Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
ger gabapentin lika jävlig abstinens som lyrica?
Det har liknande at men inte lika jävlig som Lyrica.
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Vad brukar vara en bra dosering att gå på dagligen till en början? 1st 300mg/morgon och 1st/300mg vid lunch tänkte jag börja med. Kanske är lite för lite att börja med? Jag har ju lite tolerans på gaba-a droger. Syftet är i alla fall att gå på det för min sociala fobi, tvångstankar och GAD(förmodligen är det väl ADHD i grunden). Vilket den hjälper bra mot vad jag märkt!
Jo, vet att det ger hemska AT:s men tänkte köra någon månad i alla fall. Lyrica lär jag inte få utskrivet av doktorn på ett bra tag i alla fall.. Går ju på beroendecentrum och måste ju pissa rent 6 veckor innan jag kan göra en fullständig psykiatrisk utredning för ADD/ADHD, Mano, ocd osv.. SSRI:s och SNRI:s har jag ju testat massor av, funkar inte på mig, så att självmedicinera Gaba-p:t är det enda alternativet just nu känns det som.. Kanske kan få voxra. Får se.
Alternativt Gaba-p + Voxra som du föreslog någon gång slingan?
900 mg per dag är en bra startdos mot ångest, 300 mg * 3 dagligen.
Annars är baklofen ihop med Voxra en mkt bra kombo, ha baklofen för ångesten o voxran för depressionen, voxra ökar ju dopamin o noradrenalin o har få biverkningar jämfört med SSRI/SNRI.
Du kan också kombinera gabapentin med baklofen om inte gabapentin hjälper tillräckligt mot ångesten ensamt.
Sedan gör Voxra så att du blir piggare o mer motiverad till att göra saker, skrivs ut mot ADHD i USA också.