Jag tror att en f.d. dubbelspelare skulle kunna bli en bra lagkapten. De dubbelspelare jag stött på i klubbarna har haft ett väldigt bra spelsinne, och dessutom oftast väldigt trevliga/bra på att möta folk.
Ja, vem ska man gissa på som ny Davis Cup-kapten?
Robin Söderling är ju ett spännande namn i sammanhanget. Även om han inte tillhör kategorin spelare som jag tror är bäst lämpade som lagledare, vore det så klart väldigt intressant. Det är nog honom jag mest skulle vilja se kliva in just nu.
Haha ja det känns som att det kvittar vem som tar över. Spelarna måste bli bättre om man vill hänga kvar helt enkelt. Att vara DC-kapten är ju inte som att vara privat coach.
Tycker inte FK:s största roll är Davis Cup i dagsläget utan att utveckla, synas och vara ett bra ansikte utåt. Någon som har en bra relation med kisarna på Good to Great vore nog att föredra. Ja, varför inte Robin Söderling som fortfarande har en del dragningskraft i media, vet hur den moderna tennisen fungerar och är väl initierad med Norman-gänget. Tycker inte det behöver vara en tränare.
Haha ja det känns som att det kvittar vem som tar över. Spelarna måste bli bättre om man vill hänga kvar helt enkelt. Att vara DC-kapten är ju inte som att vara privat coach.
Ja, man får väl antagligen ta vad man får, våra bästa tränare står nog inte i kö för det jobbet nu.
Första titeln för Zverev, är väl inget att hymla om att om han skulle slå Wawrinka så är det inomhus. 7-5 i avgörande. Bara 250 men startfältet var 500-klass. Nära topp20 nu, men jag tror att han har chans på topp10 nästa år.
Starkt av Zverev som förutom att slå Wawrinka i finalen alltså slog Berdych i semi. Tror en stor tyng släpptes från hans axlar nu när han tagit sin första ATP-titel.
Blir dubbelt Ymer:s i challenger:n i Rom , Mikael kvalade in och möter en annan kvalare, hyfsad chans iallafall, och Elias möter Ungur, lär bli en till torsk.
Blir dubbelt Ymer:s i challenger:n i Rom , Mikael kvalade in och möter en annan kvalare, hyfsad chans iallafall, och Elias möter Ungur, lär bli en till torsk.
Mikael kommer nog in med ett rätt skönt flow, nån semifinal eller bättre under resten av säsongen skulle inte förvåna. Största baksidan för Elias nu med tappad ranking är att han blir seedad i ytterst få turneringar. Hoppas ändå att han kan lappa ihop säsongen, försvarar väldigt lite och skulle kunna ge sig själv ett lite bättre utgångsläge inför nästa säsong.