2016-10-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
En spelare jag inte förstår mig på är Thiem. Han har känt sig sliten pga sitt hektiska schema, men nu efter US Open forsätter han spela lika flitigt. Fyra turneringar på fyra veckor. Metz, Chengdu, China Open och sen Shanghai. Tycker att fokus borde ligga på China och Shanghai och skippat Metz och Chengdu. Han jagar givetvis en plats bland de åtta bästa för att komma till London men det finns en ganska stor risk att han bränner ut sig.

Lite loser-varning på det faktiskt. Typ: "Jag kommer ändå aldrig att plocka så mycket poäng i Shanghai och Paris så jag måste fokusera på mindre turneringar istället".
Citera
2016-10-01, 23:47
Medlem
Citat:
Bra vecka för Mikael. Kvalar in och tar sin ända till semifinal och visar upp ett fint spel, han går nu upp 152 placeringar på rankingen. Carl Söderlund spelar i någon futuretävling i USA där han är framme i semifinal.

Elias Ymers träningspolare Karen Khachanov har verkligen fått fart på karriären och är nu i final i Chengdu. Han är nu rankad 70 i världen, vinst i finalen mot Vinolas och han är nästan topp 50. Det går fort när det väl börja lossna. Sen gäller det att hålla sig kvar och etablera sig också och det är det svåraste.

Söderlund förlorade semi:n där,men jag tror ändå lite på honom,kanske visar sig fel :P men tycker han har intressant spel.
Citera
2016-10-02, 09:37
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag har blivit en form av ämnesbytare här från Ymer till något annat.
Vilket racket rekomenderar ni till junior 12 år har hört att det finns racketar med större träffyta samt lätta racketar. Tar tacksamt emot tips.

Lycka till som Loket skulle ha sagt

Nämen, ett lätt seniorracket med en större träffyta skulle jag säga. Ett junior racket brukar rekommenderas till barn under 10 år.
Citera
2016-10-02, 11:57
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag har blivit en form av ämnesbytare här från Ymer till något annat.
Vilket racket rekomenderar ni till junior 12 år har hört att det finns racketar med större träffyta samt lätta racketar. Tar tacksamt emot tips.

En 12-åring kan gott spela med seniorracket. Babolat Pure Drive är lättspelat.
Citera
2016-10-02, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
En 12-åring kan gott spela med seniorracket. Babolat Pure Drive är lättspelat.

Jag kör med ett Babolat aeropro,funkar säkert också, väger ju fasen ingenting.
Skulle bara ha strängat om det, gillar racket nå enormt.
Citera
2016-10-02, 16:31
Medlem
Ja Thiem är svårläst. Man undrar ju nästan om det är nån långsiktig plan att spela så många matcher, fast på lägre nivå, för att vänja kroppen vid det. Eller så är han bara helt fixerad vid att till varje pris nå slutspelet. Riskerar att bli slagpåse där, tror jag.
Citera
2016-10-02, 17:49
Medlem
Satral vann finalen lätt mot Haase, ökar väl på Mikael:s insats lite, Mikael får ett SE till Marocko nästa vecka ,så slipper kvala, kan dock bli 1:a seedade Dzumhur i 2:a redan , Elias fick ett WC som motstånd, intressant med norrmannen Ruud där också, faktiskt vunnit en challenger redan, några månader yngre än Mikael och dom följdes åt som juniorer ,Mikael var oftast starkast då,men norrmannen är bra.
Citera
2016-10-02, 22:10
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Lite loser-varning på det faktiskt. Typ: "Jag kommer ändå aldrig att plocka så mycket poäng i Shanghai och Paris så jag måste fokusera på mindre turneringar istället".

Jo, det är lätt att man får det intrycket.

Måste säga att jag är imponerad av Karen Khachanov som vann Chengdu. Om någon skulle sagt att han skulle vinna sin första ATP titel redan i år då hade jag tvivlat.
Citera
2016-10-02, 22:13
Avslutad
Tack för tipsen på tennis racketar.
Citera
2016-10-02, 23:06
Medlem
Citat:
Jo, det är lätt att man får det intrycket.

Måste säga att jag är imponerad av Karen Khachanov som vann Chengdu. Om någon skulle sagt att han skulle vinna sin första ATP titel redan i år då hade jag tvivlat.

Ja kul med Kachanov. Angående Thiem så är det ett mycket dåligt beslut att lägga schemat så som han gör oavsett anledning då han sitter i förarsätet till att kvala in till slutspelet, han jagar ju inte.
Citera
2016-10-04, 13:33
Medlem
Mikael kom in direkt denna vecka i Marocko tack vare sin fina turnering i Italien som nämnts, och tackade med att slå Samper-Montana. 1-6, 6-1, 6-2, till och med WTA-touren hade varit stolt. Möter toppseedade Dzumhur nästa match, värdemätare.

Elias möter ett helt okänt wildcard lite senare som han bara måste slå, och sen blir det Carballes i nästa match. En sån vinst som skulle bevisa att han är tillbaka i slag.
Citera
2016-10-04, 16:43
Medlem
Scoren har säckat ihop(tror 6-3, 6-2) men Elias vann iaf enkelt mot sin motståndare som motsvarade sin ranking i spelstyrka.

Elias har dom senaste veckorna sett ut som en aggressiv baslinjespelare. Är han något bättre på kuppen? I dagsläget säger jag nej, han har en del att bevisa för att säga att det är lika framgångsrikt för honom.
Senast redigerad av frankkk 2016-10-04 kl. 16:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in