2011-03-27, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jonas.ass
Vad jag förstår så är detta föregångaren till Lyrica? Hur många mg av Gabapentin motsvarar då 600mg Lyrica som jag själv har ordinerat? Och hur stor är skillnad på biverkningar och effekt?

Mvh

jag har både lyrica och gabapentin enligt fass är max dos lyrica 600mg dag och gabapentin 3600mg dag

själv utan tollerans 6-7g gabapentin känns som 2,4g lyrica
Citera
2011-03-27, 16:00
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoct1
jag har både lyrica och gabapentin enligt fass är max dos lyrica 600mg dag och gabapentin 3600mg dag

själv utan tollerans 6-7g gabapentin känns som 2,4g lyrica

Okay, tack för svar! =)

Men är "ruset" detsamma?

Mvh
Citera
2011-03-27, 16:47
Bannlyst
Citat:
Okay, tack för svar! =)

Men är "ruset" detsamma?

Mvh

Ja jag tycker det , men om inte ännu värre tollerans utväckling än lyrica

lyrica Vinner
Citera
2011-03-27, 19:59
Medlem
jonas.asss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilnoct1
Ja jag tycker det , men om inte ännu värre tollerans utväckling än lyrica

lyrica Vinner

Okay! :-)

Jag har ätit maxdos (600mg) i snart 7 år varje dag och enligt min erfarenhet så ökar inte min tolerans alls i princip om jag tar den som jag ska och inte tar en extra då och då.

Vilket är ett stort plus. Dock så har ju de dåliga biverkningarna ökat lite med tiden. Är det bara jag som känner ett tryck i bröstet av den?
Citera
2011-03-27, 20:13
Bannlyst
Citat:
Okay! :-)

Jag har ätit maxdos (600mg) i snart 7 år varje dag och enligt min erfarenhet så ökar inte min tolerans alls i princip om jag tar den som jag ska och inte tar en extra då och då.

Vilket är ett stort plus. Dock så har ju de dåliga biverkningarna ökat lite med tiden. Är det bara jag som känner ett tryck i bröstet av den?

jag har ätit lyrica 1 ett år och doserade första tiden lite hursom olika dag för dag. men äter nu 600 mg

enligt läkarens råd. och jag känner mig stabil i psyket!. det där med tryck i bröstet känner jag i gen

fick det när jag hadde at .. men annars inte.

dålig mage är den biverkning jag har fått
Citera
2011-03-28, 21:56
Medlem
darkseverins avatar
Älskar Gabapentin, aldrig mått så bra som jag gör på de. Att det inte heller är klassat är ju praktiskt, det enda negativa är ju toleransen, så därför kör jag bara några gånger per månad.
Citera
2011-03-29, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkseverin
Älskar Gabapentin, aldrig mått så bra som jag gör på de. Att det inte heller är klassat är ju praktiskt, det enda negativa är ju toleransen, så därför kör jag bara några gånger per månad.

Ja de är så härliga men som du skriver så är toleransen enormt snabbt uppkommen

men med en väckas mellanrum kan de va fantastiska .. för ett tag sen när jag hade varit ren från både lyrica och gaba ett bra tag tog jag 8g gaba och fy faan va de fäste jag bidde förvånad
detta är ju faan bättre än lyrica
Citera
2011-04-12, 21:52
Medlem
Zm10s avatar
Halloj.

Någon som vet ungefär vad priset per kapsel 300mg Gabapentin går på idag på gatan?
Vad skulle ni ge rättare sagt för svensktillverkat??!!

Pz
Citera
2011-04-14, 12:54
Medlem
darkseverins avatar
Säljs det ens på gatan? Jag köper mitt från Goldpharma, där går en 800mg-kapsel på 7.50kr och man behöver väl tre-fem stycken för rus. 300mg finns också där för omkring 3kr. Båda priserna avser mängder om 90st.
Citera
2011-04-21, 19:31
Medlem
-Alice-s avatar
Gabapentin

Jag upptäckte att jag har Gabapentin hemma av någon anledning, jag har sökt på internet,det står att den är för epilepsi och nerverna.
Men jag har hört att den även används för Restless legs syndrome och socialfobi, stämmer det?
Citera
2011-04-21, 20:18
Medlem
Bangar_intes avatar
Den används mot nervsmärta på samma vis som Lyrica gör tror jag, och jag tror att den ger ett liknande rus vid dosering kring 900mg. Men har aldrig testat, det kan vara mer eller mindre man behöver. Sök mer om det finns ruspotential angående gabapentin.
Citera
2011-05-17, 19:52
Medlem
Vill bara tipsa er allihopa som äter gabapentin att när ni är som mest påverkade dra upp två (beroende på mängden mg, jag har 300mg) stycken tabletter, pulvret självklart, i snoken men krossa pulvret med ett kreditkort, mortel eller vad som helst först då det blir lättare att få upp allt.

I alla fall så känns det nästan som om man vore halvt påverkad av opiater. Jag vet detta då jag har erfarenhet om just opiater och känslan är sig väldigt likt, fast mycket mycket svagare.

Skönast är att bara sitta, ta det lugnt och lyssna på musik, samt dricka någon form av god vätska (alkohol hjälper till enormt). Varnar dock för smaken som man får när det börjar rinna ned i halsen*kväljningar*

Jag tar dock inget ansvar ifall någonting skulle hända om du blandar med alkohol, det är ditt ansvar. Jag tror dock att det inte är någon fara då det är i princip omöjligt att OD denna drog.
Senast redigerad av Dicevy 2011-05-17 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in