Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Lindell tog sin första match mot Blaz Rola, i nästa omgång tror jag att han möter snubben som förlorade i semifinalen i den Challengerturneringen som Ymer vann. Bra gjort i vilket fall.
Ymer känns lite som en juniorwawrinka just nu, sett till jämnheten. Ena veckan kan han vinna en toppturnering för att nästa vecka förlora mot en spelare långt bakom honom på rankingen. Han måste bli jämnare och han måste framförallt förbättra sin serve. Det gäller uppenbarligen lillbrorsan också.
Djokovic var riktigt illa ute där ett tag och det var mycket nära att han flög ut ur turneringen vid två tillfällen, men till dem som tycker att det är tråkigt med att Djokovic tog sig vidare kan jag påminna om att det mycket väl kan bli en semifinal mellan honom och Wawrinka. 2-3 av de bästa matcherna jag har sett har varit mellan dem två och om de nu får mötas på gräs kan vi nog vänta oss en mycket intressant match. Men först ska Cilic och Gasquet besegras och det kommer nog inte bli lätt.
Starkt av Lindell, mycket roligt.Jo han är lite för ojämn än Elias ,men det har ändå blivit bättre, inte lika grova dippar nu tycker jag.
Är väl främst andra serven som måste bli bättre, första är ändå helt ok.
Lill Ymer har så klart mycket förbättra,men man måste tänka på att han bara är 16 , han är nog långt ifrån nog stark än fysiskt.
Tycker han gör det bra som vinner matcher, man måste tänka han är 1 år eller mer yngre än dom flesta han möter.
edit: Mikael har faktiskt haft halv tuff lottning nu tex, 2 topp 30 spelare på juniorsidan,han han mötte idag har han tappat set mot tidigare, så det är faktiskt 2 ganska bra segrar.