2008-05-20, 21:49
Medlem
Hej, jag har precis installerat windows Vista, och visste sedan tidigare att SP1 hade släppts för inte så länge sedan. Jag körde windows update, men den hittade bara 30 stycken vanliga uppdateringar på ca 75mb sammanlaft. Där finns alltså inte SP1 med. Så jag smurfade up på piratviken och såg att det fanns en på 434.46 mb och så en på 1.13Gb. Vilken ska man välja? Vad är det som gör att den andra är 700mb större? Den heter visseligen "Final" medans den mindre heter bara win vista Sp1. Vilken ska man välja? Är den större nödvändig och vad ingång i den som inte den mindre har?

Tack för hjälpen.
Citera
2008-05-20, 21:56
Medlem
kanulas avatar
Men det är antagligen frågan om operativsystemet + sp1. Du bör installera de uppdateringarna som finns, de kan vara nödvändiga för att installera SP1.

Annars kan du använda följande länk:

http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=sv
Citera
2008-05-20, 22:00
Medlem
Nej det är inte operativsystemet + SP1. Det skulle ju ha blivit en mycket större fil. Detta är endast service pack 1 som är på 1.13Gb, det är jag säker på Men vet inte varför den är 700mb större än den andra filen och den stand-alone english versionen av SP1 som finns på microsoft. Sedan, varför ladda ner den med alla språk? jag vill bara ha engelska.

Någon annan?
Citera
2008-05-20, 22:03
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aNoN_
Nej det är inte operativsystemet + SP1. Det skulle ju ha blivit en mycket större fil. Detta är endast service pack 1 som är på 1.13Gb, det är jag säker på Men vet inte varför den är 700mb större än den andra filen och den stand-alone english versionen av SP1 som finns på microsoft. Sedan, varför ladda ner den med alla språk? jag vill bara ha engelska.

Någon annan?

Du väljer ju vilket språk du vill ladda ner!
Citera
2008-05-20, 22:06
Medlem
Du kan ladda hem SP1 på microsofts hemsida som en standalone-fil, om du nu nödvändigtvis MÅSTE ha in det. Men mest troligt är att du, efter att du installerat WU's 30 uppdateringar och startat om, kommer få upp SP1 i WU.
Citera
2008-05-20, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Du kan ladda hem SP1 på microsofts hemsida som en standalone-fil, om du nu nödvändigtvis MÅSTE ha in det. Men mest troligt är att du, efter att du installerat WU's 30 uppdateringar och startat om, kommer få upp SP1 i WU.

Men vad snackar du om? Du tror väl inte på fullt allvar att dom där 30 stycken uppdateringarna på 75mb är detsamma som SP1 som ligger på 450mb?
Vad är det för skithjälp man får här. Knulla fattar ingenting och Ola är ju helt bakom flötet. Jag hade en enkel fråga. Vad är skillnaden mellan den SP1 på 450mb och den på 1130mb? Enda skillnaden jag ser är att den heter "final"

Kan någon vara snäll och hjälpa mig med detta!
Citera
2008-05-21, 02:05
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Men vad snackar du om? Du tror väl inte på fullt allvar att dom där 30 stycken uppdateringarna på 75mb är detsamma som SP1 som ligger på 450mb?
Vad är det för skithjälp man får här. Knulla fattar ingenting och Ola är ju helt bakom flötet. Jag hade en enkel fråga. Vad är skillnaden mellan den SP1 på 450mb och den på 1130mb? Enda skillnaden jag ser är att den heter "final"

skillnaden kan vara i hur filen är nerpackad. och om nån liten lurig jävel lagt in lite virus o trojaner o liknande.

fattar inte varför du inte bara tankar den från microsoft...sp1 är bara ett pack med alla hotfix o uppdateringar + lite annat skit som uppenbarligen gör filöverföring lite snabbare o så. så tanka den från microsoft så slipper du risken med att få hem en skitkopia med trojaner o annat bajs. den e ju för helvette gratis. o språket har ingen jävla betydelse.

följ nu kanulas anvisningar o tanka därifrån.då har du allt du behöver. o sluta kalla flashback för skithjälp.
Citera
2008-05-21, 09:30
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:

De där 30 uppdateringarna motsvarar inte SP1, men däremot kan några av dem vara obligatoriska att lägga in INNAN SP1 dyker upp i WU. Att man över huvud taget funderar på att hämta hem en sak som SP1 från TPB begriper jag inte. Det finns ju på WU, och då får du garanterat rätt version, rätt språk och helt fritt från skit som någon annan kan ha lagt in. Vad det gäller 'final' så kan det vara så pass enkelt att en av dem är en beta eller RC till SP1. De kan innehålla olika språk eller kanske innehålla SP1 plus ett gäng uppdateringar som vanligtvis kommer genom WU. Vill du göra det enkelt för dig så installerar du de uppdateringar som ligger på WU, och sen kommer SP1 att dyka upp. Har du en gammal timestopper eller liknande crack till Vista så finns det 2-3 uppdateringar du ska se upp med, men annars ska det inte vara några problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in