2009-05-01, 15:58
Medlem
Tiebreak i första nu, Zverevs volley har varit jävligt imponerande
Citera
2009-05-01, 16:17
Medlem
Riktigt trevlig match mellan Tysken? Zverev och Federer. Nu vill jag ha en Federer i toppform mot Djoker så kanske vi kan få en repris på 2006 års final.
Citera
2009-05-01, 16:40
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Jag har inte märkt nåt speciellt med Federer på sistone, iofs så har han bara mött skitspelare som han skulle kunna slå även i sina sämsta dagar, men kanske lite längre fram i turneringen när han ställs på prov så kan vi se hur pass bra han är.

Imorgon i semin är det upp till bevis. Han har revansch att utkräva på Djokovic efter Miami. Jag håller dock serben som favorit. Tycker han är den som imponerat mest på gruset efter Nadal.
Citera
2009-05-01, 17:33
Medlem
pirates avatar
Vad tror ni om Verdascos chanser idag?
Tycker han faktiskt har en stor chans att ta en seger mot Nadal på grus. Känns som om han är en av spelarna som kan rubba Nadal på grus. Han har väl om jag inte minns fel fina meriter på grus.
Citera
2009-05-01, 17:33
Medlem
Nichosjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Vad tycker du förresten om Federers spel den senaste tiden, syns det nån skillnad?
Lite svårt att säga. Stepanek är väl den enda spelaren som har haft kapacitet att slå honom, men ingen av de två spelade ju på topp. Jag tycker dock att det ser klart bättre ut än vad det gjorde i Monte Carlo. Känns ändå som att han fortfarande kastar bort alldeles för många oförklarliga bollar.

Ska bli kul att se morgondagens semifinaler. Då lär Federer få en riktig kraftmätning mot Djokovic, som jag tycker har imponerat stort på gruset!
Citera
2009-05-01, 17:59
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Ska bli kul att se morgondagens semifinaler. Då lär Federer få en riktig kraftmätning mot Djokovic, som jag tycker har imponerat stort på gruset!

Ja, Djoko har verkligen sett stabil ut. Om Federer ska hålla jämna steg med serben måste han serva minst lika bra som han gjorde idag. Gärna följa med upp på nät vid rätt tillfälle. Hans raka backhand kan även ge en del poäng om den sitter.

Verdasco började bra mot Nadal men sen var det som att Nadal tryckte på en knapp. Nadals kraftiga mentala övertag i form av 8-0 i H2H (medräknat en challenger) gör förstås inte saken bättre för Verdasco. Få se nu utveckligen i andra set.
Citera
2009-05-01, 22:01
Medlem
moviemovies avatar
Verdasco hade helt klart sina chanser. Han var väl lite småskadad och det sittet väl lite i psyket när det väl gäller och man har en breakboll. Nadal lyckas dock som vanligt ta sig ur krångliga situationer och vända matchbilden på några sekunder.

Kommer bli riktigt intressant imorgon. Skulle vara så jävla underbart om Federer kunde sätta Djokovic på plats, komma som en chock och spela ut honom efter noter. Sen vore Federer - Nadal verkligen en drömfinal. Lite av en uppladdning inför Franska Öppna.
Citera
2009-05-02, 00:28
Medlem
pirates avatar
Är det bara jag som tycker att vi vanliga folket och media har satt en så stor press på spelarna nuförtiden...?
Jag menar alltså jag kommer ihåg hur alla reagerade när Federer förlorade mot Djokern i AO 08. Alla blev så häpna och trodde att nånting var galet.
Eller är det spelarnas fel för att de vinner så ofta så att de har skapat en sån bild där vi bara förväntar oss att de ska vinna hela tiden...?
Jag tänker mig ifall nu under RO/FÖ låt säga att Nadal åker ut tidigare än finalen...hur tror ni folk kommer att reagera?
Visst kommer alla att bli chockade...och det är det som jag tror är ganska dåligt för spelare som inte har ett bra psyke...
Citera
2009-05-02, 00:31
Medlem
Såg Dementieva emot Bartoli, riktig bra match, bästa dammatchen jag sett på länge. Gillar bådas stil, hoppas Bartoli går bra i Franska Öppna.
Citera
2009-05-02, 00:54
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Är det bara jag som tycker att vi vanliga folket och media har satt en så stor press på spelarna nuförtiden

Jag tror helt enkelt vi vant oss vid finalparet Nadal - Federer i de större turneringarna de senaste åren, i synnerhet grand slam då. Alla snackar om drömfinalen. Och när någan av dem blir utslagna i förtid känns det ovant. Nu var dock "ordningen" återställd senast i AO. Det var likadant på 90-talet. Då ville vi gärna se Sampras möta Agassi. På 80-talet ville vi svenskar se Edberg spöa Becker eller Wilander slå ut sin rival Lendl. På 70-talet var det Borg - Mcenroe. Den stora frågan nu är om Djokovic håller på att ta över efter Federer som Nadals främsta utmanare. Personligen hoppas jag Federer kan stå emot. Det blir inte samma magi mellan Djokovic - Nadal.

Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Såg Dementieva emot Bartoli, riktig bra match, bästa dammatchen jag sett på länge. Gillar bådas stil, hoppas Bartoli går bra i Franska Öppna.

Dementieva har blivit en bättre spelare sedan hon förbättrade serven. Synd dock att hon inte gjorde det långt tidigare. Bartoli har en Monica Seles- spelstil med dubbelfattad backhand och forehand. Kul med spelare som skiljer sig från mängden.
Citera
2009-05-02, 14:48
Medlem
pirates avatar
Är det nån som har sett matchen mellan Federer och Djokorn från början ?
Verkar som om Federer är på hugget idag och leder just nu andra set 2-0.
Citera
2009-05-02, 14:53
Medlem
moviemovies avatar
Citat:
Är det nån som har sett matchen mellan Federer och Djokorn från början ?
Verkar som om Federer är på hugget idag och leder just nu andra set 2-0.

Jo, han är verkligen koncentrerad och sprider inte omkring sig bollar. Han spelar verkligen bra. Känns som om han ändå har en växel till att lägga in.

Missade tyvärr att skapa sig ett dubbel break nyss. Men känns ändå som om han har matchen under kontroll. Bara han håller sin serve så.

Uppehåll nu, hoppas det är ett kortvarigt regn bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in