2016-09-21, 19:17
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Visst kan man(och det har man gjort, men via medier), men man riskerar att stå med mössan i näven om man har honom som affischnamn då han när som helst fram till turneringens start kan dra sig ur.

Just det där händer ju varje månad på ATP och WTA-touren.
Citera
2016-09-21, 19:43
Medlem
Håller med, jag ser inga problem med att ha en spelare som affischnamn trots att det är med ett WC. Lite oroväckande att man inte har det, det finns nog en osäkerhet ifall han kommer att delta eller inte.
Citera
2016-09-22, 00:02
Medlem
Jag förstår absolut vad ni vill få fram, jag tror bara att man har så tillräckligt många bra spelare via entry list att man nöjer sig med det i dagsläget. Del Potro får anses en bonus. Listan med spelare som debatten startade kring är helt enkelt anmälningslistan, varken mer eller mindre.

Har för övrigt under dagen sett journalister twittra att Del Potro är ett av wildcarden till Stockholm tillsammans med Ymers. Så visst verkar det vara officiellt. På officiella hemsidan har man bl.a. skrivit om Del Potros DC-matcher och annat också som man ofta gör om spelare som planeras spela i turneringen. Så helt tomt är det inte.
Citera
2016-09-22, 00:03
Bannlyst
VAD Kostar de att gå på tennis under Stockholm open?
Citera
2016-09-22, 17:42
Medlem
splitfaces avatar
Fidde Rosengren får gå, vem kommer efterträda?
http://www.svt.se/sport/tennis/dc-kapten-far-ga-efter-odesmatch/
Citera
2016-09-22, 18:59
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlanBahia
VAD Kostar de att gå på tennis under Stockholm open?

Det står här: http://www.stockholmopen.se/sv-SE/Biljetter
Citera
2016-09-22, 21:27
Medlem
Inga slams kvar för året men jag gillar höstsäsongen och inomhustennis. Spännande match idag mellan Youzhny och Raonic i St. Petersburg, där Raonic både servade för matchen och hade 5-1 i andra sets tiebreak. Han lyckades emellertid inte knyta säcken och Youzhny vände. Många kvalitetsspelare framme i kvarten där med bl.a. Wawrinka, Berdych och Zverev.

Inte inomhus, men Larsson har tagit sig fram till kvarten i Sydkorea. Överkomligt motstånd i form av Arruabarrena väntar, och i ev. semifinal en spelare rankade utanför 100-strecket. Så stor finalchans nu. (inte Johannas bästa gren att vinna matcher hon "ska" vinna)
Citera
2016-09-22, 22:28
Medlem
Citat:
Inga slams kvar för året men jag gillar höstsäsongen och inomhustennis. Spännande match idag mellan Youzhny och Raonic i St. Petersburg, där Raonic både servade för matchen och hade 5-1 i andra sets tiebreak. Han lyckades emellertid inte knyta säcken och Youzhny vände. Många kvalitetsspelare framme i kvarten där med bl.a. Wawrinka, Berdych och Zverev.

Inte inomhus, men Larsson har tagit sig fram till kvarten i Sydkorea. Överkomligt motstånd i form av Arruabarrena väntar, och i ev. semifinal en spelare rankade utanför 100-strecket. Så stor finalchans nu. (inte Johannas bästa gren att vinna matcher hon "ska" vinna)

Riktigt dåligt av Raonic. Men han har hyfsad marginal för att nå slutspelet ändå.
Citera
2016-09-23, 00:35
Medlem
En spelare jag såg för första gången idag var Rublev, den där killen lär ju bli bra, jäklar vilket tillslag.
Dock har han ju något kasst psyke än så länge, klyver några racketar per match ha ha,men det är väl typiskt ungdomligt.
Citera
2016-09-23, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av splitface
Fidde Rosengren får gå, vem kommer efterträda?
http://www.svt.se/sport/tennis/dc-kapten-far-ga-efter-odesmatch/

Vet inte om det är rätt eller fel,vi är dålig just nu helt enkelt,spelar nog ingen roll vem som tränar.
Fast kanske Fidde kan ta sig an Elias på heltid då, han har ju tränat honom delvis på slutet.
Citera
2016-09-23, 12:15
Medlem
Citat:

4-6, 0-6.
Citera
2016-09-23, 17:20
Medlem
Citat:
Listan med spelare som debatten startade kring är helt enkelt anmälningslistan, varken mer eller mindre.

Nästan hela anmälningslistan! Det var oväntat många intressanta spelare. Jag valde nämligen de jag tycker är intressanta, och hoppade över resten, vilket ändå gav nästan hela anmälningslistan. Hoppade över några som jag inte kände till eller tycker spelar passivt/tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in