Citat:
Ursprungligen postat av dr-zeke
han närmar sig helt klart kulmen av sin karriär och kan inte, rent fysiskt, hålla jämn nivå med spelare som är 6-8 år yngre.
Jag spekulerar vidare i att år 2010 får vi nya GS-vinnare. Top-10 fältet är helt enkelt för bra för att inte någon där, förutom de två främsta ska kunna vinna en GS.
Det ska inte vara någon stor skillnad alls mellan 22 och 29 fysiskt, i dubbel är till exempel optimala åldern typ 30-32 någonstans. Och som 26 är jag rätt säker att folk historiskt spelat bättre än som 22, så 26 mot 29 skulle vara än mer i favör än 22.
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Inte omöjligt om han tar hjälp av Agassis gamle fystränare Gil Reyes. Agassi vann sin sista grand slam vid en ålder av sånär 33 år.
Och gjorde legendarisk turnering 2.6 år senare med final i US open. Det var en underbar match där han ofta spelade ut fed och ledde 1-1 i set med ett break sent i tredje, dock tiebreak i tredje där han verkade vara rätt slut efter 3 femsetare i dom tre senaste matcherna och förlorade lätt i fjärde.
Mycket bättre turnering än hans AO 03 skulle jag säga.
Citat:
Murray kommer absolut vinna ett flertal grand-slams, men inte så länge han fortsätter att skapa sådana absurda förväntningar på sig själv.
Det har i princip ingen eller väldigt liten inverkan på hans spel om han skulle göra så.
Citat:
han närmar sig helt klart kulmen av sin karriär och kan inte, rent fysiskt, hålla jämn nivå med spelare som är 6-8 år yngre.
Jag spekulerar vidare i att år 2010 får vi nya GS-vinnare. Top-10 fältet är helt enkelt för bra för att inte någon där, förutom de två främsta ska kunna vinna en GS.
Det ska inte vara någon stor skillnad alls mellan 22 och 29 fysiskt, i dubbel är till exempel optimala åldern typ 30-32 någonstans. Och som 26 är jag rätt säker att folk historiskt spelat bättre än som 22, så 26 mot 29 skulle vara än mer i favör än 22.
Citat:
Inte omöjligt om han tar hjälp av Agassis gamle fystränare Gil Reyes. Agassi vann sin sista grand slam vid en ålder av sånär 33 år.
Och gjorde legendarisk turnering 2.6 år senare med final i US open. Det var en underbar match där han ofta spelade ut fed och ledde 1-1 i set med ett break sent i tredje, dock tiebreak i tredje där han verkade vara rätt slut efter 3 femsetare i dom tre senaste matcherna och förlorade lätt i fjärde.
Mycket bättre turnering än hans AO 03 skulle jag säga.
Citat:
Murray kommer absolut vinna ett flertal grand-slams, men inte så länge han fortsätter att skapa sådana absurda förväntningar på sig själv.
Det har i princip ingen eller väldigt liten inverkan på hans spel.
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Murray är en grym talang, men hans psyke svajar för mycket. Frågan är om han har vad som krävs för att vinna slams.
Givetvis, han har ju haft jättebra odds att vinna gs sedan US open med ett snitt på andrafavorit före nadal i år.
Citat:
Ursprungligen postat av Nichosj
Bara jag som tycker att det känns väldigt skönt med ett underlag där offensivt spel faktiskt lönar sig?
som alla underlag menar du? Det finns en anledning till att folk slår hårdare än någonsin, det är optimalt att spela väldigt aggressivt, och därför gör nästan alla det.
Citat:
Ursprungligen postat av DukeStreetKing
Hans stats efter första set var något av det sämsta jag sett av en toppspelare på mycket länge. dubbelt så många UE som winners?
Det är inte särskilt ovanligt
Citat:
Hehe. Torskade du också på Murray idag? Att man aldrig lär sig. Skotten är överskattad.
hurdå? Av vem?
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Att han tjabblar bort sig igen när det väl gäller visar att han inte kommer att greja en eventuell semi eller final mot Federer.
Det är verkligen inte vad det visar.
Citat:
Nu vaknar Murray och idioten gör världens jävla tabbe när han utmanar Federers serve och den visar sig sitta. IDIOT!!
och om den satt hade han varit duktig?
Citat:
Usch vilken horribel insats av Murray idag och dunderbrak av Federer.
dunderspel av fed och horribelt spel av murray och han lyckades göra ett tajt tiebreak i andra?
Citat:
Minns du inte vad fan du skriver ditt ärkepucko?
"Har spelat runt fem gånger. Har följt tennis rätt mycket i cirka 1.5 år, innan då har jag följt det rätt lite till och från från 2001."
Du tror dig vara någon allsmäktig tennisexpert som ska komma här och veta bäst. Läxa upp flera av oss härinne som följt tennis i 20-30 år. Komma med sarkastiska kommentarer och en allmänt taskig attityd. Hur tror du nån ska ta dig seriöst? Det är bara bortkastad tid att försöka svara dina inlägg.
Beträffande Canas var det VÄLKÄNT att han blev avstängd för otillåtna preparat. Sen att han blev halvt friad och fick kortare straff är en annan sak. Poängen är att han BLEV avstängd och att lejonparten inom tennisvärlden känner till det, förutom du förstås som började följa tennis mer seriöst flera år efter den händelsen.
Vem är du att dela ut trollstämplar på folk som på fullaste allvar tror att Santoro har kapacitet att slå Nadal på grus. Säger det mesta om dina tenniskunskaper.
Nä, nu kommenterar jag inte fler av dina inlägg. Lönlöst. Göd inte trollen
"Du tror dig vara någon allsmäktig tennisexpert som ska komma här och veta bäst."
Jag vet inte vem jag är eller exakt hur bra jag är på tennis. Jag vet att många här gör rätt många felaktiga kommentarer och en hel del matte/logik-fel.
"Beträffande Canas var det VÄLKÄNT att han blev avstängd för otillåtna preparat."
Jag sa "Det är inte allmänt känt (att han dopade sig.)"
"Vem är du att dela ut trollstämplar på folk som på fullaste allvar tror att Santoro har kapacitet att slå Nadal på grus."
Det är personliga trollstämplar. Det är klart jag kommer få åsikter om folk efter att jag läser inlägg här. Det är självlart att han har kapacitet att slå nadal. Är det någon som faktiskt vill ta diskussionen nu?