2021-07-31, 01:05
Avslutad
Är Ruud nästa superstjärna i tennisen efter Djokovic,Nadal och Federer, killen går mot sin 4e titel för året. Tennisen tycks alltid få fram supertalangerna i rätt tid.
Citera
2021-07-31, 09:02
Medlem
Yes!
Busta tog just första set mot Djokovic i OS!
Kom igen! Ett till nu!
Citera
2021-07-31, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Är Ruud nästa superstjärna i tennisen efter Djokovic,Nadal och Federer, killen går mot sin 4e titel för året. Tennisen tycks alltid få fram supertalangerna i rätt tid.
Nja, han får allt vinna ett antal GS innan man ens kan nämna honom till en tänkbar superstjärna.
Citera
2021-07-31, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Yes!
Busta tog just första set mot Djokovic i OS!
Kom igen! Ett till nu!
Busta , känns som Djoko skall slå honom i sömnen, Djoko är väl inte direkt motiverad att ta ett brons till.
Citera
2021-07-31, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Busta , känns som Djoko skall slå honom i sömnen, Djoko är väl inte direkt motiverad att ta ett brons till.

Fast Busta har väl visat sig vara lite av Djokovics kryptonit?
Har för mig att han rubbat serben förut.

Vilket är rätt konstigt, för han har ju inte någon stor spelstyrka direkt, spanjoren. Men kanske är han duktig taktiskt, och speciellt mot Djokovic.
Citera
2021-07-31, 09:23
Medlem
Citat:
Fast Busta har väl visat sig vara lite av Djokovics kryptonit?
Har för mig att han rubbat serben förut.

Vilket är rätt konstigt, för han har ju inte någon stor spelstyrka direkt, spanjoren. Men kanske är han duktig taktiskt, och speciellt mot Djokovic.
Nja, det står 4-1 i inbördes möten, Bustas seger känns som den var länge sen, dom matcherna jag har sett har Djoko totalt dominerat, jag reserverar mig med ett?
Citera
2021-07-31, 09:31
Medlem
Citat:
Nja, det står 4-1 i inbördes möten, Bustas seger känns som den var länge sen, dom matcherna jag har sett har Djoko totalt dominerat, jag reserverar mig med ett?

Bustas vinst var ju US open under pandemin. Djokovic var där "själv" (ingen nadal eller federer). Busta var så svårt motstånd att serben blev helt tokig och brände till slut iväg en boll som träffade en linjedomare i halsen, så Djokovic blev diskad vid 5-6 i första set.

Detta OS är för övrigt det första på 101 år då USA inte tagit någon tennismedalj.
Citera
2021-07-31, 09:35
Medlem
Citat:
Bustas vinst var ju US open under pandemin. Djokovic var där "själv" (ingen nadal eller federer). Busta var så svårt motstånd att serben blev helt tokig och brände till slut iväg en boll som träffade en linjedomare i halsen, så Djokovic blev diskad vid 5-6 i första set.

Detta OS är för övrigt det första på 101 år då USA inte tagit någon tennismedalj.
Ok, den händelsen känner jag så klart till ,men att det var Busta han mötte hade jag aldrig kommit på. finns väl ingen mer slätstruken figur på touren än Busta. Så Busta har aldrig slagit Djoko på "riktigt" , var väl det jag misstänkte, jag blev förvånad att han hade en vinst mot djoko.
Citera
2021-07-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ok, den händelsen känner jag så klart till ,men att det var Busta han mötte hade jag aldrig kommit på. finns väl ingen mer slätstruken figur på touren än Busta. Så Busta har aldrig slagit Djoko på "riktigt" , var väl det jag misstänkte, jag blev förvånad att han hade en vinst mot djoko.

Håller med om att han är slätstruken. Men du har tydligen inte sett deras matcher. Det har varit oväntat jämt. Busta har tagit totalt 3 set, plus setet när serben diskades. Så förr eller senare lär spanjoren faktiskt vinna mot Djokovic.

Jag har sett Busta i Båstad. Och det var verkligen inget speciellt han hade. Så det är därför jag tycker det är så kul hur det blir när han möter Novak.
Citera
2021-07-31, 10:10
Medlem
Citat:
Håller med om att han är slätstruken. Men du har tydligen inte sett deras matcher. Det har varit oväntat jämt. Busta har tagit totalt 3 set, plus setet när serben diskades. Så förr eller senare lär spanjoren faktiskt vinna mot Djokovic.

Jag har sett Busta i Båstad. Och det var verkligen inget speciellt han hade. Så det är därför jag tycker det är så kul hur det blir när han möter Novak.
Nu tog han ju inte setet , det stod ju 6-5 , men han har tagit 2 set , han har också åkt på storstryk med 6-06-1, man kan ju knappast kalla honom för att vara Djokos kryptonit om han aldrig vunnit en riktig vinst.
Wawrikna skulle passa bättre på den beskrivningen.
Citera
2021-07-31, 10:21
Medlem
HAHAHA!

Djokovic tappar fattningen igen! Mot Carreno Busta!
Slänger racket långt upp på läktarn!
Citera
2021-07-31, 10:34
Medlem
Citat:
Nu tog han ju inte setet , det stod ju 6-5 , men han har tagit 2 set , han har också åkt på storstryk med 6-06-1, man kan ju knappast kalla honom för att vara Djokos kryptonit om han aldrig vunnit en riktig vinst.
Wawrikna skulle passa bättre på den beskrivningen.

Det håller jag inte med om. Kryptonit är en sten. Passar rätt bra ihop med Bustas slätstrukna karaktär. Så jag tycker att det stämmer rätt bra att Busta är lite av Djokovics kryptonit.

Wawrinka är en riktigt duktig och spektakulär spelare. Han är ju mer av den goda hjälten mot den onde skurken Djokovic, om man ska fortsätta på superhjältetemat.

Och du får nog dubbelkolla matten (jag räknade in första set i denna match, då blir det 3)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in