Robin helt klart lyft svensk tennis en hel del.
Citera
2010-01-21, 20:41
Medlem
elitzs avatar
Va fan, såg någon den här matchen?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/tennis/article6468520.ab
Citera
2010-01-25, 10:16
Bannlyst
Synd att Robin åkte ut redan i första omgången mot Granollers, men det var ju till stor del armen som spökade. Jag förstår inte varför han inte vilar istället för att bara dagar innan Australien Open spela en uppvisningsturnering nere i Abu Dhabi. Inga rankingpoäng, BARA pengar. Istället kunde han vilat några extra dagar och varit fit for fight till årets första Grand Slam.

Föreslår att Robin vilar tills armen är 100%, för det är bara att göra skit av sin karriär att spela halvskadad hela tiden.
Citera
2010-01-25, 21:47
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chr1lle
Synd att Robin åkte ut redan i första omgången mot Granollers, men det var ju till stor del armen som spökade. Jag förstår inte varför han inte vilar istället för att bara dagar innan Australien Open spela en uppvisningsturnering nere i Abu Dhabi. Inga rankingpoäng, BARA pengar. Istället kunde han vilat några extra dagar och varit fit for fight till årets första Grand Slam.

Föreslår att Robin vilar tills armen är 100%, för det är bara att göra skit av sin karriär att spela halvskadad hela tiden.

robin har sån jävla vilja och är otroligt revansch sugen från AO.

Robin kmr spela Rotterdams 500 poängs tävling med start 8 feb (bekräftat av Magnus norman själv http://answermyquestionjerk.se/magnus/)

övriga spelare i den tuneringen är nadal,djokovic,tsonga,monfils m.m så de är bra chans att revanschera sig på riktigt!
Citera
2010-01-26, 14:01
Medlem
Vart ska man ta vägen om man vill se ATP/WTA-touren hela året? och då tänker jag på nätet. Gratis el inte gratis spelar ingen roll bara man kan se.

Är det Eurosport player som gäller eller? (har ingen aning om dom sänder hela touren)
Citera
2010-01-26, 14:08
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Vart ska man ta vägen om man vill se ATP/WTA-touren hela året? och då tänker jag på nätet. Gratis el inte gratis spelar ingen roll bara man kan se.

Är det Eurosport player som gäller eller? (har ingen aning om dom sänder hela touren)

finns olika sidor som har gratis streamar. kvaliten kan vara lite sämmre men de funkar absolut att se tkr jag.

du kan ju kolla på http://www.fromsport.com/
eller http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Tennis.html
Citera
2010-01-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
finns olika sidor som har gratis streamar. kvaliten kan vara lite sämmre men de funkar absolut att se tkr jag.

du kan ju kolla på http://www.fromsport.com/
eller http://www.livescorehunter.com/Livescores/Livescore-Tennis.html

Tackar tackar, är inte heller något kvalitetsfreak så länge som det går att kolla.

Tar gärna emot fler tips, detta var inte ett lyckat ämne att försöka google =P
Citera
2010-01-29, 23:38
Medlem
Kongo_89s avatar
nadal drar sig ur rotterdam...bättre chans för robin då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem