Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Såg inte matchen men ville se Thiem gå långt. En liten skräll men Vesely kan ju spela mycket bra tennis när han är på humör. Thiem är väl lite sliten kan jag tänka mig, han spelar turnering efter turnering och får knapp någon vila. Thiem är den spelare som måste spelat mest turneringar i år.
Just pga det du skriver så var det inte så oväntat. Dessutom så är Vesely en svår spelare på gräs med en sån serve, det var ingen slump att det var just han som slog Djokovic tidigare i år. Kollar man på vilka spelare som slår Djokovic nuförtiden så är det endast toppspelarna, ska man vara lägre rankad så måste man ha en monsterserve.
Thiem är under en utvecklingsperiod i sin karriär och behöver mycket matcher. Nästa säsong, eller kanske redan i slutet av denna säsong så behöver han lägga om schemat och göra ett klokare upplägg. Vilket jag också är helt övertygad om att han kommer att göra. Vill han vinna slams och kanske bli bäst i världen så kan han inte spela efter ett schema som han har nu. Förhoppningsvis så förstår han och hans team detta. Fast det gäller ju att lägga grunden först, vilket han håller på med nu, att gå över och spela ett för snålt schema om man inte är tillräckligt bra för det är inte bra heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Tycker det nästan var mer skräll att Mahut slog Ferrer så pass enkelt, visst Mahut är bra på gräs och Ferrer har inte sin bästa form ,men ja....
Ferrer är slut på den högsta nivån tror jag faktiskt. Det har ju sagts förut men nu känns det faktiskt som att det verkligen är så. Kul att Mahut är vidare i alla fall. Synd att han är på samma åttondel som Djokovic, hade gärna sett honom i en semifinal.