2014-09-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det låter ändå som att det finns lite hopp om svensk tennis igen. Lyckas Lindell och Stor-Ymer fortsätta sin utveckling så har de goda möjligheter att bli topp 100. Nu verkar även Lill-Ymer vara på G. Kan de dessutom få bra hjälp med träningen av Norman och hans team så ser förutsättningarna för en åtminstone hyfsat ljus svensk framtid bra ut igen.

En annan spelare som jag hoppas kan ta vara på sin talang är Daniel Windahl. Han plockade faktiskt set på Ramos i Båstad och var inte jättelångt ifrån att vinna den matchen. Därefter verkar det dock inte ha hänt så mycket på den fronten.

Ja ,jag hoppas också på Windahl fortfarande ,såg bara på hans twitter att han kört hård fys nu en period ,han sa typ resultaten får komma när dom kommer , verkade som han kände han var på rätt väg ändå,kan ju va andra faktorer som gör att det inte lossnat resultatmässigt riktigt än,han är ju fortfarande ung så där ska man nog inte ge upp än.
Sen hoppas jag good to great fortsätter snappa upp unga talanger också kommande år, då tror jag ändå vi är tillbaka på tenniskartan, än om det så klart kommer ta ett antal år.
Citera
2014-09-18, 22:59
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Lottningen klar för DC 2015, Sverige möter Österrike om man vinner emot Lettland.
http://www.daviscup.com/en/news/186951.aspx
Thiem kommer förmodligen vara en storspelare då, med Haider Maurer och Melzer där bakom blir nog inte helt enkelt. Å andra sidan vet jag inte hur mycket bredd det laget har om det skulle bli något återbud.
Citera
2014-09-18, 23:26
Medlem
Citat:
Thiem kommer förmodligen vara en storspelare då, med Haider Maurer och Melzer där bakom blir nog inte helt enkelt. Å andra sidan vet jag inte hur mycket bredd det laget har om det skulle bli något återbud.

Det blir tufft, men förhoppningsvis kanske Lindell och Ymer också tagit ett steg i utvecklingen tills dess, kanske finns en liten chans då,men väldigt tufft så klart.
Citera
2014-09-18, 23:45
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Det blir tufft, men förhoppningsvis kanske Lindell och Ymer också tagit ett steg i utvecklingen tills dess, kanske finns en liten chans då,men väldigt tufft så klart.
Det som nästan bekymrar mig mest är att dubbelspelarna har gått och blivit gamla. Tidigare har vi haft kvar dubbelspelare i världsklass även när singelspelarna har tappat, men nu när vi eventuellt är på väg att få tillbaka duktiga singelspelare så är den sista riktigt duktiga dubbelspelaren på väg att gå i pension.
Citera
2014-09-19, 10:21
Medlem
Citat:
Bra dubbelspelare finns det i Österrrike, så det blir svårt.
Citera
2014-09-19, 15:39
Medlem
Castlevanias avatar
Ni gör det bra som letar efter minsta ljusglimt av svensk tennis framtid. Själv är jag mer pessimistisk lagd (och realistisk). Svensk tennis är död tills motsatsen bevisats. Vi borde ha haft Söderling-Pim-Pim-Vinciguerra generationen på hög nivå fortfarande om det inte hade varit för skadebekymmer och dåliga ambitioner. Tragiskt värre att inte Söderling kan komma igång med tennisen och åtminstone vara ett DC-ankare.
Senast redigerad av Castlevania 2014-09-19 kl. 15:47.
Citera
2014-09-19, 16:02
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Ni gör det bra som letar efter minsta ljusglimt av svensk tennis framtid. Själv är jag mer pessimistisk lagd (och realistisk). Svensk tennis är död tills motsatsen bevisats. Vi borde ha haft Söderling-Pim-Pim-Vinciguerra generationen på hög nivå fortfarande om det inte hade varit för skadebekymmer och dåliga ambitioner. Tragiskt värre att inte Söderling kan komma igång med tennisen och åtminstone vara ett DC-ankare.

På ett pars år sikt finns det ju ljusglimtar. Mikael Ymer fyllde nyss 16 och spelar jämnt mot Arvidsson, det är riktigt bra.

DC-laget är mer eller mindre uträknat de närmaste två åren, sen får vi se.
Citera
2014-09-20, 00:13
Medlem
Citat:

Men det händer ju saker i alla fall , att good to great insett allvaret och börjat ta reda på svenska juniorer är ju bra, sen kommer det ju ta ett antal år innan det börjar ge resultat,men jag tror det är på rätt väg ändå.
Citera
2014-09-20, 01:50
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:

Man får glädja sig åt det lilla. För ett år sedan såg det nattsvart ut, men nu finns det några ljusglimtar. Vi har egentligen haft riktigt bra tennisgenerationer hela vägen fram till nu, bara det att de tre toppspelarna på singelsidan i den senaste bra generationen gick och blev skadade (de du just nämnde). Men nu har vi i alla fall tre nya namn som det finns viss potential i, så länge de inte går och blir skadade. Vad som kanske är ännu mer positivt är att Sverige har extremt framstående tennistränare (vi kan mycket väl vara en av de världsledande länderna där nu), det gäller bara att hitta ett bra sätt att utnyttja det.
Citera
2014-09-21, 07:41
Medlem
BleAivanos avatar
Ana Ivanovic fina form håller i sig, idag vann hon finalen i Tokyos
WTA-turnering, 6-2, 7-6 mot Wozniacki.

http://m.wtatennis.com/default.aspx?s=news-display&aid=4160455
Senast redigerad av BleAivano 2014-09-21 kl. 08:13.
Citera
2014-09-21, 08:04
Medlem
Vet inte om det är rätt tråd men hur lätt/svårt är det att börja i en lokal tennisklubb?
Citera
2014-09-21, 10:09
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Johan Brunström pressade Troicki ordentligt. 7-6 7-6 slutade matchen till Troickis fördel. Starkt måste jag säga. Visst var det väl han som höll på att slå Stakhovsky i Davis Cup också. Fattar inte varför den människan inte spelar mer singel, han verkar ju vara en av våra bästa spelare så fort han försöker.

Citat:
Vet inte om det är rätt tråd men hur lätt/svårt är det att börja i en lokal tennisklubb?

Det är väl bara att googla din närmsta klubb och ringa dem. Eller hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in