2008-05-22, 19:57
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Ja Empress nu får du allt ta o tagga ner lite...
Äh vilka taggar? Du vet det är i bland höga vågorr i debatten.. Men knappast taggar fårn mitt håll.
Citat:
Du behöver inte betona hur äckligt det är med otrohet. Jag har aldrig sagt att jag vill vara otrogen, tvärt om, jag skulle aldrig kunna vara otrogen.
Jag svar med detta..
Citat:
Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..
Jag känner att detta kan och kommer bli ett problem längre fram..
Nån i samma sits? Hur hanterar ni detta?
Citat:
Anledningen till min kommentar om morgonkaffet var att du jämför ditt förhållande, där du faktiskt har möjlighet (tolkar jag det som) att leva ut båda sidor av din sexualitet - det är inte helt jämförbart med mig som INTE har det, tycker jag. 

Jaha och "FRÅGA" var inget alternativ om du hade tolkat rätt?

Sedan så vad skrev jag "jämförelse" i mitt inlägg och på vilket sätt i formuleringen i sig gjorde att du "tolkade" att jag jämförde. Jag skrev bar "nu lever jag i ett halvöppet förhållande".. I min formulering så fanns det knappast något jämförlse. Det är din övertolkning.
Citat:
Vad får dig att tro att jag inte visar ärlighet, kärlek o respekt mot min partner? Det vet du inget om! Det verkar som du själv har blivit mkt sårad tidigare och nu lever i ett "halvöppet" förhållande i rädsla för att binda dig igen (och bli sårad)? Det faktum att jag är ärlig mot min partner om min sexualitet, att jag tar mig tid att tänka igenom sånt här och söker information o inte har sex med killar i smyg visar väl på att jag är en ganska bra pojkvän eller?
Oh inget särskilt alls.. Bara dina egna ord här:
Citat:
Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..
OCH
Citat:
Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..
Tillägas:
Så var väl ja knappast ensam om att reagera på att du använder din bisexualliytet som "ursäkt".
Citat:
Detta är ingen fråga på huruvida jag ska vara otrogen eller inte. Jag vill mest höra hur andra bisexualla har upplevt längre förhållanden, med trohet, med en parter, utan sex med samma kön. OK?
Ehh jaha???
Och vad tror du denna mening signalerar tro du?
Citat:
Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..
Som sagt använd inte din bisexuallitet som ursäkt och tryck på bisexuallitetn som du har gjort inläggen egenom och som "försvar".
Jag är knappast den enda som har reagerat på att du använder din bisexuallitet som ursäkt.
Så om du anser att jag fick taggarna utåt så kankse du bör fundera på hur du själv skrev och vad du signalerade från första början.. Vi var flera som tolkade dig likadant.
Missade du det?
Som sagt anser du att din bisexuallitet blir ett problem för dig så lev singel då.
Jag är knappas egookär i min bisexuallitet så att den blir "till något bekymmer" fört mig när jag lever i ett förhållande. Det är du själv som skapar det bekymmret kring bisexualliteten.
Senast redigerad av Empress 2008-05-22 kl. 20:06.
Senast redigerad av Empress 2008-05-22 kl. 20:06.