2008-05-22, 19:57
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Ja Empress nu får du allt ta o tagga ner lite...

Äh vilka taggar? Du vet det är i bland höga vågorr i debatten.. Men knappast taggar fårn mitt håll.

Citat:
Du behöver inte betona hur äckligt det är med otrohet. Jag har aldrig sagt att jag vill vara otrogen, tvärt om, jag skulle aldrig kunna vara otrogen.

Jag svar med detta..

Citat:
Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..

Jag känner att detta kan och kommer bli ett problem längre fram..

Nån i samma sits? Hur hanterar ni detta?

Citat:
Anledningen till min kommentar om morgonkaffet var att du jämför ditt förhållande, där du faktiskt har möjlighet (tolkar jag det som) att leva ut båda sidor av din sexualitet - det är inte helt jämförbart med mig som INTE har det, tycker jag.

Jaha och "FRÅGA" var inget alternativ om du hade tolkat rätt?
Sedan så vad skrev jag "jämförelse" i mitt inlägg och på vilket sätt i formuleringen i sig gjorde att du "tolkade" att jag jämförde. Jag skrev bar "nu lever jag i ett halvöppet förhållande".. I min formulering så fanns det knappast något jämförlse. Det är din övertolkning.

Citat:
Vad får dig att tro att jag inte visar ärlighet, kärlek o respekt mot min partner? Det vet du inget om! Det verkar som du själv har blivit mkt sårad tidigare och nu lever i ett "halvöppet" förhållande i rädsla för att binda dig igen (och bli sårad)? Det faktum att jag är ärlig mot min partner om min sexualitet, att jag tar mig tid att tänka igenom sånt här och söker information o inte har sex med killar i smyg visar väl på att jag är en ganska bra pojkvän eller?

Oh inget särskilt alls.. Bara dina egna ord här:

Citat:
Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..

Jag känner att detta kan och kommer bli ett problem längre fram..

Nån i samma sits? Hur hanterar ni detta?

OCH

Citat:
Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..

Tillägas:
Så var väl ja knappast ensam om att reagera på att du använder din bisexualliytet som "ursäkt".

Citat:
Detta är ingen fråga på huruvida jag ska vara otrogen eller inte. Jag vill mest höra hur andra bisexualla har upplevt längre förhållanden, med trohet, med en parter, utan sex med samma kön. OK?

Ehh jaha???

Och vad tror du denna mening signalerar tro du?

Citat:
Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..

Som sagt använd inte din bisexuallitet som ursäkt och tryck på bisexuallitetn som du har gjort inläggen egenom och som "försvar".
Jag är knappast den enda som har reagerat på att du använder din bisexuallitet som ursäkt.

Så om du anser att jag fick taggarna utåt så kankse du bör fundera på hur du själv skrev och vad du signalerade från första början.. Vi var flera som tolkade dig likadant.
Missade du det?

Som sagt anser du att din bisexuallitet blir ett problem för dig så lev singel då.
Jag är knappas egookär i min bisexuallitet så att den blir "till något bekymmer" fört mig när jag lever i ett förhållande. Det är du själv som skapar det bekymmret kring bisexualliteten.
Senast redigerad av Empress 2008-05-22 kl. 20:06.
Citera
2008-05-24, 20:51
Medlem
saturs avatar
Men gud, om man är Bisexuell ska man inte binda sig, Period
Citera
2008-05-25, 07:21
Bannlyst
Bisexuella skrämmer mig.
Citera
2008-05-25, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Bisexuella skrämmer mig.

Vad? Så brukar det inte låta annars...

OnT: Ts har här grovt blandat ihop läggning med trohet. Så länge du inte har kommit på det klara med skillnaderna däremellan kanske TS borde satsa på celibat och skriva likt Thomas Aquinas om fjuniga gossekinder bland korgossarna.
Citera
2008-05-25, 18:54
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Kom tillbaka när du lever i ett SLUTET förhållande! Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..

Tänk att aldrig mer få känna Lenas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med Lena" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..

Ärligt talat, var ligger skillnaden?
Citera
2008-05-28, 02:37
Bannlyst
Eftersom man blir dubbelt så svartsjuk :/
Citera
2008-05-28, 06:24
Medlem
IKAROZs avatar
http://www.flashback.org/showthread.php?t=668163

känner igen mig
Citera
2008-05-28, 10:32
Medlem
Zorshas avatar
Snacka med din dam, igen o igen.
Ta reda på exakt VAD som oroar henne.
Om det är risken att förlora dig, så kan du ju förklara att din kärlek till henne inte blir mindre för att du leker sexuellt med nån annan.
Jag hör ofta att sex mellan killar dessutom har väldigt lite att göra med hur den bisexuella känner sexuellt inför sin dam.
(Ja, inte alla osv osv. Men ofta.)
Tex vill killen sällan hångla o gosa med en annan kille utan bara utforska det rent ...tja... manliga? i sexet.
Utbyta avsugningar kanske?

Det känns som MINDRE risk att förlora någon som har ett starkt sug efter att utforska helt andra delar av sin sexualitet, om man låter dom göra det o sen komma tillbaka till den "äktenskapliga sängen" än om man försöker begränsa o hindra dom.
Så känner iaf jag, men jag har en ganska avslappnad inställning till sex.
Min första o främsta regel är att tala öppet om det, den andra är att givetvis ALLTID skydda sig noga!
Citera
2008-05-28, 19:57
Medlem
IKAROZs avatar
vilket förhållande
Citera
2008-08-04, 19:42
Medlem
Sasukos avatar
Jag är bisexuell, och lever visserligen i ett semi-öppet förhållande (dvs vi får ha sex med andra om man har kollat med sin partner och denne sagt att det är okej) fast det är inget som jag utnyttjat ofta. Jag har haft sex med en annan kille och varit på en dejt med en tjej. Jag är nog ganska kräsen helt enkelt.

Annars tror jag inte att det är mer problem än i ett vanligt förhållande. Jag blir inte mer tänd på tjejer i allmänhet för att jag är tillsammans med en kille. Att vara bi och säga att man har ett behov av att ha sex med både tjejer och killar är ju samma sak som att säga att man både gillar mörk- och ljushåriga personer och därför har ett behov av att ha sex med båda sorterna.
Citera
2008-09-22, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Okey nu vet jag att det finns bisexuella som resonera som så här att de måste ha en av motsatta könet än den man är ihop med för att vara "hel".

Jag upplever det där du skrev om. ´Kanske inte i den grad att jag inte kan va ''hel'' men det är ändå något jag kan sakna i mitt nuvarande förhållande.
Men det betyder absolut inte att jag kan vara otrogen..jag älskar den jag älskar..
Citera
2008-09-22, 19:52
Medlem
Förstår inte varför det skulle vara annorlunda för bisexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in