2013-03-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
Det är allmänt känt att opiater vid långvarigt bruk själv kan generera smärta -som inga opiater biter på.

Ja det är jag mycket väl medveten om. Men dom hävdar att mina problem har uppstått i och med dolcontin som sattes in i somras. Anledningen till att jag fick det var ju pga min smärta. Och "medicinen" har hjälpt i nio månader utan dosökning. Det är därför jag inte förstår varför detta ska sättas ut! Helt ok för min del att göra det om jag får ett annat alternativ som hjälper lika bra.

Men att neurologen (som min läkare pratade med per telefon) säger att min smärta uppstår pga dolcontin är ren och skär lögn efter som att jag under 8 års tid har provat allt som läkarna har föreslagit.
Citera
2013-03-11, 19:04
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jodå det känner jag igen I fredags tog jag 900mg Gabapentin (första gången) ihop med massor med sprit och öl. Det gick fin fint och vart såklart en redig fylla! Inget negativt. Kanske lite mer tappat omdöme men det gick kalasbra.

Har även tagit gabapentin i lördags ihop med AH-7921 + flubromazepam + nån pyrazolam och det funkade bra för att dämpa bakfyllan/ångesten. Tog även 600mg igår med lite sub samt någon pyrazolam på det och även det funkade bra för lite mys.

Sedan idag då... 1500mg ihop med 3mg sub, ett glas vin och tog just en 10mg:are flubromazepam!

Så det har blivit många kombinationer med Gabapentinet sen i fredags... Så det blir paus ett par dagar framöver nu... Har blandat lite väl många saker samtidigt.. Men tycker att Gabapentinet funkar till det mesta!! Lite allround flum medicin och väldigt bra mot ångest.

Så paus får det bli nu några dagar. Vill inte få hög tolerans mot Gaba-P för jag ska använda den i medicinska doser nu framöver mot GAD och tvångstankar.

3600 mg är det man kan ta som maxdos per dygn enligt Fass, så försök hålla dig till den dosen som max, märker du att du börjar få en alltför hög tolerans så är det dags att ta en paus på en månad.

Gabapentin o Pregalin at:s är inte att leka med.

Ska själv börja med gabapentin snart när jag trappat ut min benso helt, gabapentin är bra både mot smärta, ångest o drogsug plus att det är även antidepressivt.

Funkar även bra som sömnmedicin om man tar en tillräckligt stor dos 3 innan läggdags, sover djupare o man har ett leende på läpparna när man vaknar.
Senast redigerad av Slingshot 2013-03-11 kl. 19:09.
Citera
2013-03-11, 19:52
Medlem
undervattenfisks avatar
Hur lång tid tar det innan man har full effekt på gabap? är det som med lyrica 3h?

och hur lång är halveringstiden?
Citera
2013-03-11, 19:56
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Hur lång tid tar det innan man har full effekt på gabap? är det som med lyrica 3h?

och hur lång är halveringstiden?

3 timmar jao.

Den är på 5-7 timmar enligt Wiki.
Citera
2013-03-11, 20:53
Medlem
masterior26s avatar
ger gabapentin lika jävlig abstinens som lyrica?
Citera
2013-03-11, 21:34
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
3600 mg är det man kan ta som maxdos per dygn enligt Fass, så försök hålla dig till den dosen som max, märker du att du börjar få en alltför hög tolerans så är det dags att ta en paus på en månad.

Gabapentin o Pregalin at:s är inte att leka med.

Ska själv börja med gabapentin snart när jag trappat ut min benso helt, gabapentin är bra både mot smärta, ångest o drogsug plus att det är även antidepressivt.

Funkar även bra som sömnmedicin om man tar en tillräckligt stor dos 3 innan läggdags, sover djupare o man har ett leende på läpparna när man vaknar.
Vad brukar vara en bra dosering att gå på dagligen till en början? 1st 300mg/morgon och 1st/300mg vid lunch tänkte jag börja med. Kanske är lite för lite att börja med? Jag har ju lite tolerans på gaba-a droger. Syftet är i alla fall att gå på det för min sociala fobi, tvångstankar och GAD(förmodligen är det väl ADHD i grunden). Vilket den hjälper bra mot vad jag märkt!

Jo, vet att det ger hemska AT:s men tänkte köra någon månad i alla fall. Lyrica lär jag inte få utskrivet av doktorn på ett bra tag i alla fall.. Går ju på beroendecentrum och måste ju pissa rent 6 veckor innan jag kan göra en fullständig psykiatrisk utredning för ADD/ADHD, Mano, ocd osv.. SSRI:s och SNRI:s har jag ju testat massor av, funkar inte på mig, så att självmedicinera Gaba-p:t är det enda alternativet just nu känns det som.. Kanske kan få voxra. Får se.

Alternativt Gaba-p + Voxra som du föreslog någon gång slingan?
Citera
2013-03-11, 22:01
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
3 timmar jao.

Den är på 5-7 timmar enligt Wiki.
Dryyyyyyg väntan, speciellt om man inte vet hur mycket man behöver första gångerna och måste fylla på, nästan en hel dags arbete att få till en myskväll
Citera
2013-03-12, 04:25
Medlem
Manozs avatar
Brukar ta några 300mg kapslar för att ta det lite extra lugnt någon kväll. Skön ångestlindring !
Citera
2013-03-12, 13:57
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
ger gabapentin lika jävlig abstinens som lyrica?

Det har liknande at men inte lika jävlig som Lyrica.

Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Vad brukar vara en bra dosering att gå på dagligen till en början? 1st 300mg/morgon och 1st/300mg vid lunch tänkte jag börja med. Kanske är lite för lite att börja med? Jag har ju lite tolerans på gaba-a droger. Syftet är i alla fall att gå på det för min sociala fobi, tvångstankar och GAD(förmodligen är det väl ADHD i grunden). Vilket den hjälper bra mot vad jag märkt!

Jo, vet att det ger hemska AT:s men tänkte köra någon månad i alla fall. Lyrica lär jag inte få utskrivet av doktorn på ett bra tag i alla fall.. Går ju på beroendecentrum och måste ju pissa rent 6 veckor innan jag kan göra en fullständig psykiatrisk utredning för ADD/ADHD, Mano, ocd osv.. SSRI:s och SNRI:s har jag ju testat massor av, funkar inte på mig, så att självmedicinera Gaba-p:t är det enda alternativet just nu känns det som.. Kanske kan få voxra. Får se.

Alternativt Gaba-p + Voxra som du föreslog någon gång slingan?

900 mg per dag är en bra startdos mot ångest, 300 mg * 3 dagligen.

Annars är baklofen ihop med Voxra en mkt bra kombo, ha baklofen för ångesten o voxran för depressionen, voxra ökar ju dopamin o noradrenalin o har få biverkningar jämfört med SSRI/SNRI.

Du kan också kombinera gabapentin med baklofen om inte gabapentin hjälper tillräckligt mot ångesten ensamt.

Sedan gör Voxra så att du blir piggare o mer motiverad till att göra saker, skrivs ut mot ADHD i USA också.
Citera
2013-03-12, 14:10
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Det har liknande at men inte lika jävlig som Lyrica.

900 mg per dag är en bra startdos mot ångest, 300 mg * 3 dagligen.

Annars är baklofen ihop med Voxra en mkt bra kombo, ha baklofen för ångesten o voxran för depressionen, voxra ökar ju dopamin o noradrenalin o har få biverkningar jämfört med SSRI/SNRI.

Du kan också kombinera gabapentin med baklofen om inte gabapentin hjälper tillräckligt mot ångesten ensamt.

Sedan gör Voxra så att du blir piggare o mer motiverad till att göra saker, skrivs ut mot ADHD i USA också.
Låter som en toppenkombo där! Ska höra med läkarn om detta helt klart.. Håller på göra utredning för ADHD osv nu nämligen också. Eller det tar väl några månader till innan det blir av kanske... Min tillit till vården är lika med noll efter alla dessa år.. Har fan mått dåligt i minst 4-5 år och gått till div vårdcentraler, psyk och ubb, akutpsyk osv.. Aldrig ens fått tillfälle att få göra utredning förns nu! Så det ser lite ljust ut iaf.. Känns som att 90% är okunniga läkare, till och med jag vet bättre än vissa känns det som! Hoppas jag kan få Voxra utsivet. SSRI/SNRI funkar inte alls. Sedan kan jag köra på gabapentinet svart då eftersom jag högst troligt inte kommer få det utskivet någonsin. Inte Lyrica heller såklart.. Måste kunna klara av vadagen!
Citera
2013-03-12, 17:58
Medlem
creepyones avatar
provade gaba första gången idag fick 4 st av gammle gode Psychorama kastade i mig 3 st alá 900mg kl 14.45 idag och fyllde på med den sista kl 15.45 utvärdering av detta ptjaa vad ska man säga som en mjuk mjuk torr fylla altenativt lite benzo stuk alá låt säg 3 st 10mg vallar eller nått i den stilen.

Va lite sämre än väntat men man fick helt klart ett skönt lung i kroppen.

gabapentin får 4,5 av 10 från mig =)
Citera
2013-03-12, 18:54
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyone
provade gaba första gången idag fick 4 st av gammle gode Psychorama kastade i mig 3 st alá 900mg kl 14.45 idag och fyllde på med den sista kl 15.45 utvärdering av detta ptjaa vad ska man säga som en mjuk mjuk torr fylla altenativt lite benzo stuk alá låt säg 3 st 10mg vallar eller nått i den stilen.

Va lite sämre än väntat men man fick helt klart ett skönt lung i kroppen.

gabapentin får 4,5 av 10 från mig =)
Haha, jajemen. "psychoramas" egna batch Nej men.. Vissa behöver betydigt mer för bra effekt på det. Men blanda med alkohol, benzo eller sub så boostar det på det hela rätt bra. Fast jag tycker det funkar fint ensamt. Muskelelax, ångestdämpande och lite småflummigt i större doser.

Synd att det inte funkade så bra på dig Creepyone eller ska jag säga Mr "B" hehe :P Du kanske behöver betydligt större doser av det. Endel blir sköna på typ 6-900mg och vissa behöver ju runt 2000mg + för att bli sköna på det. Balansen kan bli fucked på det också och hjärnan blir i slowmotion Glömde nämna att det är effektivare att tömma kapslarna i ett shotglas och shotta allt med lite vatten (eller varför inte vodka).

Ha det fint kamrat!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in