2016-09-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael kommer nog in med ett rätt skönt flow, nån semifinal eller bättre under resten av säsongen skulle inte förvåna. Största baksidan för Elias nu med tappad ranking är att han blir seedad i ytterst få turneringar. Hoppas ändå att han kan lappa ihop säsongen, försvarar väldigt lite och skulle kunna ge sig själv ett lite bättre utgångsläge inför nästa säsong.

Fast Mikael har Troligen Pavlasek i eventuell 2:a omgång, den är halv jobbig :P
Citera
2016-09-25, 18:59
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Första titeln för Zverev, är väl inget att hymla om att om han skulle slå Wawrinka så är det inomhus. 7-5 i avgörande. Bara 250 men startfältet var 500-klass. Nära topp20 nu, men jag tror att han har chans på topp10 nästa år.

Även första titeln för Lucas Pouille, han slog Thiem i Metz (7-6,6-2). Han ligger på plats 16 nu, nästa år lär han kliva in på topp 10.
Citera
2016-09-26, 16:34
Medlem
Enkel första match För Mikael, 6-4 6-2 ,möter Pavlasek eller Arnaboldi härnäst
Citera
2016-09-26, 21:09
Medlem
Elias har en svårare match på pappret då han möter Ungur. Rumänen kan spela riktigt bra i sina bästa stunder.
Citera
2016-09-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Elias har en svårare match på pappret då han möter Ungur. Rumänen kan spela riktigt bra i sina bästa stunder.

Ja det kan han ,tappat ganska rejält på rankingen i år dock.
Citera
2016-09-26, 22:29
Medlem
Noterar att dansken Torpegaard vann en challenger i USA föregående vecka,såg några highlights från finalen, riktigt bra spel stundtals, vart fasen kom han ifrån ?

edit: första challengern han spelar också , han går college så spelar inte så många turneringar året., intressant snubbe ändå.
Senast redigerad av pederN 2016-09-26 kl. 22:32.
Citera
2016-09-26, 23:14
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Noterar att dansken Torpegaard vann en challenger i USA föregående vecka,såg några highlights från finalen, riktigt bra spel stundtals, vart fasen kom han ifrån ?

edit: första challengern han spelar också , han går college så spelar inte så många turneringar året., intressant snubbe ändå.

Ingen aning. Starkt att vinna sin första challenger han ställer upp i men vad för motstånd mötte han i USA? Sökte på hans namn och hittade höjdpunkter från en Davis Cup match mot Spanien från 2015. Nadal vinner givetvis men Torpegaard ser ut att spela bra, fint klipp i serven också.

https://www.youtube.com/watch?v=pp3akynXLgI
Citera
2016-09-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Ingen aning. Starkt att vinna sin första challenger han ställer upp i men vad för motstånd mötte han i USA? Sökte på hans namn och hittade höjdpunkter från en Davis Cup match mot Spanien från 2015. Nadal vinner givetvis men Torpegaard ser ut att spela bra, fint klipp i serven också.

https://www.youtube.com/watch?v=pp3akynXLgI

slog Benjamin Becker i finalen iallafall, var detta klipp jag såg https://www.youtube.com/watch?v=yMG2nUDSvwQ
Citera
2016-09-26, 23:41
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
slog Benjamin Becker i finalen iallafall, var detta klipp jag såg https://www.youtube.com/watch?v=yMG2nUDSvwQ

Intressant spelare. "Vi er røde Vi er hvide"
Citera
2016-09-26, 23:43
Medlem
Citat:
Intressant spelare. "Vi er røde Vi er hvide"

Kanske man kan hoppas på Söderlund lite, verkar ju inte omöjligt gå via college ändå :P
Citera
2016-09-27, 00:00
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Citat:
Kanske man kan hoppas på Söderlund lite, verkar ju inte omöjligt gå via college ändå :P

Ska nog inte vara några problem. Finns väl ett flertal spelare som gått via college, bl.a Kevin Anderson (har jag för mig).
Citera
2016-09-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ska nog inte vara några problem. Finns väl ett flertal spelare som gått via college, bl.a Kevin Anderson (har jag för mig).

Känns som det är fler som går den vägen nu, förr sågs det ju typ som att slänga bort karriären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in