2016-07-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Mycket tråkigt, frågan är om han kommer tillbaka till tennis på högsta nivå igen. Det här kan mycket väl vara slutet på hans karriär på riktigt den här gången.

Jag tror han kan spela flera år till. Det är just det som är tanken med att han ska vila, gör han inte det så är det definitivt slut väldigt snart.

Om han återhämtar sig till 100% fysiskt så ser jag inga hinder för att Federer kan spela på den högsta nivån upp tills han är 40 år. Det finns så mycket talang i den mannen så det spelar ingen roll om han är borta fem månader i sträck, han kommer ställa ut skorna på banan och vara lika elegant som innan.

Allt hänger på om hans knä håller eller inte, han kommer aldrig tappa spelet till så stor grad att han inte kan nå kvartar och semifinaler i grand slams. Inte på flera år.
Citera
2016-07-26, 21:46
Medlem
Belysningen dög tydligen inte för Elias match. Kan nog vara välkommet ändå i underläge 4-6, 3-3.
Citera
2016-07-26, 22:18
Medlem
Mikael förlorade i semi i Norrköping mot Solberg faktiskt, 2-1 i set,men igång igen nu iallafall.
Citera
2016-07-29, 04:52
Medlem
Riktigt häftigt slag av Harrison, som om han fortsätter spela som han gjorde idag mot Berdych och häromdagen mot Isner, garanterat kommer klättra tillbaka mot sin topplacering som 43:a i världen (2012). Om han nu får hålla sig skadefri också såklart (144:a nu)...

http://www.atpworldtour.com/en/video/harrison-finds-hot-shot-angle-in-toronto-2016

Och ja, givetvis är det en del tur inblandat, men skön vinkling må jag säga! Han har mer tennis i sig än han har fått ut! Mkt pga skador tyvärr.
Citera
2016-07-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolse
Riktigt häftigt slag av Harrison, som om han fortsätter spela som han gjorde idag mot Berdych och häromdagen mot Isner, garanterat kommer klättra tillbaka mot sin topplacering som 43:a i världen (2012). Om han nu får hålla sig skadefri också såklart (144:a nu)...

http://www.atpworldtour.com/en/video/harrison-finds-hot-shot-angle-in-toronto-2016

Och ja, givetvis är det en del tur inblandat, men skön vinkling må jag säga! Han har mer tennis i sig än han har fått ut! Mkt pga skador tyvärr.

Otroligt få tillbaks bollen därifrån.
Citera
2016-07-30, 14:30
Medlem
Med tanke på manfallet riktigt goa semifinaler i Toronto med Nishikori-Wawrinka och Djokovic-Monfils. Glad att Monfils fått ordning på det mentala, inte bara följer upp bra matcher utan även bra turneringar med en annan. Ligger på slutspelsplats nu, finns chans på career high i slutet av säsongen(chans för ytterligare en stor talang att nå sin bästa ranking vid 30-snåret, alltså).

Wawrinka har inte tappat set, och det är väl ett så gott tecken som något för hans del. När han är bra är han riktigt bra, liksom. Både han och Nishikori har mött spelare man "ska" slå på vägen fram dock så vi får väl se, Wawrinka har 3-1 i inbördes. Tror Stan vinner och möter Djokovic i finalen, vore isf deras första möte i år.
Citera
2016-07-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Med tanke på manfallet riktigt goa semifinaler i Toronto med Nishikori-Wawrinka och Djokovic-Monfils. Glad att Monfils fått ordning på det mentala, inte bara följer upp bra matcher utan även bra turneringar med en annan. Ligger på slutspelsplats nu, finns chans på career high i slutet av säsongen(chans för ytterligare en stor talang att nå sin bästa ranking vid 30-snåret, alltså).

Wawrinka har inte tappat set, och det är väl ett så gott tecken som något för hans del. När han är bra är han riktigt bra, liksom. Både han och Nishikori har mött spelare man "ska" slå på vägen fram dock så vi får väl se, Wawrinka har 3-1 i inbördes. Tror Stan vinner och möter Djokovic i finalen, vore isf deras första möte i år.

Mycket ska nog tillskrivas Tillström här, även om Monfils antagligen mognat som person också nu när han närmar sig 30 med stormsteg. Kul att se att en sådan underhållare, bollvirituos och talang börjar få med sig det mellan öronen också! Synd det inte kommit tidigare bara...

Stan är ju extremt ojämn men om man ser till hans och Keis spel den här veckan måste jag säga att jag ser Stan som favorit. Kei slarvar för mkt i viktiga lägen och står för för många enkla misstag.

Djokovic har inte imponerat på mig det senaste, men visst sjutton ska han slå Monfils, även om jag håller en tumme för fransmannen.
Citera
2016-07-30, 18:53
Medlem
Söderlund och Eriksson i kvalfinal i Liberec (Challenger) , Söderlund verkar ha lättare spela bra i matcher där han är underdog än när han är favorit, kanske inte så konstigt egentligen.
Citera
2016-07-30, 22:28
Medlem
barnets avatar
Wawrinka har sannerligen ett riktigt skitår.
Citera
2016-07-30, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Wawrinka har sannerligen ett riktigt skitår.

Det var ett skämt att han inte tog första set, klart bättre spelaren, men han har bara sig själv att skylla. Nu har det mentala övergivit.
Citera
2016-07-31, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Det var ett skämt att han inte tog första set, klart bättre spelaren, men han har bara sig själv att skylla. Nu har det mentala övergivit.

Jag blir på riktigt provocerad när jag ser hur jävla dumt han spelar långa stunder! Sämre shotselection än många av tjejerna har tom!
Citera
2016-07-31, 19:03
Medlem
Söderlund och Eriksson nu i kvalfinal i Liberec, behövs 3 segrar i kvalet där, Söderlund besegrade en jämnårig spanjor,som var duktig som junior ,tex final i franska och rankad 3:a som bäst, så ganska bra skalp av Söderlund, möter Norbert Gombos i kvalfinal, Eriksson möter en 1250 rankad slovak så bra chans för han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in