2016-11-09, 14:49
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Ja, det säger väldigt mycket om mitt tenniskunnande. outback4's lista var en klart mycket bättre lista än din.

Tack
Angående listan av Belavia.

Agassi före Borg och Nadal? Jaja, smaken är ju olika..
Han vann några grand slam för mycket pga av motståndare som Andrei Medvedev,Arnaud Clement,Rainer Schuttler gick till final. Det säger en del..
Angående vinnarskallar som du kallar en del spelare
ser jag att du nämner 2 dopade och en som alltid vek ner sig i stora matcher Tim Henman
Citera
2016-11-09, 16:01
Medlem
Belavias avatar
Smaken är olika, lika bra att lämna det där!

Hursomhelst, kul med lite listor ibland, väldigt många bra spelare har kommit och gått genom åren! Hoppas tennisen fortsätter på samma sätt! Har alltid funnits spelare och ambassadörer som har hållit sporten på den nivå den förtjänar..
Citera
2016-11-10, 11:51
Medlem
Magnus Norman blev Årets Coach framröstad av andra ATP-tränare.
Citera
2016-11-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Tänkte just skriva det. Kul, mycket välförtjänt också. Detta var första gången detta pris delades ut, han hade säkert kunnat få detta pris fler gånger om det hade funnits tidigare. Man kan ju hoppas att han får pris som bästa tränare på idrottsgalan också.

Mikael Tillström var även han nominerad. Det går bra för de svenska tränarna i alla fall. Jag tror även att det kan komma att gå bra för Björkman när han tränar Cilic.
Citera
2016-11-11, 17:33
Avslutad
Har ni möjlighet nu så passa på att gå ut och titta Bet 365 på matchen Polansky-Mcdonald. Helt otroligt!
Mcdonald kör underhands serv och Polansky står som ett fån. Har aldrig sett maken! Tips till alla er som spelar tennis, kanske inte så dumt ändå att köra den serven du får ju en underskruv tillbaka och kan ta kommandot på servreturen.
Citera
2016-11-11, 20:40
Medlem
Bjurras avatar
Polansky verkar medveten om att hans prestation var mindre bra. Twittrade efter matchen:

Anyone interested in making return game highlights from my match today?

Fult av McDonald att ge upp vid 5-1 30-0. Hade jag fått bestämma hade det lett till en avstängning.
Citera
2016-11-11, 20:45
Medlem
Bjurras avatar
Bra artikel av Arnesen angående Björkman, Norman och Tillström:

http://arnesen-tennis.blogspot.co.uk/
Citera
2016-11-12, 10:49
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

...och Federer röstades fram av fans för fjortonde året på raken till fansens favorit och fick Stefan Edberg Sportsmanship Award för tolfte gången.

Finns det någon tennisspelare i historien som har varit lika populär som tennisspelaren och diplomaten Federer?

Citat:
Dock en intressant diskussionspunkt. Tänk alla atletiska NBA-spelare, i princip Monfils fast 15cm längre. Skulle vilja se en sådan atletisk talang ta sig an tennis. Jag tror knappast att dessa vita taniga fyrtorn som kan serva är peaken för långa tennisspelare, vi väntar fortfarande på ett fysiskt monster.

Hade varit väldigt intressant om ett fysikt monster som Lebron James hade fått ett tennisracket i handen när han var typ fem år. Den typen av idrottsmän kan ta tennisen till en helt ny nivå.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-11-12 kl. 10:56.
Citera
2016-11-14, 17:55
Medlem
Raonic vann sin match mot Monfils, medan Wawrinka förlorade sin mot Nishikori. Det betyder att Raonic för tillfället är världstrea.

Wawrinka måste antagligen vinna båda sina matcher, Cilic och Murray, för att gå till semi.
Raonic har råd att förlora mot Djokovic imorgon ifall han vinner mot Thiem.

Om vi förutsätter att Raonic tar sig till semi är enda sättet för Wawrinka att sluta året som världstrea att ta sig till semi och sedan göra minst lika bra ifrån sig som Raonic, eller bättre, beroende på hur många Raonic vunnit i gruppspelet.
Senast redigerad av suppose 2016-11-14 kl. 17:58.
Citera
2016-11-14, 19:57
Medlem
Svagt av Wawrinka att förlora mot Nishikori, han har verkligen inte varit bra den senaste tiden. Wawrinka brukar ju höja sig i de stora turneringarna, jag hade väntat mig mer. Ynkligt lite games vann han också, det är nog godnatt där om han inte vinner båda sina matcher med andra ord.
Citera
2016-11-15, 12:25
Medlem
Inget större att skriva hem om från slutspelet hittills. Känslan att många spelare är i dåligt slag och/eller halvskadade förstärktes i första matcherna. Kan inte se hur Raonic ska misslyckas med att gå vidare tillsammans med Djokovic nu, får se om han rent av slår Djokovic ikväll. Och överläge för Nishikori också givetvis i den andra gruppen, men den känns fortfarande lite mer öppen. Ger Cilic större chans än Wawrinka att vända på fläsket.
Citera
2016-11-15, 18:10
Medlem
Thiem spelar bättre än vad jag trodde han skulle göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in