2018-01-20, 15:46
Medlem
Elias spelar challenger i Frankrike nästa vecka, fick Stakhovsky i första, tuff lottning, Mikael kvalar och vann första matchen.
Citera
2018-01-21, 17:47
Medlem
Imponerande kval av Mikael Y! tappade inte set under kvalet och slog tex Reuter och Gabashvili,två som borde ha hög högstanivå förtfarande, kan få möta tex Gulbis, skulle va intressant match :P
Citera
2018-01-21, 17:58
Medlem
Gabashvili höll annars på att slå något slags rekord innan han vann matchen före Mikael i kvalet. Förlorade 16 raka matcher före den, senaste vinsten var i Wimbledon.

Det är jättebra att Mikael kvalar in, men det ger inget rankingutfall att hålla på så här. Han måste börja vinna matcher i huvudlottningarna nu, annars kommer han aldrig att ta sig från det där träsket runt 300-strecket.
Citera
2018-01-22, 20:48
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Imponerande kval av Mikael Y! tappade inte set under kvalet och slog tex Reuter och Gabashvili,två som borde ha hög högstanivå förtfarande, kan få möta tex Gulbis, skulle va intressant match :P

Det blev Gulbis.
Citera
2018-01-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Det blev Gulbis.

Jo jag såg det haha.
Citera
2018-01-23, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Minogue
Själv är jag säker på att både Fed o Rafa e dopade, kanske med nandrolon...

Själv tror jag att Federer äter fil till frukost, medan Nadal föredrar omelett. Men jag har inga belägg för det.

Ett flertal spelare ertappades och stängdes av pga nandrolon för 20 år sedan. Om de dopar sig idag skulle jag inte tro att de använder ett ämne som är så enkelt att upptäcka.

Vad tror du om Chung då, som kommer helt plötsligt från ingenstans till kvartsfinal, och är från ett land som historiskt helt saknar tennisspelare, men antagligen rätt "hightech" sjukvård, som vi i väst inte har någon insikt i?

Fundera på det du. För det är ju intag av dopingpreparat som gör människor till duktiga tennisspelare. Inte hård träning och motivation.
Citera
2018-01-23, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Själv tror jag att Federer äter fil till frukost, medan Nadal föredrar omelett. Men jag har inga belägg för det.

Ett flertal spelare ertappades och stängdes av pga nandrolon för 20 år sedan. Om de dopar sig idag skulle jag inte tro att de använder ett ämne som är så enkelt att upptäcka.

Vad tror du om Chung då, som kommer helt plötsligt från ingenstans till kvartsfinal, och är från ett land som historiskt helt saknar tennisspelare, men antagligen rätt "hightech" sjukvård, som vi i väst inte har någon insikt i?

Fundera på det du. För det är ju intag av dopingpreparat som gör människor till duktiga tennisspelare. Inte hård träning och motivation.

Precis, tennis är en så oteknisk sport så det räcker med att kura lite så slår man sig in i världstoppen direkt.
Citera
2018-01-23, 18:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Precis, tennis är en så oteknisk sport så det räcker med att kura lite så slår man sig in i världstoppen direkt.

Men det är betydligt lättare att bibehålla sin fina teknik om man dopar sig och är starkare och mer uthållig. Doping gynnar även den skicklige spelaren.

Sedan tror jag inte vare sig Fed eller Nadal dopar sig.
Citera
2018-01-24, 00:59
Medlem
Mikael har 2 matchbollar mot Gulbis i 2:a set, men slarvar bort det tycker jag. Sen i avgörande är Gulbis klart bättre , spelar riktigt bra.
Är orolig för Mikael faktiskt , han måste börja avancera i challengers.
Han måste fortfarande kvala och kommer säkert förlora i kval också .
Risken är han kommer ligga kvar runt 300 1 eller 2 år till, han måste ta steget till challenge snart, för det ärver steg till till topp 100 sen som tar ytterligare ett par år.
Citera
2018-01-24, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Men det är betydligt lättare att bibehålla sin fina teknik om man dopar sig och är starkare och mer uthållig. Doping gynnar även den skicklige spelaren.

Sedan tror jag inte vare sig Fed eller Nadal dopar sig.

Nu var det inte det jag sa i mitt sarkastiska inlägg.

Dessutom om alla i toppen dopar sig så jämnar det ju ut sig, då blir de reducerade till skicklighet ändå.

Man är efterbliven om man misstänker Roger Federer för dopning.

Nadal kan jag förstå om man har misstankar emot, han lever mycket på en stark fysik. Dessutom så har han tidigare i sin karriär haft kontakt med en läkare som är känd för att ha dopat folk.
Citera
2018-01-24, 17:22
Medlem
barnets avatar
Tror att brosorna Ymer sporras av att se spelare som McDonald och Sandgren från ingenstans gå långt i AO och få genombrott utan förvarning så att säga.
Citera
2018-01-24, 18:31
Medlem
Sandgren verkar ha blivit helt förstörd av journalisternas intresse i hans twitterkonto.

Igår tog han bort det mesta från kontot.
Idag läste han en lång text om hur journalister "är"

https://amp.usatoday.com/amp/1060893001

“You seek to put people in these little boxes so that you can order the world in your already assumed preconceived ideas. You strip away any individuality for the sake of demonizing by way of the collective..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in