2019-07-17, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Runt 500 för en heldag med numrerad sittplats.
Kan även köpa områdesbiljett, då får du sitta där det är ledigt, kostar kanske hälften.
Båstad är fint, så rekomenderar verkligen att åka ner.

Båstad är verkligen fint på sommaren! Brukar vara där hela sommaren i princip.
Sommarstad som är väldigt mysig. Inte bara en tennisvecka som gör staden.
Citera
2019-07-17, 21:59
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Vi hade väl en dock på ranking 11 förra året? Han Fabnini som vann.

Du tänker nog på Fabio Fognini , en Italienare med lite divigt beteende. Rankad 9:a nu (dock aldrig tagit ett set mot Maestro)

https://www.atptour.com/en/players/fedex-head-2-head/roger-federer-vs-fabio-fognini/f324/f510
Citera
2019-07-18, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pushallin
Nu väntar vi bara på Elias Ymer ska åka ur imorgon så alla svenskar är ute

Undrar när vi får uppleva att en svensk går till kvartsfinal i swedish open igen? ( tror inte Elias gör det) om det nu ens kommer hända, bakom ymer bröderna kommer ingenting och ingenting
Citera
2019-07-18, 11:59
Medlem
Ymer bröderna kommer att klara det. En kvartsfinal är inget märkvärdigt, finns många turneringar där startfälten inte är så imponerande. Fortsätter de bara nöter på så kommer det att hända. Kvartsfinal i en ATP250 kan i princip vem som helst som är topp-100 klara av och topp-100 kan både Elias och Mikael bli.
Citera
2019-07-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ymer bröderna kommer att klara det. En kvartsfinal är inget märkvärdigt, finns många turneringar där startfälten inte är så imponerande. Fortsätter de bara nöter på så kommer det att hända. Kvartsfinal i en ATP250 kan i princip vem som helst som är topp-100 klara av och topp-100 kan både Elias och Mikael bli.

Tror inte jag, ofta är det betydligt bättre startfält än i år , är nog i år Elias har chansen, men lär torska det här .
Citera
2019-07-18, 15:03
Medlem
Elias gör sitt bästa set jag sett honom göra i första, vad gör han sen? Jo då ställer han sig 2 meter bakom baslinjen och ger bort matchen.
Hur tänker människan? Jag fattar verkligen inte, ser han inte vad som funkar?det är samma tendenser på challenge touren , som not Hanfmann för någon vecka sedan , leder första med 4-0,torskar 6-4 6-4,så är inre bara när han möter bra spelare.
Just pga detta tror jag aldrig han kommer bli topp 100 , han har haft 5 proffsår på sig justera det, fortfarande samma svackor som för 5 år sen.
Förvånar inte om han åker till Finland och torskar i 2 raka mot någon 180 rankad efter detta.
Citera
2019-07-18, 15:46
Medlem
Elias måste göra en bra HC säsong, för i slutet av säsongen har han 180 poäng försvara, risken är han är nere runt 200-strecket igen annars , och då är frågan pm han orkar ladda om en gång till.
Citera
2019-07-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tror inte jag, ofta är det betydligt bättre startfält än i år , är nog i år Elias har chansen, men lär torska det här .

Finns fler turneringar än Båstad. Men det förvånar mig inte att du inte visste det...

Båda bröderna kommer att klara av det någon gång under deras karriär. 100% garanterat. Förutsatt att de fortsätter att spela och inte ger upp.
Citera
2019-07-18, 18:09
Medlem
Märkligt faktiskt att det har funnits så få färgade manliga tennisspelare som har nått toppen. De dominerar fotboll, basket och amerikansk fotboll, men i tennis vill det sig inte. De verkar ju kunna hantera en boll.

James Blake var hyfsad, men han nådde heller aldrig ända fram.

Bröderna Ymer verkar ha drabbats av samma förbannelse. Kanske lika bra att sadla om innan det är försent.
Citera
2019-07-18, 18:12
Medlem
Belavias avatar
Onödig kuriosa, men vet ni vem som är den längsta världsettan någonsin?

Råkade läsa det precis, har ni koll?

Googla är fusk!
Citera
2019-07-18, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Onödig kuriosa, men vet ni vem som är den längsta världsettan någonsin?

Råkade läsa det precis, har ni koll?

Googla är fusk!

Gissar på Isner.
Citera
2019-07-18, 18:25
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clocksnail
Gissar på Isner.

Bra gissning, han är en riktig bjässe som nått högt på rankingen(topp-10), men aldrig varit världsetta(än).

Den dagen han blir det är han definitivt den längsta världsettan i historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in