2019-06-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Aldrig hört talas om Nagal? Han spöade tex Djokovic för inte så länge sen. 6-3, 4-6, 6-1.

Ok, ok, tydligen är Markos brorsa Novak den bättre av bröderna Djokovic, men ändå.

😂 den var bra.
Citera
2019-06-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jo, det kan jag verkligen hålla med om.

På tal om unga spelare. Det sägs ju att unga spelare har svårare att slå igenom nu för tiden och att det är den fysiska biten som sätter käppar i hjulet. Det tar längre tid i dag därför tennisen har blivit mer fysiskt krävande, som tonåringar inte lyckats bygga upp osv. Mats Wilander däremot höll inte alls med. Han var inne på att det handlar om mognad i spelet och den mentala biten.

Jag respekterar Mats som idrottsman, det han åstadkom var exceptionellt bra. Men som kommentator så tycker jag inte att han håller samma mått för att uttrycka mig milt.

Han vet mycket väl att tennisen är mer fysisk nu än den var förut. Har du inte fysiken så är det så mycket svårare att prestera bra, även om du har talangen, man ska kunna utföra sin matchplan även när man är jättetrött. Tränar man mycket fys så kan man definitivt komma upp på en tillräckligt hög nivå men då tappar man värdefull tid på att träna på att spela tennis. Så det är en balansgång, därför det tar längre tid, alla bitarna måste falla på plats helt enkelt och det tar tid.

Angående Wilander som kommentator så tycker jag han allt för ofta gör konstiga uttalanden och även ignorerar mycket fakta.

McEnroe t.ex är en mycket, mycket bättre kommentator.
Citera
2019-06-14, 22:41
Medlem
Jag tycker nog att det är en gyllene mellanväg. Tsitsipas och Zverev är knappast färdigbyggda men slog igenom tidigt och gör det bra, till stor del p.g.a. att dom har psyket. Men om dom varit starkare tror jag att dom hade nått ännu bättre resultat redan. Det ska mycket till för att en tonåring ska slå igenom och vinna slams i nuläget, då måste det nog vara en talang på Fedals nivå.

--

Kollade lite på denna Nagals match idag, han borde nog egentligen gå bäst på lite snabbare underlag. Bra offensiva slag, står nära baslinjen. Ramos fick inte jobba så mycket med sin forehand och blev straffad, och det gäller nog även för Elias att inte bli för passiv där. Idag mot Coppejans var det mycket att belgaren(fransoserna i all ära men frågan är om inte belgarna är ännu vekare mentalt?) vek ned sig fullständigt när det brände till. Borde bli Ymer mot Moutet i final.
Citera
2019-06-15, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tycker nog att det är en gyllene mellanväg. Tsitsipas och Zverev är knappast färdigbyggda men slog igenom tidigt och gör det bra, till stor del p.g.a. att dom har psyket. Men om dom varit starkare tror jag att dom hade nått ännu bättre resultat redan. Det ska mycket till för att en tonåring ska slå igenom och vinna slams i nuläget, då måste det nog vara en talang på Fedals nivå.

--

Kollade lite på denna Nagals match idag, han borde nog egentligen gå bäst på lite snabbare underlag. Bra offensiva slag, står nära baslinjen. Ramos fick inte jobba så mycket med sin forehand och blev straffad, och det gäller nog även för Elias att inte bli för passiv där. Idag mot Coppejans var det mycket att belgaren(fransoserna i all ära men frågan är om inte belgarna är ännu vekare mentalt?) vek ned sig fullständigt när det brände till. Borde bli Ymer mot Moutet i final.

Vad man ser saker olika, jag tyckte inte Elias var passiv iallafall , gick både för returer och grundslag, då missar man ju mer också, men tyckte absolut inte han var passiv, det jag såg iallafall .
Citera
2019-06-15, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Vad man ser saker olika, jag tyckte inte Elias var passiv iallafall , gick både för returer och grundslag, då missar man ju mer också, men tyckte absolut inte han var passiv, det jag såg iallafall .

Det skrev jag inte, jag skrev att han inte får bli passiv mot indiern.
Citera
2019-06-15, 00:17
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte, jag skrev att han inte får bli passiv mot indiern.

Aa ok , missförstod lite där , nästan så jag tycker Elias söker nätet mycket mer nu.
Nog måste han förbättrat volleyspelet en del? Gjorde ju till och med några fina undanläggningar idag.
Citera
2019-06-15, 01:02
Medlem
Citat:

Håller med. Man kan ta spelare som Söderling och Berdych som bra exempel, de hade inte samma talang som de allra bästa men de hade ändå enorm talang, det kunde man se redan när de var unga. Men det tog flera år innan de etablerade sig på allvar i toppen, när de hade blivit starkare både fysiskt och mentalt.
Citera
2019-06-15, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Håller med. Man kan ta spelare som Söderling och Berdych som bra exempel, de hade inte samma talang som de allra bästa men de hade ändå enorm talang, det kunde man se redan när de var unga. Men det tog flera år innan de etablerade sig på allvar i toppen, när de hade blivit starkare både fysiskt och mentalt.

söderling var nog inte så svag mentalt innan heller,inte på så sätt att han vek ner sig, men han tappade ju humöret då och då under matcherna , när Norman blev tränare fick han ju Söderling att använda känslorna på ett bra sätt.
Citera
2019-06-15, 09:38
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

I sådana fall en underhållande talangfull clown. Den bollkänslan han besitter är sanslös bra och när han spelar tennis på högsta nivå är det en fröjd för ögat.

En hel del riktigt sköna poäng mot Zverev.
https://www.youtube.com/watch?v=dE5QtYO7cKU

Klart att han har talang, men sånt där trams kan man hålla på med på träning. Hålla på att "leka" tennis i matcher på touren tycker jag visar dålig respekt mot motståndaren. Nu vann han visserligen en match, men motståndet var ju kasst.
Citera
2019-06-15, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Klart att han har talang, men sånt där trams kan man hålla på med på träning. Hålla på att "leka" tennis i matcher på touren tycker jag visar dålig respekt mot motståndaren. Nu vann han visserligen en match, men motståndet var ju kasst.

Men skärp dig. Brown spelar på det där sättet, det är hans identitet. En clown är du om du inte gör ditt bästa och inte försöker vinna. Paire, Fognini, Kyrgios m.fl är clowner. De är duktiga men gör inte alltid sitt bästa. Brown gör alltid sitt bästa.
Citera
2019-06-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
söderling var nog inte så svag mentalt innan heller,inte på så sätt att han vek ner sig, men han tappade ju humöret då och då under matcherna , när Norman blev tränare fick han ju Söderling att använda känslorna på ett bra sätt.

Haha du är så jävla dum alltså, snacka om att argumentera emot sig själv. Vad tror du det innebär att vara mentalt stark i idrott?

"Tappade humöret då och då" Nej han tappade inte humöret då och då, han var en bortskämd skitunge som inte kunde acceptera att han förlorade en poäng och, p.g.a det kastade bort matcher. I princip, definitionen på att vara mentalt svag.
Citera
2019-06-15, 11:48
Medlem
Gillar ändå Brown, han känns genuin. När Kyrgios gör sina slag vill han säga till alla att han inte bryr sig, i värsta fall vill han förlöjliga motståndaren. Men tysk-jamaicanen har den spelstilen naturligt och har dessutom tagit den långa vägen(när han var 24-25 var han ca 500 i världen). Om jag hade ett dagspass till Wimbledon hade det varit hans bana jag gått till först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in