2015-07-07, 15:47
Medlem
M Y klar för tredje omg, vann just 6-3, 6-1 mot en oseedad jänkare
Citera
2015-07-07, 15:49
Medlem
Micke Ymer vidare till tredje omgång i Wimbledon, 6-3, 6-1. Sjuka grässtats där han hade blott 40% förstaservar in, men vann 55% av returpoängen.
Citera
2015-07-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Micke Ymer vidare till tredje omgång i Wimbledon, 6-3, 6-1. Sjuka grässtats där han hade blott 40% förstaservar in, men vann 55% av returpoängen.

Blir dock svårt nästa, möter 6:e seedad som han förlorade mot i skilje förra veckan med 7-6 ,på gräs det också.
inte helt omöjligt ändå.
Men serva bättre måste han.

edit: Mikael har tydligen tränat med Wawrinka, verkar ge resultat så här långt.
Senast redigerad av pederN 2015-07-07 kl. 17:23.
Citera
2015-07-07, 17:08
Medlem
Citat:
Torsk 4-6, 6-2, 4-6. Skulle inte säga att Langer var "too good" men han spelade väldigt bra, Elias bara okej.

Ja det kändes ju onödigt.
Kanske Langer spelade bra såg inte så.
Men inte fler första omgång torsk nu kommande veckor tack
Citera
2015-07-07, 17:56
Medlem
Gag Halfrunts avatar
Citat:
500-turneringar har ibland lite större startfält(48) också, så då skjuts gränsen tillbaka. Europeiska turneringar har nästan uteslutande bäst startfält sett till bredd, Asien sämst(förutom Masters). USA och Sydamerika lite mitt emellan. Undantag finns alltid.

På ett ungefär..
ATP500(32): 55
ATP500(48): 75
ATP1000(56): 45
ATP1000(96): 75

En spelare rankad 100 kan nog komma direkt in i ett tiotal 250 om året om han är villig att resa.

Tack för bra svar. Det där är ju ett viktigt mål på lite sikt. För tillfället handlar det förstås mer om att hitta den rätta avvägningen mellan antal challengerturneringar (för att få spela tillräckligt många matcher och få en vana vid att ibland gå in i matcher som favorit) och ATP-kval (för att få möta bättre spelare och utvecklas mot bättre motstånd, men med den uppenbara risken att åka ut tidigt och inte klättra på rankingen på kort sikt).
Citera
2015-07-07, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gag Halfrunt
Tack för bra svar. Det där är ju ett viktigt mål på lite sikt. För tillfället handlar det förstås mer om att hitta den rätta avvägningen mellan antal challengerturneringar (för att få spela tillräckligt många matcher och få en vana vid att ibland gå in i matcher som favorit) och ATP-kval (för att få möta bättre spelare och utvecklas mot bättre motstånd, men med den uppenbara risken att åka ut tidigt och inte klättra på rankingen på kort sikt).

Fast det viktiga är väl inte att klättra på rankingen så fort om möjligt ,utan snarare att bli så högt rankad som möjligt , vad han är rankad nu har väl ingen betydelse bara han är högt om 4-5 år.
Citera
2015-07-07, 19:58
Medlem
Kul att lill Ymer går så bra också,man kanske kan ha lite framtidstro äntligen.
Han verkar kunna spela på alla underlag den yngre förmågan, han har inte spelat på gräs så mycket förut gissar jag.

edit: han har nog redan gjort bättre resultat i junior grand slam:s än Elias faktiskt,han gick inte så bra i dom , dock tog han några andra titlar.
Senast redigerad av pederN 2015-07-07 kl. 20:01.
Citera
2015-07-07, 20:31
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Lindell tog sin första match mot Blaz Rola, i nästa omgång tror jag att han möter snubben som förlorade i semifinalen i den Challengerturneringen som Ymer vann. Bra gjort i vilket fall.

Ymer känns lite som en juniorwawrinka just nu, sett till jämnheten. Ena veckan kan han vinna en toppturnering för att nästa vecka förlora mot en spelare långt bakom honom på rankingen. Han måste bli jämnare och han måste framförallt förbättra sin serve. Det gäller uppenbarligen lillbrorsan också.

Djokovic var riktigt illa ute där ett tag och det var mycket nära att han flög ut ur turneringen vid två tillfällen, men till dem som tycker att det är tråkigt med att Djokovic tog sig vidare kan jag påminna om att det mycket väl kan bli en semifinal mellan honom och Wawrinka. 2-3 av de bästa matcherna jag har sett har varit mellan dem två och om de nu får mötas på gräs kan vi nog vänta oss en mycket intressant match. Men först ska Cilic och Gasquet besegras och det kommer nog inte bli lätt.
Citera
2015-07-07, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Lindell tog sin första match mot Blaz Rola, i nästa omgång tror jag att han möter snubben som förlorade i semifinalen i den Challengerturneringen som Ymer vann. Bra gjort i vilket fall.

Ymer känns lite som en juniorwawrinka just nu, sett till jämnheten. Ena veckan kan han vinna en toppturnering för att nästa vecka förlora mot en spelare långt bakom honom på rankingen. Han måste bli jämnare och han måste framförallt förbättra sin serve. Det gäller uppenbarligen lillbrorsan också.

Djokovic var riktigt illa ute där ett tag och det var mycket nära att han flög ut ur turneringen vid två tillfällen, men till dem som tycker att det är tråkigt med att Djokovic tog sig vidare kan jag påminna om att det mycket väl kan bli en semifinal mellan honom och Wawrinka. 2-3 av de bästa matcherna jag har sett har varit mellan dem två och om de nu får mötas på gräs kan vi nog vänta oss en mycket intressant match. Men först ska Cilic och Gasquet besegras och det kommer nog inte bli lätt.

Starkt av Lindell, mycket roligt.Jo han är lite för ojämn än Elias ,men det har ändå blivit bättre, inte lika grova dippar nu tycker jag.
Är väl främst andra serven som måste bli bättre, första är ändå helt ok.
Lill Ymer har så klart mycket förbättra,men man måste tänka på att han bara är 16 , han är nog långt ifrån nog stark än fysiskt.
Tycker han gör det bra som vinner matcher, man måste tänka han är 1 år eller mer yngre än dom flesta han möter.

edit: Mikael har faktiskt haft halv tuff lottning nu tex, 2 topp 30 spelare på juniorsidan,han han mötte idag har han tappat set mot tidigare, så det är faktiskt 2 ganska bra segrar.
Senast redigerad av pederN 2015-07-07 kl. 20:43.
Citera
2015-07-08, 11:36
Medlem
Hoppar in bland tennis proffsen med en snabb fråga ,kommer us open sändas på eurosport i år som vanligt eller är det tv 4 c more som endast kommer sända??och hur är det med australian open 2016? verkar ju som eurosport tappat den turneringen?har ju sänts där sen urminnes tider

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article21088316.ab
Citera
2015-07-08, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Hoppar in bland tennis proffsen med en snabb fråga ,kommer us open sändas på eurosport i år som vanligt eller är det tv 4 c more som endast kommer sända??och hur är det med australian open 2016? verkar ju som eurosport tappat den turneringen?har ju sänts där sen urminnes tider

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article21088316.ab

Eurosport har US Open till 2017. Har aldrig sett ett ord om att Cmore skulle ha Australian Open nästa år så det vet jag inte. Jag tror det är en felskrivning, att Eurosports kontrakt går ut efter 2016 och inte TV4. Däremot sände Cmore Australian Open Series i år, alltså småtävlingarna inför AO. Dom kanske förväxlade det.
Citera
2015-07-08, 13:24
Medlem
Mikael Ymer med en tung seger, 6-3 6-2 mot världssexan Barrios Vera. Mycket bättre servande idag sett till statsen, men det som sticker ut är kanske 9 av 10 räddade breakbollar i matchen, medan han själv tog 4 av 11. Kvartsfinal nästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in