2017-06-20, 21:46
Medlem
Ja, kasst av Murray helt klart, man undrar vad han sysslar med. Lite synd att han torskade så tidigt också då han skänker vinstpengarna till offren i branden i London för några dagar sedan. Så pass dåligt som han har spelat stundtals den här säsongen (och som jag antar att han gjorde idag) så tycker jag han bör öppna plånboken som kompensation om han nu har gett ett sådant löfte.
Citera
2017-06-21, 11:42
Medlem
Haas, Shapovalov, Ward, Norrie och Klein med dom förta fem wildcarden till Wimbledon. Dom tre sistnämnda hemmaspelare. Tre kvar att delas ut.
Citera
2017-06-21, 13:27
Medlem
Många bra toppspelare som visar dålig form nu inför Wimbledon. Återstår att se hur det går för Federer i Halle. Förhoppningsvis så visar han fin form och vinner sin nionde titel där.
Citera
2017-06-21, 20:04
Medlem
Bortsett första set var det nog det sämsta jag sett av Elias, men trotts allt lyckades han vinna på något sätt, mot en 550 rankad !
6-2 1-6 7-6 (7-2) grejen är att motståndaren hade break 3 gånger i avgörande set, men kunde verkligen inte behålla ledningen ,servade för matchen vid 5-4 tex.
Ja ja man får hoppas det kan ge något för Elias att ta sig till en kvart, han visade verkligen känslor efter matchbollen iallafall.
Mycket måste sitta i huvudet, spela bra första set, våga gå på bollen,sen är det som att det låser sig totalt, slog typ mitt i banan resten av matchen.

edit: lottningen ser helt ok ut framåt om han kan komma upp lite i spelnivå.
Möter Stebe nu ,svår match men kan gå, skulle han fixa den blir det Pavlasek eller Ofner, Pavlasek är väl en annan som gått lite trögt ett tag.
Senast redigerad av pederN 2017-06-21 kl. 20:14.
Citera
2017-06-21, 20:27
Medlem
Vad var dealen med medical timeout vid 1-1 i första set? Matchen var så dålig att jag inte orkade kolla så noga. Vem som helst kan egentligen vinna turneringen sett till spelarna kvar. Klizan borde vinna nu när han ändå krånglat sig vidare till kvarten, men det finns inga garantier med honom. Elias kan gå till final utan att det vore särskilt uppseendeväckande, och det skulle han behöva.
Citera
2017-06-21, 21:07
Medlem
Djokovic tar ett WC till Eastbourne. Det blir första gången på många år som han spelar på gräs innan Wimbledon. Jag tror det är ett klokt beslut av honom, han behöver matcher för att hitta en bättre nivå.
Citera
2017-06-21, 21:16
Medlem
Tjejerna spelar en grästurnering på Mallorca. Intressant ställe att spela på gräs, inte direkt det underlaget man hade förväntat sig. Azarenka gör förövrigt comeback där, räddade matchbollar i första rundan.
Citera
2017-06-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Vad var dealen med medical timeout vid 1-1 i första set? Matchen var så dålig att jag inte orkade kolla så noga. Vem som helst kan egentligen vinna turneringen sett till spelarna kvar. Klizan borde vinna nu när han ändå krånglat sig vidare till kvarten, men det finns inga garantier med honom. Elias kan gå till final utan att det vore särskilt uppseendeväckande, och det skulle han behöva.

Han var ju stel i nacken såg det ut som , fick ju massage av någon hyfsat snygg brud så var säkert värt det ha ha.
verkar varit svårspelat, såg Klizan:s match också och den var fan ännu sämre.
Såg ut blåsa rätt rejält.

Edit, men Stebe vinner nog rätt lätt om han spelar som senaste veckorna,var ju i kvart i geneve,slog struff och tog set av Kuznetsov, sen veckan därpå slog han Carballes baena med 6-0 6-1 ,sen veckan därpå semi i en challenger, slog tex lajovic med 6-2 6-2 och Ceccinato med 6-1 6-2, kommer han upp i nivån han måste hållit mot Carbellas baena då är det ju kört.
Senast redigerad av pederN 2017-06-21 kl. 21:35.
Citera
2017-06-21, 21:35
Avslutad
Benoit Paire på krigsstigen:

https://www.youtube.com/watch?v=KXtat8emP-w

Borde få rätt strikt straff för det där. Vid 1-0 i första set, dessutom.
Citera
2017-06-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Ja, absolut. Helt sjukt att man inte stänger av fjanten. Man stänger av Kyrgios när han beter sig dåligt men inte Paire, känns som att man behöver vara mer konsekvent.
Citera
2017-06-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Haha, jag gillart, önskar mer spelare visade lite känslor , om man spelar dåligt ska man väl inte va nöjd?
Många spelare ser ju likadan ut om dom ligger under med 4-0 som om dom leder med 4-0 ,som om "jaha jag ligger under med 4-0 ,ja men det är ju lugnt"
Jag hade nog också brunnit av x antal gånger om jag var tennisproffs :P hatar man att förlora blir det lätt så.
Citera
2017-06-21, 21:55
Medlem
Var som Klizan idag, brann av på att folk rörde sig på läktaren och ville inte sätta sig ,var stängsel för läktaren dock,men han slog iväg 2 stenhårda bollar in i stängslet där den där gubben stod, var säker han skulle få poängavdrag men nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in