• 1
  • 2
2008-05-21, 18:48
Medlem
telephone80s avatar
Jag är bisexuell och har ett förhållande sen 2 år. Det blir lite gayporr diskret ibland, men har inte träffat någon vid sidan av. Vill inte göra det heller, då jag inte vill vara otrogen. Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..

Jag känner att detta kan och kommer bli ett problem längre fram..

Nån i samma sits? Hur hanterar ni detta?
Citera
2008-05-21, 22:29
Medlem
Siouxsies avatar
Får lite dåligt samvete att lämna tråden utan post, om den haft 51 visningar och 0 replies..

Jag är heterosexuell, så jag kanske inte har så mycket att säga.. men den här tråden fick mig att fundera på hur man utifrån ser skillnad på homosexuella förhållanden och bisexuella - eller hetero/bi för den delen. Vad är det som säger att jag inte är bisexuell när jag går på stan med min flickvän?

Lite off topic, men det kanske kan sporra lite diskussion av fler folk eller nåt. Vad vet jag.

Mitt enda konkreta tips är att prata om det med din partner. Det låter väldigt Kamratposten, men det är trots allt det bästa sättet att lösa relationsproblem. Lycka till!
Citera
2008-05-21, 22:41
Medlem
Ärligt talat så ser jag inte varför problemet skulle vara annorlunda för en bisexuell person, jag slutar inte att bli attraherad på andra tjejer bara för att jag är i ett förhållande. Men när jag är i ett förhållande så får jag helt enkelt väga för om det är värt mer än ett ONS, lusten för andra försvinner nog aldrig, oavsett sexualitet.
Citera
2008-05-21, 23:14
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av telephone80
Jag är bisexuell och har ett förhållande sen 2 år. Det blir lite gayporr diskret ibland, men har inte träffat någon vid sidan av. Vill inte göra det heller, då jag inte vill vara otrogen. Jag har gjort det med tidigare förhållanden, och det har fått mig att må dåligt o "stärkt" min bisexualitet så lustarna blir ännu jobbigare att leva med..

Jag känner att detta kan och kommer bli ett problem längre fram..

Nån i samma sits? Hur hanterar ni detta?

Vad finns det för anledning att ha någon vid sidan av (eventuellt t.o.m vara otrogen) bara för att man är bi?

Jag själv är bi men jag älskar och respekterar min partner.
Jag har aldrig använt min bisexualitet som ursäkt för att "jag måste ha sex med det andra könet än den min partner har".

Jag smyger inte med vem jag är inför min partner.. Dessutom så visste min partner redan innan jag berättade för honom att jag var bi.. Han såg det i mitt sätt att vara innan vi blev ihop. Men det var han jag blev kär och tillsammans med vi pratade inte ens om min bisexualitet utan vi diskuterad som vilket "normalt heteropar" som helst. Okey nu har ju ingen av oss varit rädd att prata om sex och otrohet och vad som skall räknas som otrohet i "vårat förhållande". Det var kallt "VI kommer fram till OSS i VÅRAT förhållande".
Bisexualiteten var inte ens uppe som ämne.
Vi lever i total ärlighet med varandra och har alltid gjort detta sedan från start i vårat förhållande även innan jag berättade för min man att jag var bi.

Om det blir ett problem för dig i framtiden så är det nog du som skapar ett problemet från början.
Okey nu vet jag att det finns bisexuella som resonera som så här att de måste ha en av motsatta könet än den man är ihop med för att vara "hel". Jag har inte det behovet fast jag är bi själv, jag har inte det kravet "måste" i mig själv att ha sex med en kvinna för att känna mig hel som person bara för att jag är bi.

oavsett om man är homo-/bi-/heterosexuell så anser jag att otrohet är fel.
Att ljuga gå bakom ryggen och bryta överenskommelse är det värsta man kan göra emot en den som älskar en.
Otrohet är inget annat än ren skär jäkla egoism oavsett sexuelläggning.
Man kan gott var såpass öppen och ärlig så att man kan diskutera vad som skall räknas som otrohet med i ett förhållande man har så slipper man göra gissningar och felantaganden om den andre och vad h*n kan tyckas är otrohet.

Nu lever jag och min man i ett halvöppet förhållande. Det har heller inget med att göra att jag är bisexuell.. Utan det är sprunget ur att vi tycker det är mysigt att mysa med andra, men vi har inte sex med andra utan då skall vi båda var med... Men även i ett halvöppet förhållande kan man var otrogen.

Citat:
Ursprungligen postat av Velon
lusten för andra försvinner nog aldrig, oavsett sexualitet.

Precis.. Amen till detta (det fetstilta)

Man är ju kär och älskar den andre men man är ju inte "död" för den saken skull..
Senast redigerad av Empress 2008-05-21 kl. 23:18.
Citera
2008-05-22, 00:32
Moderator
evilhoneys avatar
Precis som sagts tidigare så tappar man varken ögon eller förmåga till attraktion när man går in i ett fårhållande, vare sig man är hetero, homo eller bisexuell.
Det gäller helt enkelt att bestämma sig för att vara trogen, oavsett vad man tänder på.
Om man har problem med det så gäller det att vara rak mot sin partner, förklara att du inte tror på monogami och vill ha sexuella förhållanden utanför förhållandet.
Klarar du inte det gör du bäst i att vara singel men skyll för fan aldrig på att det är för att du är bisexuell!
Citera
2008-05-22, 07:39
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vad finns det för anledning att ha någon vid sidan av (eventuellt t.o.m vara otrogen) bara för att man är bi?

Nu lever jag och min man i ett halvöppet förhållande. Det har heller inget med att göra att jag är bisexuell.. Utan det är sprunget ur att vi tycker det är mysigt att mysa med andra, men vi har inte sex med andra utan då skall vi båda var med... Men även i ett halvöppet förhållande kan man var otrogen.

Haha, satta morgonkaffet i halsen när jag läste detta! Kom tillbaka när du lever i ett SLUTET förhållande! Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..
Citera
2008-05-22, 07:43
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siouxsie
Får lite dåligt samvete att lämna tråden utan post, om den haft 51 visningar och 0 replies..

Förväntade mig inte alltför många svar faktist. FB är lite speciellt..folk ÄR sina avartarer och få vill kanske outa sig, vad vet jag.

Jag är heterosexuell, så jag kanske inte har så mycket att säga.. men den här tråden fick mig att fundera på hur man utifrån ser skillnad på homosexuella förhållanden och bisexuella - eller hetero/bi för den delen. Vad är det som säger att jag inte är bisexuell när jag går på stan med min flickvän?

Nej, att se på någon att han/hon är bi är svårt om de knallar runt med en partner av motsatt kön.

Lite off topic, men det kanske kan sporra lite diskussion av fler folk eller nåt. Vad vet jag.

Mitt enda konkreta tips är att prata om det med din partner. Det låter väldigt Kamratposten, men det är trots allt det bästa sättet att lösa relationsproblem. Lycka till!

Och det har jag gjort, hon är mkt förstående men lite orolig. Och jag med.
Citera
2008-05-22, 08:11
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Haha, satta morgonkaffet i halsen när jag läste detta! Kom tillbaka när du lever i ett SLUTET förhållande!

Just det jag skrev "nu lever jag och min man i ett halvöppet förhållande"..
Jag skrev aldrig att min man och jag har "alltid levt i ett halvöppet förhållande" Ser du skillnaden? Eller kan du förstå skillnaden?

Sedan så skrev jag oxå om du hade behagat att läsa i stället för att stirra dig blind på en viss mening att våran överenskommelse har inget med min bisexuallitet att göra.
Svårt att ta till dig sanningen om att andra inte använder sin bisexuallitet som ursäkt bara för att du själv gör det?

Så här har du mer som kan orsaka att du sätter morgon kaffet i halsen.

Citat:
Tänk att aldrig mer få känna en kvinnas mjuka hud under dina fingrare, never, nada, ever! Tänk om jag hade lyxen att få "mysa med andra" som du så fint uttrycker det.. utan att vara otrogen..

Ja och?
Det är min partner jag älskar.
Jag är inte egokär i min egna bisexuallitet och skulle använda den som ursäkt för att var otrogen om du nu trodde det och börja hångla runt med andra kvinnor om min man känner för att återgå till ett slutet förhållande och jag går med på det. Då får jag gilla läget eller välja att göra slut om suget efter en kvinna blir för stort.
Jag sätter ärlighet och respekt till min partner i främsta rummet.
Inte min bisexualitet, som du tycks göra.

Otrohet har inget med läggning att göra det har med hur LÅG, oärlig och billig man är sin personlighet. Alternativt att man har så jäkla kasst självfötroende att man måste söka bekräftelse hos andra genom att pippa/hångla runt bakom den andres rygg.
Så det är ingen ide att du försöker med så låga och billiga knep för att fiska efter medhåll för att du är i grund och botten inte kan var trogen och är orolig för det, och toprider på din bisexuallitet som ursäkt för att vara eventuellt otrogen.

Ja jag skrev att vi kan "mysa med andra" jag skrev oxå att vi inte har sex med andra om inte båda är med och knullar. Vad du väljer att tolka in i "mysa" det får stå för dig. Men jag skrev tydligt att vi inte har sex med andra.
Senast redigerad av Empress 2008-05-22 kl. 08:54.
Citera
2008-05-22, 11:10
Medlem
Det finns ingen anledning att kritisera telephone80, jag har läst många liknande inlägg på communities för bisexuella. Därmed inte sagt att bisexuella skulle vara mer otrogna än "monosexuella" (jag tror det är ett ord), jag menar bara att många andra har samma funderingar.

Som tidigare sagts, det finns en liten grup som har öppna förhållanden, det finns de som under åratal har haft en fru och samtidigt en pojkvän, det är säkert ovanligt och antagligen inte aktuellt för ts, jag råkade bara skriva ner det.
Citera
2008-05-22, 15:55
Medlem
telephone80s avatar
Ja Empress nu får du allt ta o tagga ner lite...

Du behöver inte betona hur äckligt det är med otrohet. Jag har aldrig sagt att jag vill vara otrogen, tvärt om, jag skulle aldrig kunna vara otrogen.

Anledningen till min kommentar om morgonkaffet var att du jämför ditt förhållande, där du faktiskt har möjlighet (tolkar jag det som) att leva ut båda sidor av din sexualitet - det är inte helt jämförbart med mig som INTE har det, tycker jag.

Vad får dig att tro att jag inte visar ärlighet, kärlek o respekt mot min partner? Det vet du inget om! Det verkar som du själv har blivit mkt sårad tidigare och nu lever i ett "halvöppet" förhållande i rädsla för att binda dig igen (och bli sårad)? Det faktum att jag är ärlig mot min partner om min sexualitet, att jag tar mig tid att tänka igenom sånt här och söker information o inte har sex med killar i smyg visar väl på att jag är en ganska bra pojkvän eller?

Detta är ingen fråga på huruvida jag ska vara otrogen eller inte. Jag vill mest höra hur andra bisexualla har upplevt längre förhållanden, med trohet, med en parter, utan sex med samma kön. OK?
Citera
2008-05-22, 19:16
Bannlyst
Jag skulle inte vara med en bi-sexuell tror jag.
Rädslan av att förlora honom x2
Paranoia....
Citera
2008-05-22, 19:33
Medlem
telephone80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradieh
Jag skulle inte vara med en bi-sexuell tror jag.
Rädslan av att förlora honom x2
Paranoia....

Ibland styr man inte över kärleken...på gott och ont..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in