2016-03-21, 21:35
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Ja men du pratade ju om att förebilder är viktiga, att det kommer fram nya volleyspelare som inspirerar barnen. Men Söderling och Vinci var ju unga när Edberg spelade, men inte gav det dem något vidare nätspel?

Det beror på det jag nämnde tidigare att de kom fram efter serve o volley eran. Det lönade sig att stanna kvar och spela från baslinjen. Sen hade varken Söderling eller Vinci rätta förutsättningarna. Söderling en powerspelare men inte tillräckligt kvick att rusa på nät. Lite för stor och inte tillräckligt snabb. Vinci för kort och inte tillräckligt bra serve för att spela framme vid nät. Sen ska man komma ihåg att det var klart vanligare i Sverige även under Edbergs tid att spela från baslinjen.

Nåväl. Det är synd att det saknas olika stilar i dagens tennis. Sen om nån inte sluter sig i ledet och står som en robot från baslinjen och matar boll efter boll superkoncentrerad får denne skit. Fler borde uppskatta underhållare som Monfils. Bara byta match om ni inte tål se spelare som bjuder på sig själv och underhåller publiken.
Senast redigerad av Castlevania 2016-03-21 kl. 21:40.
Citera
2016-03-21, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Det beror på det jag nämnde tidigare att de kom fram efter serve o volley eran. Det lönade sig att stanna kvar och spela från baslinjen. Sen hade varken Söderling eller Vinci rätta förutsättningarna. Söderling en powerspelare men inte tillräckligt kvick att rusa på nät. Lite för stor och inte tillräckligt snabb. Vinci för kort och inte tillräckligt bra serve för att spela framme vid nät. Sen ska man komma ihåg att det var klart vanligare i Sverige även under Edbergs tid att spela från baslinjen.

Nåväl. Det är synd att det saknas olika stilar i dagens tennis. Sen om nån inte sluter sig i ledet och står som en robot från baslinjen och matar boll efter boll superkoncentrerad får denne skit. Fler borde uppskatta underhållare som Monfils. Bara byta match om ni inte tål se spelare som bjuder på sig själv och underhåller publiken.

Söderling var väl aktiv matchspelare när Edberg höll på som bäst, kanske spelade han volley som ung men med materialet framfart höll inte nätspelet kanske.

Jag är dig enig, jag är ganska mätt på vanlig tennis numera så jag älskar när spelare knäcker racket, ligger med varandras flickvänner och trycker ner bollar i linjedomarnas halsar.
Citera
2016-03-21, 21:48
Medlem
Hyckleriets mästare? Nadal som alltid klagat över hur lång och krävande säsongen är utan tillräcklig vila spelade inte bara ligatennis under vinteruppehållet, nu ska han också spela uppvisningstennis mitt emellan två Mastersturneringar. I Puerto Rico mot Estrella-Burgos. Man känner ju spontant att fokus flyttats någon annanstans än att vara bäst..
Citera
2016-03-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hyckleriets mästare? Nadal som alltid klagat över hur lång och krävande säsongen är utan tillräcklig vila spelade inte bara ligatennis under vinteruppehållet, nu ska han också spela uppvisningstennis mitt emellan två Mastersturneringar. I Puerto Rico mot Estrella-Burgos. Man känner ju spontant att fokus flyttats någon annanstans än att vara bäst..

Han måste väl dra in pengar från någonstans nu när titlarna och vinstpengarna uteblir.
Citera
2016-03-21, 22:29
Medlem
Elias kommer möta Delbonis i första omgången i Miami, det är ju förstås väldigt svårt.
Citera
2016-03-21, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania

Nole är komplett spelare som är och kommer vara en lång tid framöver bäst. Federer är arrogant skit som Nole krossat, säger en hel dom om västerlänningarnas ruttenhet.
Citera
2016-03-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persetan
Nole är komplett spelare som är och kommer vara en lång tid framöver bäst. Federer är arrogant skit som Nole krossat, säger en hel dom om västerlänningarnas ruttenhet.

Oavsett hur många GS-titlar Novak vinner så kommer Federer förbli ett med tennisen och större stjärna än alla andra.
Senast redigerad av Brewingmob 2016-03-21 kl. 23:36.
Citera
2016-03-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Oavsett hur många GS-titlar Novak vinner så kommer Federer förbli ett med tennisen och större stjärna än alla andra.
Federer har bevisat att han är rutten som person och sämre spelare än Nole. Något mer arrogant och dräggigt går inte att finna än Federer, inte underligt att Wilander håller på att få nervsammanbrott när Nole vinner, lika rutten personlighet. Er kära Edberg har ju visat sig som person allt annat än god. I US Open hjälpte inte att det var barbariskt hulliganbeteende från hans patetiska fans, inte ett ord sa han emot dom, säger allt om honom. Var inte mycket bättre i Wimbledon. Så härligt att se er västerlänningar bita i gräset.
Senast redigerad av Persetan 2016-03-22 kl. 00:12.
Citera
2016-03-22, 00:29
Medlem
Citat:
Federer har bevisat att han är rutten som person och sämre spelare än Nole. Något mer arrogant och dräggigt går inte att finna än Federer, inte underligt att Wilander håller på att få nervsammanbrott när Nole vinner, lika rutten personlighet. Er kära Edberg har ju visat sig som person allt annat än god. I US Open hjälpte inte att det var barbariskt hulliganbeteende från hans patetiska fans, inte ett ord sa han emot dom, säger allt om honom. Var inte mycket bättre i Wimbledon. Så härligt att se er västerlänningar bita i gräset.

Fattar inte hur du kan säga så, Djoko verkar va en väldigt omtänksam och bra person utanför banan , tror han är en väldigt omtyckt person bland fans också,
men du kanske tycker detta är arrogant och dräggigt?
https://www.youtube.com/watch?v=YskqvyX1W7M

Dom matcher jag sett Djoko har han varit sportslig också, applåderar ofta motståndarna när dom gör bra poäng och dömer också in bollar ibland.
Vet inte hur du tycker bra idrottsmän ska va.
Citera
2016-03-22, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Fattar inte hur du kan säga så, Djoko verkar va en väldigt omtänksam och bra person utanför banan , tror han är en väldigt omtyckt person bland fans också,
men du kanske tycker detta är arrogant och dräggigt?
https://www.youtube.com/watch?v=YskqvyX1W7M

Dom matcher jag sett Djoko har han varit sportslig också, applåderar ofta motståndarna när dom gör bra poäng och dömer också in bollar ibland.
Vet inte hur du tycker bra idrottsmän ska va.
Nole är bäst som person och spelare, jag skrev tydligt att Federer är uppenbart sämre spelare och en falsk skit.
Citera
2016-03-22, 09:13
Medlem
Citat:
Nole är bäst som person och spelare, jag skrev tydligt att Federer är uppenbart sämre spelare och en falsk skit.

Vad är det du har fått för dig? Tycker du Djok får för lite applåder eller vadå?
Citera
2016-03-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Ymer lottades mot Delbonis i Miami. Delbonis slog Murray förra veckan, så han får fullt upp. Men går samtidigt inte att säga att det är en överdrivet tuff lottning i en sån här turnering.

Del Potro-Federer i andra omgången om DP slår Pella.

Det är en drömlottning (och en drömchans man har alltså gett ett WC till Ymer men inget till Taylor Fritz). Han hade aldrig kunnat önska sig en bättre lottning i en Masters. Av nån anledning så spelar han ju bättre i större matcher där han är underdog också och hans facit mot yngre spelare som är nära hans egen ålder har varit bra hittills. Gäller att han tar chansen nu. Skulle han vinna så blir det Dimitrov i andra rundan, även det får ses som en bra lottning i en andra runda i en Masters.

Delbonis seger över Murray ska man inte lägga nåt större värde i. Murray's ökenvandring verkar aldrig ta slut i IW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in