Flashback bygger pepparkakshus!
2016-06-30, 22:02
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hmm....Vesely slår ut Thiem i 3 raka...

Såg inte matchen men ville se Thiem gå långt. En liten skräll men Vesely kan ju spela mycket bra tennis när han är på humör. Thiem är väl lite sliten kan jag tänka mig, han spelar turnering efter turnering och får knapp någon vila. Thiem är den spelare som måste spelat mest turneringar i år.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-06-30 kl. 22:05.
Citera
2016-07-01, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Hmm....Vesely slår ut Thiem i 3 raka...

Tycker det nästan var mer skräll att Mahut slog Ferrer så pass enkelt, visst Mahut är bra på gräs och Ferrer har inte sin bästa form ,men ja....
Citera
2016-07-01, 01:36
Medlem
När jag slog på wimbledon idag för första gången den här veckan så lyckades jag hamna vid matchen Troicki-Ramos... Vilken jävla utskällning Troicki gav domaren efter matchen, McEnroeklass på den. Tror ni Troicki blir avstängd från Wimbledon efter detta eller blir det bara böter? Han spårar ju ur och tycker lite synd om domaren. Samtidigt var domaren rent ut sagt bedrövlig matchen igenom och tog många felbeslut!! Förstår faktiskt hans frustration även om det går till överdrift.
Citera
2016-07-01, 02:17
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
När jag slog på wimbledon idag för första gången den här veckan så lyckades jag hamna vid matchen Troicki-Ramos... Vilken jävla utskällning Troicki gav domaren efter matchen, McEnroeklass på den. Tror ni Troicki blir avstängd från Wimbledon efter detta eller blir det bara böter? Han spårar ju ur och tycker lite synd om domaren. Samtidigt var domaren rent ut sagt bedrövlig matchen igenom och tog många felbeslut!! Förstår faktiskt hans frustration även om det går till överdrift.

Typiskt Troicki och det är inte första gången han överreagerar precis. Han kommer inte bli avstängd och förmodligen inga böter heller.

Här i en match mot Gulbis tar han dock priset. Troicki gör världens scen och drar dessutom med sig TV-kameran för att bevisa att boller är inne, har faktiskt aldrig sett något liknande på en tennisbana

Viktor Troicki goes crazy in Rome while playing Ernests Gulbis
https://www.youtube.com/watch?v=165r4mM9edc

För bara några månader sedan ballade han ur igen och häcklade domaren.

Angry Viktor Troicki Goes Crazy Meltdown vs Kei Nishikori at Italian Rome Open 2016 Masters 1000
https://www.youtube.com/watch?v=QCTRlWYlT6o
Citera
2016-07-01, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Såg inte matchen men ville se Thiem gå långt. En liten skräll men Vesely kan ju spela mycket bra tennis när han är på humör. Thiem är väl lite sliten kan jag tänka mig, han spelar turnering efter turnering och får knapp någon vila. Thiem är den spelare som måste spelat mest turneringar i år.

Just pga det du skriver så var det inte så oväntat. Dessutom så är Vesely en svår spelare på gräs med en sån serve, det var ingen slump att det var just han som slog Djokovic tidigare i år. Kollar man på vilka spelare som slår Djokovic nuförtiden så är det endast toppspelarna, ska man vara lägre rankad så måste man ha en monsterserve.

Thiem är under en utvecklingsperiod i sin karriär och behöver mycket matcher. Nästa säsong, eller kanske redan i slutet av denna säsong så behöver han lägga om schemat och göra ett klokare upplägg. Vilket jag också är helt övertygad om att han kommer att göra. Vill han vinna slams och kanske bli bäst i världen så kan han inte spela efter ett schema som han har nu. Förhoppningsvis så förstår han och hans team detta. Fast det gäller ju att lägga grunden först, vilket han håller på med nu, att gå över och spela ett för snålt schema om man inte är tillräckligt bra för det är inte bra heller.

Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Tycker det nästan var mer skräll att Mahut slog Ferrer så pass enkelt, visst Mahut är bra på gräs och Ferrer har inte sin bästa form ,men ja....

Ferrer är slut på den högsta nivån tror jag faktiskt. Det har ju sagts förut men nu känns det faktiskt som att det verkligen är så. Kul att Mahut är vidare i alla fall. Synd att han är på samma åttondel som Djokovic, hade gärna sett honom i en semifinal.
Citera
2016-07-01, 11:09
Medlem
[quote=terribilis|57730581

Ferrer är slut på den högsta nivån tror jag faktiskt. Det har ju sagts förut men nu känns det faktiskt som att det verkligen är så. Kul att Mahut är vidare i alla fall. Synd att han är på samma åttondel som Djokovic, hade gärna sett honom i en semifinal.[/QUOTE]

Jo han är nog det, klart det är nog svårt ligga på hög nivå under lång tid med den spelstil han har, han har ju haft en bra karriär iallafall ,riktig slitvarg.
Citera
2016-07-01, 14:00
Medlem
Intressanta matcher idag ändå, Potro-Wawrinka mycket intressant, Brown-Kyrgios också intressant.
Federer-Evens känns också lite intressant, gillar Evens faktiskt.
många godbitar tycker jag.
Citera
2016-07-01, 16:10
Medlem
Goda nyheter för svensk tennis, Good to great bygger egen anläggning i Danderyd med 14 banor(sju inne, sjua ute). Klar redan nästa höst. Även restaurang, gym, övernattningsrum och skola.

http://www.goodtogreatworld.com/2016...catella-arena/
Citera
2016-07-01, 16:22
Medlem
calina85s avatar
Del Potro spelar riktigt bra..vore så kul om han slår Wawrinka som väl vann för några år sedan? Han är på god väg att ta den här matchen i alla fall.
Fan vad regnet förstör. Tur OS är i Brasilien i år så man förhoppningsvis slipper massa regnavbrott där också
Citera
2016-07-01, 16:58
Medlem
Del Potro slår ut Wawrinka 3-1. Kan inte kalla det planenligt, men skräll är det inte. Givetvis väldigt bra för Del Potro med "inomhustennis" också.
Citera
2016-07-01, 17:16
Medlem
Om man gillar grästennis och inte tittar på Brown-Kyrgios nu missar man något.
Citera
2016-07-01, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Del Potro slår ut Wawrinka 3-1. Kan inte kalla det planenligt, men skräll är det inte. Givetvis väldigt bra för Del Potro med "inomhustennis" också.

Kunde inte se hela matchen, såg bara tredje set. Synd att de möttes så tidigt i turneringen. Nu får vi hoppas på att Delpo går riktigt långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in