2018-06-22, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Det är det som är så fascinerande med Djokobic. Federer är givetvis favorit

Att någon annan än dessa 2 vinner håller jag som osannolikt.

Reducerar man sin lista till två kandidater så är det utan tvekan de två.

Någon nämnde Dimitrov, och själv har jag US-Open vinnarna Cilic och Del Potro också på min lista. Men realistiskt sett, kan man verkligen se någon av dem vinna?

Nä, håller med, osannolikt med någon annan än Fed eller Djockovic.

Ganska intressant att många tror på Djockovic, det visar vilket fruktansvärt bra psyke den mannen har.

Han har varit helt borta, inte vunnit något stort på 2 år, tappad ranking, åkte ut mot en kvalspelare i Paris.

Men nu är han plötsligt framme i semi i Queens och plötsligt känns det rimligt att han kan vinna Wimbledon, och då är vi inte minsta naiva! Otroligt.
Citera
2018-06-23, 00:16
Medlem
HandsomeDans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Reducerar man sin lista till två kandidater så är det utan tvekan de två.

Någon nämnde Dimitrov, och själv har jag US-Open vinnarna Cilic och Del Potro också på min lista. Men realistiskt sett, kan man verkligen se någon av dem vinna?

Nä, håller med, osannolikt med någon annan än Fed eller Djockovic.

Ganska intressant att många tror på Djockovic, det visar vilket fruktansvärt bra psyke den mannen har.

Han har varit helt borta, inte vunnit något stort på 2 år, tappad ranking, åkte ut mot en kvalspelare i Paris.

Men nu är han plötsligt framme i semi i Queens och plötsligt känns det rimligt att han kan vinna Wimbledon, och då är vi inte minsta naiva! Otroligt.

Kan hända att jag övervärderar Djokovic senaste insatser, men tycker att han höjt sig spelmässigt nu på gräset, inte bara resultatmässigt. Cilic kanske, men jag vidhåller att det är beroende av att de andra inte klarar av att prestera sitt bästa.

Del Potro tycker jag är för osmidig på gräs. Brukar ha problem med de låga studsarna i returgemen.
Citera
2018-06-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandsomeDan
Kan hända att jag övervärderar Djokovic senaste insatser, men tycker att han höjt sig spelmässigt nu på gräset, inte bara resultatmässigt. Cilic kanske, men jag vidhåller att det är beroende av att de andra inte klarar av att prestera sitt bästa.

Del Potro tycker jag är för osmidig på gräs. Brukar ha problem med de låga studsarna i returgemen.

Cilic kan slå vem som helst på gräs om han har en bra servedag. Att alla andra måste underprestera för att han ska kunna vinna är nonsens.
Citera
2018-06-23, 12:25
Medlem
elias bryter samarbetet med söderling gemensamt beslut, söderling har inte tid resa med Elias, men tråkigt för har ju hänt mycket under året dom samarbetat , söderling tycker Elias behöver en tränare som kan resa med större del av året, gäller bara hitta en sådan då.

https://mobile.twitter.com/RSoderling/status/1010431879173038081/photo/1
Citera
2018-06-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
elias bryter samarbetet med söderling gemensamt beslut, söderling har inte tid resa med Elias, men tråkigt för har ju hänt mycket under året dom samarbetat , söderling tycker Elias behöver en tränare som kan resa med större del av året, gäller bara hitta en sådan då.

https://mobile.twitter.com/RSoderling/status/1010431879173038081/photo/1

Bra, aldrig en bra idé att ha en hetlevrad tränare.
Citera
2018-06-23, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Bra, aldrig en bra idé att ha en hetlevrad tränare.

Problemet nu är att det lär ta ett par månader hitta ny tränare, troligt rankingtapp under den tiden.
Citera
2018-06-23, 14:16
Medlem
Citat:
Problemet nu är att det lär ta ett par månader hitta ny tränare, troligt rankingtapp under den tiden.

Jag får lite samma vibbar av Elias som jag fick Vinciguera när det begav sig.

Dvs, rykten och en aura om "löfte" även långt efter att det står klart att det aldrig blir den stjärna och komet på rankingen som 'alla' spår.

Han kommer få kvala in till tävlingar i hela sin karriär och så ett WC här och var!

Haha, Vinciguera är väl fortfarande "framtidslöfte" trots att han är 40 bast!

Men han verkar vara en bra kille. Han känner Fed ganska väl och har ofta hyrts in som sparringpartner genom åren!

Off topic:
Jävlar, 2-0 till Belgien precis i detta nu! Belgien blir farliga i VM.
Citera
2018-06-23, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Jag får lite samma vibbar av Elias som jag fick Vinciguera när det begav sig.

Dvs, rykten och en aura om "löfte" även långt efter att det står klart att det aldrig blir den stjärna och komet på rankingen som 'alla' spår.

Han kommer få kvala in till tävlingar i hela sin karriär och så ett WC här och var!

Haha, Vinciguera är väl fortfarande "framtidslöfte" trots att han är 40 bast!

Men han verkar vara en bra kille. Han känner Fed ganska väl och har ofta hyrts in som sparringpartner genom åren!

Off topic:
Jävlar, 2-0 till Belgien precis i detta nu! Belgien blir farliga i VM.

”Vinci ” var inget ” löfte” det var en bra tennisspelare , han var ju rankad 33 som bäst, det är inte dåligt, sen fick han stora skadeproblem tyvärr.
Han var ju världsetta som junior också.

Edit: angående Elias så är det för tidigt säga, grejen är ju att spelarna slår igenom senare nu för tiden, kollar man topp 100 så är det fler som är mellan 28-30 än i 23-24 års åldern
Senast redigerad av pederN 2018-06-23 kl. 16:42.
Citera
2018-06-23, 16:53
Medlem
Citat:

Ingen tränare är väl bättre än en dålig tränare.
Citera
2018-06-23, 17:15
Medlem
Federer till final i Halle, Cilic till final i Queen's Club, och Djockovic på god väg, hade precis breakboll fram till 3-2 i andra set, har redan första set(7-6)
Citera
2018-06-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ingen tränare är väl bättre än en dålig tränare.

Fast det är svårt utan tränare, svårt lägga upp taktik till matcher själv.
Citera
2018-06-23, 17:32
Avslutad
Citat:
Fast det är svårt utan tränare, svårt lägga upp taktik till matcher själv.

Federer körde väl två av sina peak-år utan coach? Efter Lundgren, mellan 2003 och 05. Gick ju hyfsat för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in