2022-11-02, 11:01
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Ingen som kollat något av WTA-finals?

Nej, damernas slutspel är inget som lockar. Ärligt talat visste jag inte ens om att det spelades den här veckan. Jag kollar på damtennis när man tvingas att göra det, som typ under GS:s och när de nästlar sig i några av Masters-turneringarna.
Citera
2022-11-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
"You have talent and are a great player, but please stop acting like a crybaby on court", påstås det.

Såg bortåt den första halvan av matchen och då noterade jag inte något från Rune som förtjänade en direkt uppsträckning, i vart fall inte så länge man bortser från hans allmänna högstadieutstrålning. Den kanske gav Stan flashbacks till när han plötsligt befann sig mitt i ett grundskoledrama rörande Vekic...?

För att vara seriös och uppriktig så förstår jag faktiskt inte utspelet utifrån det jag såg. Ballade Rune ur på något vis senare i matchen eller är det bara Wawrinka själv som är en crybaby här?

Tyckte att Rune skötte sig under matchen var nog bitterheten över förlusten och Runes tidigare utbrott som gjorde den sura kommentaren
Citera
2022-11-02, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Ja, dansken har en förmåga att reta upp och psyka sina motståndare. Sen att han också är en jävel på tennis ska naturligtvis inte glömmas bort. 👍

Vilka jäkla matcher idag, det blir en soft halvdag på jobbet idag så att man pallar med allt. 🤓

När kommer Felix svacka? Idag mot Mymer?
Citat:
Ursprungligen postat av sunessensommar
"You have talent and are a great player, but please stop acting like a crybaby on court", påstås det.

Såg bortåt den första halvan av matchen och då noterade jag inte något från Rune som förtjänade en direkt uppsträckning, i vart fall inte så länge man bortser från hans allmänna högstadieutstrålning. Den kanske gav Stan flashbacks till när han plötsligt befann sig mitt i ett grundskoledrama rörande Vekic...?

För att vara seriös och uppriktig så förstår jag faktiskt inte utspelet utifrån det jag såg. Ballade Rune ur på något vis senare i matchen eller är det bara Wawrinka själv som är en crybaby här?
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Tyckte att Rune skötte sig under matchen var nog bitterheten över förlusten och Runes tidigare utbrott som gjorde den sura kommentaren

Rune såg ut att påverkas rejält av det Wawrinka sa. Man såg att det snurrade i skallen på honom efter handskakningen.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-11-02 kl. 11:27.
Citera
2022-11-02, 11:46
Medlem
bobo909s avatar
Tiafoe tar vara på andraservarna och bryter för att serva för första.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Nej, damernas slutspel är inget som lockar. Ärligt talat visste jag inte ens om att det spelades den här veckan. Jag kollar på damtennis när man tvingas att göra det, som typ under GS:s och när de nästlar sig i några av Masters-turneringarna.

Jag kollade fan ett tag endast på damtennis förut med någon enstaka herrmatch som variation I år har det inte blivit mycket dock.

Såg att Sakkari vann lite överraskande mot en stark Pegula som gått bra. Annars verkar Swiatek ånga på som alltid. Nu ska gruppledarna samt dom som ligger pyrt till möta varann i respektive grupp.
Senast redigerad av bobo909 2022-11-02 kl. 11:48.
Citera
2022-11-02, 12:19
Medlem
Gillar inte den kvadratiska banan dom lägger upp i tv:n
En tennisbana ska vara rektangulär dock inte riktigt som i verkligheten för då hinner vi inte se bollarna
Senast redigerad av Runber 2022-11-02 kl. 12:25.
Citera
2022-11-02, 12:39
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Tiafoe tar vara på andraservarna och bryter för att serva för första.

Jag kollade fan ett tag endast på damtennis förut med någon enstaka herrmatch som variation I år har det inte blivit mycket dock.

Förr följde jag också damtennisen, men intresset har dalat. Lite för svajiga spelare idag, inga stabila profiler. Förutom polskan då.

Citat:
En tennisbana ska vara rektangulär dock inte riktigt som i verkligheten för då hinner vi inte se bollarna

Håller med, jag är inte heller förtjust i den vinkeln. Men hellre "kvadraten" än fågelperspektivet det blir på de mindre banorna ibland. Kameran hamnar helt fel, så banan blir alldeles för långsmal.

Tsitsipas såg vass ut, han kan nog bli farlig. Han har rakat av sig skägget, så han är mer strömlinjeformad nu, rör sig smidigare utan den där busken i fejan.
Citera
2022-11-02, 13:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Ser befängt ut och tar bort mycket av fartupplevelsen. En extrem variant av "Jelbe-tekniken", döpt efter gamle SVT-producenten Lennart Jelbe, som gjorde att vi slapp den där gamla sidobanekänslan som förvisso ger en bättre bild av hur fort det faktiskt går men som är väldigt jobbig att titta på. En helt kvadratisk upplevelse är inget att sträva efter, då kan de lika gärna sätta upp glasburar runtom och kalla det padel.
Citera
2022-11-02, 13:48
Medlem
Mymer klart närmare ett break än FAA så här långt
Ev. behandling för micke?
Citera
2022-11-02, 13:49
Mymer håller på och gnäller om något som vanligt.

Sen noterar jag återigen att han fortfarande inte verkar ha något riktigt kontrakt med Wilson - åtminstone har han inget W på strängarna, och inte heller racketväskan ser jag.
Citera
2022-11-02, 14:20
Medlem
Det här får man ju äta upp. Ymer alltså.
Citera
2022-11-02, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Mymer håller på och gnäller om något som vanligt.

Sen noterar jag återigen att han fortfarande inte verkar ha något riktigt kontrakt med Wilson - åtminstone har han inget W på strängarna, och inte heller racketväskan ser jag.
Har bäl varit gnällfritt idag?
Någon reaktion får vi väl tillåta?
Citera
2022-11-02, 14:33
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Det här får man ju äta upp. Ymer alltså.

Blivande världsettan har anlänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in